Spanje, route Oliva, Denia, Javea, Benidorm, Alicante, Santa Pola, Los Alcazares. Zondag 4 februari - zaterdag 10 februari 2007.

Zondag 4 februari 2007.

's morgens is het gelukkig nog droog. Op zich maakt het niet uit, want vandaag heb ik "administratiedag". Campings voorbereiden, verslag bijwerken, mails beantwoorden, etc. Tja, en dan begint het aan het eind van de ochtend te regenen en het houdt niet weer op.

Maar goed, ik vermaak me wel. Net voordat het begon te regenen had ik nog even een verse (hij is nog warm) baguette bij de campingwinkel gekocht en die peuzel ik tussen de middag op (niet helemaal hoor ..)

Aan het eind van de middag knapt het weer wat op en na het eten is het weer droog. Vandaag heb ik een "feest" menu op het programma staan: tomatensoep, baguette met knakworstjes en salade (die moest op) en uiteraard een lekker toetje na.

En dan is het zondagavond dus .. voetbal en CSI en later op de avond Studio Voetbal.

Tja .. verder niets beleefd vandaag.

Maandag 5 februari 2007.

Zoals gezegd heb ik vandaag de nodige campings op het programma staan. Eerst nog een paar in Oliva, daarna in Denia en Javea.

Van de 3 campings in Oliva is er slechts 1 manager aanwezig, maar die wil er nog over nadenken. Dat schiet lekker op ...

Vlak voor Denia zie ik een Aldi. Mooi, want ik raak aardig door mn boodschappen heen. En gelukkig een ruim parkeerterrein, mn camper kan ik mooi parkeren. Ik zet m trouwens altijd wel in het zicht van de winkel zodat ik er af en toe "een blik op kan werpen". Dat lijkt wat overdreven maar ik las laatst dat ook dieven weten dat ze beter in een camper dan in een auto of een caravan in kunnen breken. Daar hebben ze namelijk alles gelijk voorhanden. Bij een auto met caravan moeten ze zowel auto als caravan doorzoeken. Dus is gebleken dat er vaak in campers ingebroken wordt.

Als ik terug kom bij de camper staat er een stel bij de camper te kijken. Ik zag dat ze net uit een Spaanse auto stapten maar het blijken Nederlanders te zijn die uitermate geinteresseerd zijn in de camper. Gezien hun leeftijd zoek ik er niets achter, maar ze blijven maar kletsen. Maar als ik ondertijd de boodschappen de camper inlaad taaien ze af ...

Als ik in Denia ben aangekomen is het rond de middag. Eerst maar even een plekje zoeken om te eten. Bij de jachthaven is vaak wel plek om een camper te parkeren en dat is ook nu het geval. Maar officieel mag ik hier niet parkeren. In de winter zijn ze echter niet zo streng, dus ik gok het erop. Want de plek is wel mooi om even te eten:

Bij de Aldi had ik afbakbaguettes gekocht en dan is zo'n oven toch wel fijn ! lekker warm vers brood.

De campings in Denia liggen allemaal aan de zuidzijde van de plaats. Tenminste, dat denk ik. 1 kan ik er niet vinden, bij de 2e kom ik bijna vast te zitten omdat deze camping pas 1 april open gaat (niet goed voorbereid dus ..) en de camping aan het einde van een smal weggetje is en ik bijna nergens kan keren. Uiteindelijk lukt het wel, ik raak nog wel een paaltje maar zie geen schade (aan de camper). Bij de 3e camping is de manager weer niet aanwezig. Dat gaat lekker zo.

In Javea vind ik de 2 campings zo. Op camping Javea heb ik een goed gesprek met de manager. Hij kent campings.nl en lijkt geinteresseerd, maar net als ik denk dat hij het contract tekent geeft hij aan dat hij het met z'n baas wil afstemmen. Lekker ..

Bij de 2e camping gaat de receptie pas open om 17.00 uur (het is nu 14.30 uur), dus laat ik info achter.

