Dordogne periode maandag 1 mei 2006 - zondag 7 mei 2006

Maandag 1 mei 2006.

Zoals gezegd is het hier maandags 1 mei een nationale feestdag. Iedereen heeft vrij en vandaag heeft het dus ook geen zin om campings te bezoeken. (natuurlijk ook omdat het dit weekend behoorlijk druk is op de campings en dan met name in de chalets en mobil-homes)

Vandaag werk ik mn administratie van de campings bij en maak ik een globale schatting van de campings die ik nog moet bezoeken. En dat is best lastig. Het verschilt namelijk nogal in tijd. De campings verschillen nogal qua grootte, soms is de eigenaar niet direct te vinden en als er over advertenties gesproken wordt duurt het behoorlijk dan als iemand direct nee zegt. De gesprekken in het Frans duren wat langer als de gesprekken in het Nederlands (er zijn nogal wat Ned. eigenaren in de omgeving) want met handen en voeten praten duurt nu eenmaal wat langer .... En dan maakt het natuurlijk ook nogal verschil hoever de campings uit elkaar liggen.

Dinsdag probeer ik er 4 te doen.

Dinsdag 2 mei 2006.

Na het vaste ritueel (even nieuws kijken en opening van de beurs) vertrek ik rond half 10 richting 1e camping in de omgeving van Sarlat. En het begint gelijk goed. De eigenaar heeft voor dit soort gesprekken een assistent manager in dienst genomen en die heeft vanmiddag pas tijd. Op zich niet erg want dan neem ik deze camping gewoon weer mee op de weg terug naar "huis".

Ik cross met de scooter door Sarlat waar het opnieuw gigantisch druk is maar met de scooter is dat geen enkel probleem. Van Sarlat moet ik richting St. Nathalene en onderweg rijd ik langs een camping en denk --> goh .. da's een leuke camping.

Een paar kilometer verder zie ik op een heuvel een prachtig mooi huis en zet mn scooter even aan de kant en maak een foto. Echt schitterend ... en zo staan ze hier om de paar kilometer ...

Als ik weer weg wil rijden kijk ik voor de zekerheid nog even op een lijstje en constateer dat ik die leuke camping van zonet ook moest bezoeken .. dus terug.

Het is een prachtige camping met een buitenbad en een overdekt zwembad en de eigenaresse spreekt redelijk Nederlands. Het lukt me echter niet om een advertentie te verkopen.

De volgende camping ligt even verder. Eigenaar Bernhard is pas voor het 2e jaar eigenaar en wil ook niet direct een advertentie plaatsen. Hij maakt echter wel een kopie van "het 25 jaar bestaan van de KOSMOS Campingwijzer aanbod" en schrijft het een en ander op. Hij lijkt wel geinteresseerd en geeft mij aan dat hij mij nog zal mailen. Ben benieuwd.

Het is trouwens best wel handig dat je onderweg op de campings ook de toiletten ed. moet bekijken. De meeste keren maak ik er ook dankbaar gebruik van ha ha.

De 4e camping van vandaag had ik met de camper nooit gehaald. Sjonge jonge .... hele steile weg en smal en de camping bijna niet te vinden. Eenmaal op de camping blijken er allemaal Nederlanders te staan en als ik scooter heb weggezet zie ik 2 mannen in het zonnetje zitten. De ene man (Marcel Tiemens) geeft aan dat hij mij niet te woord kan staan omdat hij ziek is ... maar zijn vrouw komt met een half uur. De andere man (broer Tiemens) leid mij over de camping en geeft aan dat z'n broer een hartaanval gehad heeft. En als je je dan bedenkt dat die man zo rond mijn leeftijd is ... pffff.

Opnieuw geen advertentie ... de camping is te klein .. en daarmee ook het budget.

Op de terugweg heb ik tijd genoeg om Sarlat te bezoeken. Ik keten mijn scooter vast aan het hek voor het politieburo (dat moet toch goed gaan...) en slenter lekker door het prachtige stadje. Voor degene die Sarlat niet kennen een kleine impressie:

Omdat het behoorlijk warm is geniet ik op een terrasje nog even van een bakkie cappuccino voordat ik weer terug ga en de "1e" camping voor de 2e maal bezoek.

De assistent manager blijkt een "strebertje", een advertentie zetten is er niet bij maar meneer wil wel graag een campinggids. Gegeven met de boodschap dat ik dan wel verwacht dat hij volgend jaar een advertentie ging zetten ... we zijn benieuwd.

