Bijgewerkt t/m zondag 7 juni. Periode zondag 7 juni – zaterdag 13 juni 2026. Deze week reis ik van Namsos over de prachtige Kystriksveien richting Bodo.
Zondag 7 juni 2026
Vanmorgen ga ik eerst even een tijdje aan het werk en pleeg daarna rond 10.00 uur even een paar telefoontjes. Normaal gesproken heb ik in Steinkjer altijd 2 afspraken, maar 1 daarvan (bij het kantoor van de Kystriksveien) gaat voor deze maandag niet lukken en daarom heb ik de andere afspraak ook verzet naar begin juli, als ik weer terugkom vanuit het noorden van Noorwegen. Ik moest mn schema dus iets aanpassen. Vermoedelijk wordt m’n eindbestemming vandaag: Namsos Camping.
Rond 10.30 uur ben ik klaar voor vertrek, klets nog even bij met de eigenaar van Koa Camping (waar ik afgelopen nacht gestaan heb) en rijd richting Steinkjer. Even ten noorden van Steinkjer begint de “17” oftewel de Kystriksveien. Deze kustweg is uitgeroepen tot 1 van de mooiste kustwegen ter wereld. De Kystriksveien is 650km. lang en loopt van Steinkjer naar Bodo. Onderweg moet je minimaal 6x met de veerboot. Vorig jaar waren 4 van de 6 overtochten gratis, maar de Noorse overheid heeft dit nu voor de zomerperiode teruggedraaid. Wil je meer informatie over de Kystriksveien, klik dan even op 1 van onderstaande foto’s. Je wordt dan doorgelinkt naar onze speciale Kystriksveien-info-pagina.

KYSTRIKSVEIEN

Onderweg van Steinkjer naar Namsos, gooi ik de tank (dankzij m’n FUEL APP) weer even vol voor NOK 17,99 oftewel € 1,65 per liter en meld me rond 12.45 uur bij de receptie van Namsos Camping. Deze ruim opgezette camping is zeer populair en in het hoogseizoen is het zeker aan te bevelen om te reserveren. Het is EN nog geen hoogseizoen EN de regen valt met bakken uit de lucht. Ik schat dus in dat het niet zo druk is 🙂
En dat klopt, plek genoeg. M’n contactpersoon is er pas morgenvroeg (daarom blijf ik hier nu ook) en dus heb ik even later de camper te plek. Na de lunch ga ik achter de laptop aan het werk. Administratie, verslag bijwerken, FB posten, etc. Overigens: vorige week bereikten we op onze Noorse FB pagina een meilpaal: meer dan 10.000 volgers. En vandaag ging ook de Ned. FB pagina: https://www.facebook.com/campingsinnoorwegen over de 10.000 volgers. Superrrr!!!
Het is nu geen weer om foto’s te maken, maar een paar jaar geleden stond ik hier:

En nu sta ik op de plek ernaast. Namsos Camping beschikt over spiksplinternieuw sanitair en vernieuwde hytter:


De camping ligt vlakbij het vliegveld van Namsos, maar dat is een klein vliegveldje en van die paar vliegtuigjes heb je totaal geen last. Ik sta er nu al bijna 3 uur en heb nog geen vliegtuig gezien of gehoord.