Als ik de plaats uitrijd zie ik iets bekends. Of ?? 2 jaar geleden ben ik hier namelijk ook geweest. Toen heb ik in een gehuurde camper ook een tocht door Spanje en Portugal gemaakt en toen heb ik hier op een camperplaats overnacht waar wel 50 campers stonden .. en nu ? natuurlijk ... nieuwbouw !

Jammer eigenlijk want het was een mooie plek. Aan de boulevard, daarachter een rij winkeltjes en restaurantjes en daarachter het strand. Ik weet nog een mooi plekje om een foto te maken en rijd er even naar toe. Waar de kranen staan was dus de camperplaats:

Oke, wat nu te doen. Ik wil eigenlijk niet in Benidorm overnachten, maar tussen Benidorm en waar ik nu ben liggen nog 2 campings.

De 1e in Moraira maar dat is geen camping voor mij. Midden in de bebouwing, hoge bomen .. dus geen zin en bovendien zijn ze overal op de camping aan het werk. Behalve bij de receptie dus want daar is niemand aanwezig. Dus info achtergelaten, op naar de 2e: camping Cap-Blanch in Altea.

Als ik de camping oprijd waan ik me al in Benidorm. Sjonge jonge, alleen maar Nederlanders ... en zo goed als helemaal vol. Ook hier komt de manager later op de middag dus besluit ik een plekje te zoeken. Ik krijg nog 3 vrije plekken mee. Op 1 plek past mn camper gewoonweg niet. En de andere 2 plekken staan zo'n beetje stijf onder een 25 hoge flat.

Dan word ik aangesproken door 2 Nederlanders (ja, al weer ..): of ik een plekje zoek. Ja dus... of ik weet dat je ook voor op de parkeerplaats kunt overnachten, zelfs met stroom. Da's nog niet zo gek. Ik blijf hier toch maar 1 nacht en de parkeerplaats is zo'n beetje naast het strand. Maar als de receptioniste aangeeft dat daar ook EUR 20 voor gevraagd wordt ben ik het zat. Ik laat info achter en vertrek richting Benidorm. Zie ik dan wel weer.

Fout dus ..

Want op de 1e 2 campings die ik bezoek is geen plek en het is inmiddels al 17.30 uur. Dan vind ik een camping (camping la Torreta) die niet aan een drukke weg ligt en waar nog wel plek is. De camping bestaat uit 2 gedeelten. Het gedeelte waar volgens de campinghouder nog wel plek is, bevalt me niet. Hoge gebouwen vlak naast de camping, achter het doel van een voetbalveld waar druk op gevoetbald wordt en bovendien allemaal Engelsen. En afgelopen week heb ik gehoord dat er met Engelsen niets mis is, totdat ze in groepen bij elkaar zijn.

Dus maar naar het 2e gedeelte. Daar word ik weer aangesproken door een Nederlander die mij aangeeft dat er naast hem nog wel een mooi plekje is. Dus met hem meegelopen en inderdaad: nog niet zo gek. Als ik de camper opgehaald heb probeer ik m op de plek te krijgen, maar dat lukt dus gewoon niet. Dat ligt overigens niet aan mij: de plek is gewoon niet groot genoeg. Dus zet ik m, met behulp van 3 behulpzame buurmannen, overdwars op de plek. Beetje asociaal maar morgen ga ik toch weer verder.

Eerst maar even en daarna doe ik niet zoveel meer want ik heb het gehad voor vandaag. 's avonds spreek ik 1 van de buurmannen opnieuw. Op z'n camper had ik gezien dat deze uit Tilburg kwam dus uiteraard even vragen of hij Willem II supporter was .. (grijnzend vroeg ik dat dan he). Hij begint te lachen en grijns terug: de camper komt uit Tilburg maar hij uit Breda en NAC doet het goed lacht ie.

Hij vertelt ook dat het ongeveer 10 minuten lopen is naar de boulevard en dus besluit ik ter plekke om morgenvroeg een flinke wandeling te gaan maken. Maar .... nu even niet ... pffff.

Dinsdag 6 februari 2007.

Om half 8 de wekker gezet en even na 8 uur loop ik van de camping. Het is nog behoorlijk fris maar de lucht is helemaal blauw. Het wordt een mooie dag !