Tegen half 6 ben ik weer terug bij de camper. Vanavond ga ik geen eten koken want ik heb Peter beloofd dat ik met de maaltijd van vanavond bij hun mee doe. Om 20.00 uur zitten we met ca. 20 mensen aan tafel. Ook Peter en Rita eten vanavond ook gewoon mee, dochter Annemieke doet vanavond de catering. Op het menu staat een heerlijke salade met vis, gevolgd door aardappels, asperges en gerookte zalm. Asperges hebben ze hier in de omgeving heel veel en de zalm is gerookt in een Noorse rookdoos. Peter heeft er een heel verhaal bij maar bovenal smaakt het gewoon fantastisch.

Omdat ik alleen ben zit ik aan het hoofd van de tafel en ik zit bij de familie de Jong. Deze familie komt hier al jaren en eet elke avond bij Peter en Rita. Ze wonen aan het Tjeukemeer en zijn hier met hun dochter en schoonzoon.

Het is erg gezellig en na een flink aantal wijntjes kruip ik 's avonds lekker in bed. Ik slaap gauw .....

Op de foto rechts van mij zitten pa en ma de Jong en daarnaast Rita. Links van mij zitten de schoonzoon en verstopt dochter de Jong en Peter.

Woensdag 3 mei 2006.

Een drukke dag op stapel want vandaag wil ik in ieder geval 5 campings bezoeken langs de Dordogne.

Op weg naar de 1e camping stop ik een paar keer want het uitzicht is echt heel mooi:

Op camping Soleil Plage heerst een serene rust. Een medewerker trekt erop uit om de eigenaar te zoeken maar als ze net is vertrokken komt de eigenaar eraan lopen. Ook hier weer een eigenaar die de camping net heeft overgenomen, dus verkleinde kans op een advertentie. Het is echter een hele aardige man, hij spreekt redelijk goed Engels en we nemen alle mogelijkheden uitvoerig door. We zijn trouwens op zo'n elektrisch (golf) wagentje over de camping gereden en dat was geen overbodige luxe ...

Als ik weg ga heb ik een goed gevoel dat de eigenaar mij nog wel zal mailen.

Op de 2e camping (Beau Rivage) word ik ontvangen door een jonge vrouw maar als ik de camping bekeken heb neemt haar moeder het gesprek over. Zij is de baas ... ze is heel negatief en net op het moment dat ik de spullen bij elkaar pak zegt ze in het Frans dat ze een link wil plaatsen. Ik weet nog niet zeker of ik haar goed begrijp maar doe net alsof en begin driftig het opdrachtformulier in te vullen. En inderdaad ... de opdracht is binnen.

Op de campings moet ik o.a. kijken of er douches zijn, wat voor toiletten, of er wasbakken zijn met warm water, of er wasbakken zijn om kleding en de vaat te wassen, of er invalidentoiletten zijn en of er bijv. kindersanitair is. Op een aantal campings is dat laatste het geval en dat is echt een heel koddig gezicht om te zien:

Een heeeel klein potje ...

Op weg naar de camping stop ik even op een grote "lunchplaats" in la Roque Gageac, een prachtig dorpje tegen de berg op de oever van de Dordogne aangeplakt:

Op de "lunchplaats" is het een drukte van jewelste. Veel toeristen maar ook veel bussen met kinderen die volgens mij hier tussen de middag even pauzeren. Wel een grappig gezicht, ze zitten netjes met z'n allen in een kring en krijgen een "bak met voer"...:

Als ik mijn bak voer ook op heb spring ik weer op mn scootertje. (een Seat is toch comfortabeler, maar met dit weer is het heerlijk ...) Op naar de 3e camping. Op advies van de vorige consulent heb ik deze man gisteren al gebeld en als ik aan kom heeft hij alle gegevens (en de advertentie van vorig jaar) klaarliggen. Zonder morren (de advertentie kost EUR 441) plaatst ie m opnieuw.

Het gaat goed vandaag. Op naar Beynac-et-Cazenac. De volgende camping schijnt een mooi zicht op het kasteel van Beynac te hebben en in de verte is het kasteel het eerste wat je ziet van Beynac. Indrukwekkend torent het boven alles uit. Als ik met eigenaren van camping le Capeyron om tafel zit blijkt ook hoeveel invloed het kasteel heeft. De camping heeft bijv. geen tennisbaan en mag niet verder uitbreiden met mobil-homes omdat het uitzicht van het kasteel dan minder wordt. Het uitzicht moet zeg maar natuurlijk blijven ...