Het is inderdaad niet zover lopen naar het strand en ik besluit lekker langs het water te lopen. Het zonnetje schijnt er lekker op en dat is een mooi gezicht op het Manhattan van Benidorm:

Het is echt ongelooflijk hoe groot het strand is. Maar ook het aantal winkeltjes, restaurants, appartementen en hotels gaat eindeloos door. En zelfs de Unive is vertegenwoordigd ha ha:

Halverwege de boulevard wordt het strand opgebroken door een rots met uiteraard daarop ook weer hotels. Als je deze rots oversteekt heb je daar nog net zo'n stuk strand:

Op de terugweg loop ik via een winkelstraat en daarna over de boulevard weer terug naar de camping. En ondanks dat het nog maar half 10 is, is het ongelooflijk druk:

Terug bij de camping moet ik natuurlijk nog even een foto maken van "mn plekkie" hier. Even voor de duidelijkheid: de opening naar het doorgaande pad is tussen het wasgoed van de Engelse buurvrouw en de camper daarachter, ongeveer 3 meter. En dan moet ik ook nog een flinke draai maken....

Ik heb inmiddels afgerekend (EUR 20,40 !!) en als ik terug ben bij de camper is er al een mannetje geweest om de stroom eraf te halen. (op heel veel campings hier zijn de kasten, waar de stroomstekker in zit, afgesloten) Ik had vanochtend al afgewassen en de camper wat opgeruimd dus ik kan direct weg. 2 van mn buurmannen staan al weer klaar om me er uit te loodsen want zonder hun was ik hier echt niet van de plek gekomen.

Vandaag staan "alle" campings in Benidorm op programma. Ik zal jullie verder niet vermoeien hoe dat gegaan is en hoe die campings eruit zien, want de meeste zijn volkstuintjesachtige percelen waar zoveel mogelijk campers en caravans opgepropt worden, maar camping Excalibur (met ca. 175 plaatsen) is wel een hele bijzondere. Het is een redelijk nieuwe sprookjesachtige camping, onder overwinteraars bekend als de "torentjescamping" vanwege de vele Walt Disney- achtige torens en kasteelmuren. En uiteraard is ook deze camping volledig volgeboekt ...

Ik heb trouwens even navraag gedaan. Je zou denken dat januari/februari laagseizoen maanden zijn, maar hier werkt dat anders. In deze 2 maanden zijn de meeste campings gewoon vol, daarna wordt het snel minder. Met name in april/mei is het op veel campings, behalve dan de vaste Spaanse gasten, een stuk rustiger. Want ook in Benidorm vroeg ik me af waarom ze nog zouden adverteren, want als je het hele jaar vol zit hoef je natuurlijk niet te adverteren.

Op camping Arena Blanca was het wel heel extreem: daar stonden voor de camping op een parkeerplaats vlak naast een drukke weg ca. 10 campers op ongeveer een meter afstand van elkaar. Ongelooflijk ! In de meeste gevallen zijn dat mensen die wachten tot er iemand van de camping komt of soms net als ik maar 1 nacht blijven. Maar dan zou ik toch nog wel een ander plekje opzoeken...

Nog even wat over Benidorm, ik doe er misschien wel een beetje negatief over maar voor oude mensen die de kou in Nederland willen ontlopen is Benidorm natuurlijk een paradijs. Over het algemeen is het er prachtig weer en er zijn heel veel faciliteiten. Even een citaat van een boekje:

"de kracht van Benidorm is, dat u er alles kunt krijgen en alles kunt doen, en als u dat wilt allemaal in het Nederlands. Er is een afdeling van de ANWB alarmcentrale, er zijn Nederlandse artsen en tandartsen, Nederlandse winkels, cafes en restaurants."

En vlak buiten de camping kwam ik zelfs een (geen kleintje !) Nederlandse kerk tegen. Geen kerk waar ze Nederlandse kerkdiensten hebben, nee gewoon een Nederlandse kerk.

Als ik Benidorm bijna uit ben ga ik nog even eten en dat is maar goed ook want de volgende campings vlak voor Villajoyosa liggen al vlakbij. Het is trouwens inmiddels behoorlijk warm geworden. Kzag net 20 graden en gisteravond heb ik op internet gezien dat het de komende dagen tussen de 17 - 20 graden is. Heerlijk !

De 3 campings voor Villajoyosa liggen vlak bij elkaar. Op de 1e camping die ik bezoek, camping Playa del Torres, is de manager niet aanwezig maar die komt over een uur. Daar krijg ik van de receptioniste een kaart en ik zie dat de andere 2 campings hier vlakbij liggen. Dus eerst daar maar even naar toe.

Als ik camping Hercules op rijd, valt me op dat het een gigantische bende is. Af en toe staat er een camper of caravan, maar voor de rest allemaal troep...

Bij de receptie aangekomen is deze gesloten en alles dichtgespijkerd ... huh ? Volgens het boekje is met name camping Hercules een begrip onder overwinteraars ... ja ja.

De 3e camping, camping Sertorium, ligt er vlak naast en daar krijg ik van de manager tekst en uitleg. Camping Hercules is gesloten omdat er hier in het hele gebied appartementencomplexen gebouwd gaan worden. Het hele gebied ? ja ... ook de andere 2 campings sluiten over een paar maanden de deuren... Oke, dan heb ik hier dus niets meer te zoeken.

Ik rijd door de drukke plaats Villajoyosa en bij het verlaten van de plaats is er nog 1 camping: camping El Paraiso. De ontvangst bevalt me wel en ik besluit hier te blijven. Ik vind een naar Spaanse begrippen redelijke plaats, ik heb voldoende stroom en de schotel vind nog net een uitweg langs de netten die over de plaats gespannen zijn. Want op heel veel plekken zijn er netten over de plaats gespannen om de zon een beetje tegen te houden. Dat lijkt nu een beetje onlogisch maar in de zomer lijkt me dat uitermate fijn.

Als ik nog maar net alles geinstalleerd heb komt er een Duitse camperaar naar me toe. "Schon wieder ein Hollander" zegt ie ..."wer hatt das licht in Holland ausgemacht" roept ie er lachend bij. Hij vraagt of ie de camper even mag bekijken. Tuurlijk ... Of ie z'n vrouw dan even mag roepen ... tuurlijk. Grappig vind ik dat. Ik vind mn eigen camper natuurlijk helemaal super, maar vind het ook zeer leuk te horen als andere camperaars naar mn camper kijken.

Woensdag 7 februari 2007.

Vanochtend even lekker rustig aan doen. De receptioniste op deze camping zou vanochtend nog proberen om de manager op de camping te krijgen en bovendien moet ik nog even wachten op bericht van mn collega hier in Spanje. Die heeft namelijk contact met een camping waar ik later vandaag langs rijdt en hij zou mij nog even laten weten of dat gelukt is (en ik de camping over kan slaan) of dat ik m juist moet bezoeken om de campings over te halen.

Tegen 11.00 uur rijd ik van de camping richting Alicante. Het is opnieuw zeer fraai weer en op de een of andere manier beinvloedt dat mijn humeur.

Voor Alicante liggen nog 2 campings. 1 camping kan ik niet vinden, op de 2e heb ik een leuk gesprek maar is de manager niet aanwezig. Maar Marieke (huh Marieke ? ja ..de manager is Nederlands) neemt dit weekend contact met me op. Het lijkt positief.

In Alicante aangekomen probeer ik de kust aan te houden maar mn navigatiesysteem wil anders. En dan ineens vind ik een hele mooie plek om even te eten. Want het is inmiddels 12.45 uur. De hoogste tijd om te lunchen ha ha.

D'r staan trouwens meer campers en ondankt het bordje "verboden te kamperen" heb ik het idee dat er sommigen al langer staan:

Na een half uurtje ga ik weer verder. Voor zover mogelijk langs de zee verder richting zuiden.