Vanaf de camping maak ik een foto richting het kasteel:

De camping is trouwens prachtig gelegen direct aan de Dordogne en vanaf de camping loop je zo het dorpje in. En om het plaatje helemaal compleet te maken plaatsen de eigenaren (vrouw is Nederlandse maar woont al zo lang in Frankrijk dat ze echt een prachtig dialect heeft...) een advertentie. Ik krijg zelfs koffie en op het terras kletsen we nog even lekker na.

Haar echtgenoot is Frans maar verstaat wel Nederlands dus dan kun je tenminste ook "normaal" praten ha ha.

Vlak buiten Beynac wil ik de laatste camping bezoeken en ik loop over van zelfvertrouwen. Tja .. en dan krijg je het deksel op de neus. Op camping les Deux Vallees wordt ik door een jonge knaap verwelkomd. Hij geeft aan dat de eigenaren in Nederland zijn en dat de dochter naar de dokter is maar zo weer komt. Ik bekijk de camping en als ik terug kom krijg ik van hem een bakkie leut. Na een tijdje zie ik m bellen en komt hij naar me toe met de mededeling dat de dochter pas over een uur thuis komt.

Even pauze nu .... ik ga even naar de korfbalfinale kijken --> DOS'46 - DALTO. Straks verder ... Zo DOS'46 Nederlands Kampioen !!! Prachtig. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik de finale zo van "dichtbij" mee maak. Voorgaande jaren in AHOY was het vaak gezelliger achter de tribunu als op de tribune. Ook apart dat je Roelof Jan dan op de bank ziet zitten terwijl je een paar jaar geleden nog met m samen speelde. En knap ook van Annemiek Verra, ach .. je kunt wel zien wie haar de beginselen van het korfbal heeft bijgebracht ha ha.

Oke, waar waren we gebleven .. oh ja.

Ik zat een beetje in dubio. Er was niemand op de camping en over een uur kan ik pas iemand spreken. Terug naar Milhac, wachten, of ... naar een volgende camping, ongeveer 15 km. verderop. Volgens de kaart moeilijk te bereiken, maar volgens de knaap op de camping is het een mooie route via allerlei dorpjes en binnenweggetjes.

Nou ... daar had ie geen ongelijk in... mooi was het, maar ook vermoeiend. Op de terugweg maar even bij een boulangerie 2 lekkere broodjes gekocht want het was er niet vroeger op geworden.

Als ik ook vorige camping voor de 2e keer bezocht heb rijd ik huiswaarts maar gaat het onderweg nog fout. Ik bedoel dat ik een beetje boel de weg kwijt raak maar uiteindelijk kom ik moe maar voldaan rond 19.00 uur aan bij de camper.

Ik weet het nog op te brengen om Annemieke een paar foto's van me te laten nemen:

sorry mn helm zat niet helemaal goed ....

nu wel:

's avonds lig ik afgepeigerd in de camper voetbal te kijken en zie tot mn stomme verbazing Heerenveen met maar liefst 5 - 0 winnen.

Donderdag 4 mei 2006.

Een tijdelijk vertrek met de camper. Ik maak de kring rond Milhac wat groter en dat is niet meer op de scooter te doen. In overleg met Peter verstop ik de scooter onder een zeil achter de caravan die naast mn camper stond, neem nog even afscheid van Maarten (want Peter en Rita zijn vanochtend weg), sla een kopje koffie bij de familie de Jong af omdat anders mn schema in de war komt en vertrek met de camper.

Waarom dat schema belangrijk is --> Als ik rond de middag bij een camping aankom zitten de Fransen meestal uitgebreid te eten en kom ik voor een dichte deur. Daarom probeer ik altijd 's morgens 1 of 2 campings te bezoeken en dan na de middag de rest.

In dit geval kom ik rond 11.30 uur op camping Chateau de Lacomte aan en wordt daar verwelkomd door de Engelse eigenaresse die me over de camping leid. Ik heb haar bijna zover dat ze een advertentie zet maar ze wil niet alleen beslissen en haar man is vandaag niet aanwezig. Maar wachten op een mailtje dan ...

Op richting Rocamadour en al vanaf grote afstand is duidelijk waarom dit plaatsje een grote toeristische trekpleister is:

Het plaatsje ligt op grote hoogte werkelijk tegen een berg aangeplet en het is er een drukte van jewelste. Ik hoef er gelukkig niet helemaal door, maar als ik op een paar honderd 3 keer zo goed als vastgestaan heb ben ik het zat. Parkeren is alleen mogelijk op een plek waar ik net langs gereden ben en op een gegeven moment moeten 3 tegemoetkomende auto's alle kanten op om mij er langs te laten.

Ik neem aan dat het plaatsje zo nog wel een paar jaar blijft hangen en besluit door te rijden.

In Rocamadour liggen ook nog 2 campings die ik moet bezoeken maar geen idee waar ze die verstopt hebben.

Enkele kilometers verderop vind ik het antwoord. Bij een klein Opa Mol winkeltje koop ik een lekkere (nog warme) baguette en peuzel die op voordat ik de 2 campings ga bezoeken.

Met het bezoek van deze campings zal ik jullie verder niet vermoeien. Ook niets bijzonders trouwens, alleen op de 2 camping is een camper serviceplaats en mag ik daar van de eigenaar gebruik van maken. Eindelijk mn strondcassette legen want dat wilde ik Peter niet aan doen en even flink watergetankt en vuil water geloosd.

Rond 4 uur bereik ik St. Cere. Hier bezoek ik de 4e camping en omdat de volgende campings weer een stuk zuidelijker liggen besluit ik hier te overnachten. Het is trouwens een hele mooie camping met zeer grote plekken:

Op de camping staan trouwens alleen maar Engelsen --> ca. 7 campers en een caravan en een aantal door Fransen bevolkte mobil-homes en chalets.

Voordat ik ga eten werk ik eerst mn administratie van de campings bij en leg de volgende dag te bezoeken campings op volgorde. Ik probeer er vrijdag opnieuw 4 te bezoeken ...

Vrijdag 5 mei 2006.

Rond 11.15 uur kom ik aan Figeac, een redelijke plaats waar ik dwars doorheen moet. De 1e camping ligt in een prachtig park aan het water alleen er is 1 probleem, nou ja... 2 eigenlijk, het hek zit dicht en er is niemand te bekennen. Volgens de gids is de camping wel open en er staan inderdaad ook genoeg caravans en tenten op de camping.

Dit is echter niet "mijn" camping, als je je camping als een fort moet bewaken is het er waarschijnlijk niet pluis. Na enig speurwerk (ik ben per slot van rekening Inspector volgens mijn identiteitspasje van de KOSMOS) vind ik een hek wat open is zodat ik in ieder geval de camping over kan. Maar eenmaal terug bij de receptie is er nog steeds niemand te bekennen. Ten einde raad stap ik de camper weer in en speur naar een mensen die hier mogelijk zouden kunnen (moeten) werken. Er is maar 1 toegangsweg dus dat scheelt. Onderweg kom ik inderdaad iemand tegen en die verwijst mij naar een klein kantoortje aan het begin van de toegangsweg. En inderdaad ... dus formulier ingevuld... klaar !

De 2e camping in Capdenac is een heel ander verhaal. Het is een hele kleine Municipal en het is even zoeken voordat ik m vind. Achteraf blijkt dat ik er stijf voor langs gereden ben. De camping heeft allemaal leuke veldjes en ligt direct aan een riviertje en heeft een wonderbaarlijk groot en schoon sanitairgebouw. De beheerder is aardig maar uiteraard is er opnieuw geen advertentie te slijten (want ... bij Municipal ligt het daadwerkelijke beheer bij de gemeente en het gaat me wat te ver om daar ook nog eens aan te kloppen)

Vlakbij de camping is een grote Intermarche en ik doe even flink inkopen. Een eindje verder vind ik een mooie picknickplaats aan een of ander stroompje:

Via een toeristische weg kom ik uiteindelijk aan bij de rivier de Lot. Langs de Lot moet ik totaal ca. 10 campings bezoeken en de 1e kom ik tegen in St. Cirq Lapopie, camping La Plage (Hans, was m dat ?)

De eigenaar is echter niet aanwezig en als de campingbeheerder hem belt is het telefoongesprek zeer kort. Geen advertentie dus ...

Ik ben nog even in de verleiding om op een camperplaats naast de camping te overnachten maar ik wel eigenlijk nog 1 camping bezoeken. Wel jammer want de camperplaats ligt naast het zandstrand van de camping en is zeer mooi gelegen.

Rond 15.30 uur kom ik op de laatste te bezoeken camping van vandaag, in het plaatsje Vers. Het betreft een hele kleine camping met maar 25 tourplaatsen, maar daarnaast staan er nog totaal ca. 28 mobil-homes en huisjes.