Even ten zuiden van Alicante rijd ik nog langs een camperplaats (op het strand) waar ik 2 jaar geleden nog even gestaan heb en doe ik nog een camping aan. Rond 14.00 uur rijd ik camping Bahia de Sante Pola op. Ik word leuk ontvangen, maar de manager is niet aanwezig. Hij komt echter wel om 16.00 uur, tja .. wachten of ??  Mn gevoel is echter goed (kweet niet goed waarom ...) dus vraag ik Martin (Spaans ..) of ik hier kan overnachten. Nou niet dus ...

De camping heeft 440 plaatsen maar is helemaal vol en er staan al 2 op de parkeerplaats te wachten. Dus ... maar Martin heeft een idee, hij neemt me mee op z'n elektrische (golf)wagentje en wijst me op een plaats tussen een aantal "vasten" die pas in het weekend komen. Oke .. niet echt een leuke plaats maar ik heb het gevoel dat ik hier gratis sta en dan heb je niets te eisen he.

Terug bij de camper word ik aangesproken door een Nederlander, Jan. We raken aan de praat en ik hoor dat hij uit het noorden/oosten komt. Blijkt hij in Zwolle te wonen en hij heeft bij Essent gewerkt en is nu met de VUT. Tja en dan blijkt hij onder Timo gewerkt te hebben en z'n dochter werkt bij de Rabobank IJsselmond (Kampen) ... en dan heb je genoeg om te kletsen. Hij vraagt of ik straks zin heb om even bij hun wat te drinken. Tuurlijk !

Dus, eerst even de camper te plek (uiteraard weer zeer krap) en daarna richting Jan en z'n vrouw. Ze staan hier al sinds november en dat is aan z'n bruine kop wel te zien. Ze hier gekomen via een oud collega, van Leussen, die van oorsprong .. precies ! uit Dalfsen komt. Die spreek ik later op de middag nog .. maar net als we bijna familie van elkaar zijn besluit ik richting camper te gaan.

Onderweg word ik nog door een auto voorbij gereden welke verkocht is door een garage uit Zwolle/Kampen .. het moet niet gekker worden ha ha.

Maar daarnaast staan hier ongelooflijk veel Scandinaviers. Heel veel Denen, Zweden en opvallend veel Finnen (34 combinaties in totaal !). Bijna allemaal met grote campers.

Terug in de camper probeer ik mn mails op te halen, maar helaas ... er gaat iets niet goed. Ook na het eten werkt het niet en ben ik genoodzaakt om naar het Nederlands elftal te kijken. Later vanavond nog maar een keer proberen.

Donderdag 8 februari 2007.

Uiteindelijk deed mn mail het gisteravond weer. En ik merk dat ik dan toch wel behoorlijk onthand ben. Want ik doe heel veel via de mail, natuurlijk de boekingen voor de huisjes, de follow ups van de bezochte campings, contacten met de andere Spaanse agent, verslag bijwerken, contacten met vrienden, familie etc.

Vanochtend heb ik om 10.00 uur een 2e gesprek met de manager van het park, Jose Manuel. Maar helaas ... de grote baas heeft geen goedkeuring gegeven. Jammer, na het gesprek van gisteren had ik goede hoop. Als hij zelf had kunnen beslissen was het al wel rond geweest denk ik.

Maar goed, de mensen hier op de camping zijn supervriendelijk. Ik mag nog wel een nachtje op mn plek blijven staan en hoef niets te betalen. Mn superleuke plaats .... naast de camper zie je zo'n overkapping voor de zon:

Dus blijf ik hier nog maar een dag. Ik heb genoeg te doen en komend weekend wordt het meer dan 20 graden en dan heb ik eigenlijk wel zin om buiten te zijn. Met Jan heb ik trouwens afgesproken om vanmiddag naar Santa Pola en het strand te lopen.

Rond 14.00 uur is hij bij me en lopen we samen richting de redelijk grote plaats. Ongelooflijk hoeveel appartementen hier zijn en op dit moment is het bijna een spookstad. Alle appartementen zijn met rolluiken afgesloten, heel veel restaurantjes en barretjes aan het strand zijn dicht. En op het strand is niet veel te beleven. Nu is het vanmiddag ook even wat minder weer, maar dit is wel heel wat anders dan in Benidorm:

Op de boulevard drinken we op het overdekt terras nog een bakkie cappucino, waarna we via het centrum weer terug lopen richting camping. Bij de ingang staan weer 2 Nederlandse campers. Helaas ... vol.