De "schone" Belgische eigenaresse geeft mij aan dat ze heel druk zijn omdat ze een grote groep verwachten. De camping en het enige toiletgebouw heb ik gauw gezien en (omdat het gesprek in het Nederlands kon) acht ik de kans op een advertentie groot. Ze wil echter nog met haar man overleggen maar niet dit weekend (vanwege de drukte).

Afwachten dus....

En dan kom ik een beetje met een probleem te zitten --> krap bij kas. Ik had hier eigenlijk wel willen overnachten maar ... geen geld. Dat lijkt misschien een beetje onnozel maar ik probeer zo weinig mogelijk geld op te nemen omdat de campings soms cash betalen. De laatste campings (afgelopen woensdag) betaalden echter alle 3 met een cheque en gisteren en vandaag is het me (nog) niet gelukt om een advertentie te plaatsen.

En ik ben er inmiddels wel achter dat er in de kleine dorpjes geen geldautomaat, en trouwens ook geen benzinepompen, te vinden zijn.

Dus maar door naar Cahors. De bedoeling was om daar zaterdag naar toe te gaan. In Cahors moet ik nog 1 camping bezoeken en dat wilde ik combineren met een bezoek aan deze mooie stad. Ik ga op zoek naar de camperplek of naar een geldautomaat maar beide vind ik niet. Midden in de stad parkeer ik de camper zo'n beetje midden op de weg (door laaghangende bomen (een soort allee ..) kon ik niet verder naar de zijkant) en vraag ik de weg.

Volgens het boekje met de camperplaatsen moet bij het rugbystadion een camperplaats zijn en daar wordt ik ook de Cahorse meneer naar toe geleid.

Maar eenmaal bij het stadion ... geen camperplaats. Wel zie ik een bordje met "camping" staan. Ik besluit er heen te rijden. Misschien kan ik er wel gaan staan en morgenvroeg geld opnemen en dan betalen. Opeens zie ik dat dit de camping is die ik nog moet bezoeken ... heeeeeeel apart !

Nadat ik de camping bezocht heb vul ik samen met de eigenaresse het formulier in. Maar omdat ze geen Engels kent zit ik in no time met de hele familie om tafel. Gezellig is het wel maar effectief niet --> geen advertentie.

Voordat ik haar mijn voorstel (voor overnachting en morgen betalen) wil voorleggen geeft ze aan dat ik hier gratis mag blijven overnachten ... is ze helderziende of zo ?

Maar goed, ik vind een mooi plekje en ga direct met het eten aan de slag want het is al behoorlijk laat. Nou ja ... aan de slag. Gisteren heb ik macaroni gekookt. Normalerwijs voor 2 dagen, maar dit keer had ik zoveel dat ik zelfs nog wat ingevroren heb ha ha.

En uiteraard 's avonds Baantjer gekeken met Ceeoceekaa en een flesje wijn opengetrokken.

Zaterdag 6 mei 2006.

Gisteravond heb ik op weatheronline even gekeken wat voor weer het hier zou worden. Aangegeven werd dat het hier vanmiddag zou gaan regenen (ja ja .. ik weet dat het in Nederland heel mooi weer is)

Dus vanochtend na een lekkere douche het op een wandelen gezet richting het centrum van Cahors. Volgens de camping eigenaar is er markt vandaag en is het ongeveer 2 km. lopen maar volgens mijn Duitse buurman is het veel verder.

In ieder geval, na ongeveer een half uurtje sta ik midden in het centrum en er is inderdaad een gigantische markt. Het is een drukte van jewelste:

maar daarnaast het ook gewoon een prachtige stad:

Aan deze prachtige allee vind ik eindelijk een geldautomaat en ga ik op zoek naar een coiffeur. Die zijn er genoeg en bij de 1e de beste kan ik direct terecht.

Voor dix sept euro knipt de mademoiselle mijn haar tres jolie. Ze gaat echter zo voortvarend te werk met de tondeuse dat ik haar vraag of ze de rest met een schaar wil doen. Dan kan ik misschien nog op tijd ho zeggen. Het eindresultaat valt me echter mee:

Ik slenter nog wat rond en moet mezelf bijna dwingen om even lekker op een terras te gaan zitten. Dat doe je namelijk niet gauw als je alleen bent, maar ik heb er al een paar kilometer op zitten en heb eigenlijk wel zin in een cappuccino.

Als ik eenmaal een terras gevonden heb is het eigenlijk gewoon genieten. Lekker even hangen en mensen kijken. Onderweg richting camping koop ik nog een baguette en op de camping geef ik de eigenaresse aan dat ik nog een nacht wil blijven. Ik geef haar dat ik wil betalen maar geen sprake van ...

Ik peuzel de baguette op met verse aardbeitjes en lekker bakkie senseo. Vanmiddag en een gedeelte van de avond ben ik grotendeels bezig geweest met het verslag maar uiteraard heb ik ook naar de zaalkorfbalfinale gekeken.

Vanavond tijdens het eten zie ik ineens een caravan voorbij rijden. Heel koddig gezicht want wat ik niet zag was dat er iemand met een zo'n apparaatje bijstond om m te besturen.

Het duurde even voordat ze de gigantische Tabbert op z'n plek hadden maar toen ie eenmaal stond kwam de man gelijk naar me toe om te vertellen hoe geweldige caravan hij wel niet had. (oh ja... hij begon met "wat hebben jullie (...)een mooie camper"... direct gevolgd door alle kenmerken van zijn Tabbert. Het zijn trouwens Nederlanders die in Belgie wonen. Zeker buren van de Pfaffs (Brasschaat en omgeving..)

Oh ja ... even weer s een keer het eten beschrijven: vanavond heb ik (Franse) aardappelen gehad met een hamburger en 2 soorten groente (sperciebonen en appelmoes...) en als nagerecht slagroomijs met aardbeien. Helaas was ik vergeten slagroom te kopen .. shit.

Zondag 7 mei 2006.

Een bijzondere dag, omdat alles anders loopt dan gepland. 's morgens eerst s even lekker gedoucht want het is de bedoeling om vanmiddag richting Fumel te rijden. In Puy-l'Eveque heb ik al een camperplaats uitgezocht en bij een camperplaats weet je vaak niet of je er kunt douchen of van toilet gebruik kan maken etc.

's morgens eerst s een poos aan het stoeien geweest met mn oude site: http://home.hetnet.nl/~recreatiewoning/index.html (even reclame maken he) en na een paar uur had ik eindelijk voor mekaar. Tegen 12.00 uur kwam de eigenaresse bij me, ze vroeg hoe lang ik wilde blijven, dus ik dacht --> nu is het gebeurd met de gastvrijheid. Maar nee hoor, ze gaf alleen maar aan dat er een belangrijke rugbywedstrijd in Cahors zou zijn en deze sportvelden liggen langs de toegangsweg naar de camping. Ze gaf aan dat er dan geen doorkomen meer aan zou zijn en dat als ik wilde vertrekken ik dat beter tussen nu en een uur zou kunnen doen.

Dus een half uur later reed ik, na nogmaals de campinglui te hebben bedankt, de camping af richting Fumel. En ze had niets teveel gezegd want ook nu kon ik er soms bijna niet langs. (en bijna is nog ongeveer 20 cm. ruimte aan beide zijden van de camper ...)

Omdat het morgen (maandag) opnieuw een feestdag schijnt te zijn ga ik onderweg op zoek naar een boulangerie, want zijn vaak ook op zondag open. In een dorpje zie ik er maar natuurlijk geen ruimte om te parkeren en het is een vrij drukke weg. Dus even verder rijden, keren en een parkeerplaats zoeken. Als ik dat uiteindelijk voor mekaar heb en naar de boulangerie loop zie ik dat deze inmiddels is gesloten --> ja hoor !!

Maar met als ik weg wil lopen roept een meisje naar mij wat ik wil. Door het hek voor de winkel schreeuw ik: baguette ! zij steekt de baguette door het hek en ik wat geld en we kunnen weer een dag aan het brood ha ha.

Even later rijd ik Puy-l'Eveque binnen en ondanks dat het een klein dorpje is moet ik nog even zoeken naar de camperplaats. Er staat inmiddels al een Fransoos maar het is nog heel vroeg (13.30 uur). De plaats is eigenlijk best wel grappig. Mooi ruim en veilig want het ligt tegenover het gebouw van de Gendarmerie Nationale:

Het is inmiddels weer mooi weer geworden en na even wat lezen ga ik verder met dit verslag en met het actualiseren van mijn site. Om 17.30 uur even PSV-AJAX kijken en vanavond eet ik opgebakken aardappels, hamburger en spinazie a la vriezčr en als toetje een of ander puddinggeval.

Maar als ik 's avonds nog even het dorpje in loop, vanwaar je trouwens een prachtig uitzicht over de Lot hebt, zie ik in de verte een hele donkere lucht aan komen. Ik besluit maar direct richting camper te lopen en ik ben er nog maar net of het begint te waaien en te regenen .... en niet zo'n beetje ook !