Terug in de camper probeer ik nog wat werk uit handen te krijgen maar het wil niet echt lukken. Eerst maar s etten kokken.

Na de nasi, uiteraard met satesaus, gaat het beter. Ik weet al mn mailtjes klaar te zetten voor morgenvroeg, want dan wil ik in het cafe/receptie van de camping proberen via WIFI alles te versturen en mn verslag online te krijgen.

Vrijdag 9 februari 2007.

Al vroeg ga ik richting cafe/receptie. Dat is eigenlijk wel grappig op deze camping. Als je de poort binnen rijdt zie je omhoog midden op de camping een mooi huis staan. Daarin is het cafe/receptie gevestigd en vanaf daar kun je het onderste gedeelte van de camping overzien.

Daar werk ik mn verslag bij en beantwoord ik alle openstaande mailtjes. Bij Martin, die vrijwel elke dag achter de bar staat, bestel ik een kopje koffie voor EUR 0,60. Kijk, dat wil nog een keer.

Rond 10.30 uur pak ik op en neem afscheid van Martin en Jose Manuel van camping Santa Pola, wat een leuke lui. Ik kom hier zeker nog een keer terug.

Daarna nog even bij de familie Reerink langs. Zij hebben voor volgend jaar al weer besproken. Misschien dat ik ze dan weer tref.

Bij de camper nog vlug even een bakkie senseo en dan op naar camping la Marina, op slechts een paar kilometer van Santa Pola. Mn collega Gerard van Recreatie Media heeft al vergaande contacten met Patrick, de eigenaar van de camping. Die weet niet dat ik kom en het is natuurlijk een gok of hij wel aanwezig is. Dat blijkt het geval en ik word "ontboden". Na een uurtje steggelen is het gelukt. Hij gaat accoord met een dubbele advertentie onder voorwaarde dat we een 2e camping in Madrid 1 jaar in de vorm van een basisadvertentie plaatsen. Oke ...

Als ik van de camping afrijd is het al weer etenstijd. 2 km. verder stop ik bij een Aldi, doe daar wat boodschappen waaronder afbakbroodjes en geniet in het zonnetje van de warme broodjes (met pindakaas ... jammie !)

Dan door naar Guardamar. Deze plaats herinner ik mij nog van 2 jaar geleden. Toen heb ik daar een halve dag doorgebracht om te proberen mn (toen) lege gasfles te laten vullen. Dat was toen niet mogelijk en een nieuwe gasfles kopen stuitte op problemen omdat deze dan gekeurd moet worden. Uiteindelijk ben ik toen op de gok doorgereden naar Portugal en heb daar de lege gasfles laten vullen.

Op dit moment heb ik 1 gasfles leeg, maar heb onderweg mn Franse gasfles omgeruild voor een volle. Die gebruik ik nu zodat ik deze op de terugweg weer kan omruilen. En daarnaast heb ik dus nu nog een volle bij me. Gezien mn ervaringen van 2 jaar geleden geeft het me altijd wel een lekker gevoel dat ik voldoende gas bij me heb.

In Guardamar bezoek ik 3 campings. Op de 1e heb ik weer geluk en heb ik een groot gesprek met de manager, na het weekend hoor ik meer. Tja .. en dan is het potje geluk leeg. De 2e camping gaat pas 1 april open (stom, niet goed gekeken, had ik kunnen weten), de 3e camping in Guardamar waar ik gepland had te overnachten voor het weekend heeft tijdelijk problemen met de gemeente en mag geen gasten meer aannemen. Op enkele vasten na is de camping leeg en er is nog geen zicht op wanneer de camping weer open gaat. Over een advertentie zullen ze nu dan ook nog geen besluit nemen.

Oei .. en nu ? Dan maar doorrijden richting zuiden. De eerstvolgende camping ligt in Los Alcazares, op een uurtje rijden. Het is echter een mooie route, alleen op sommige plekken - met name bij de grote plaats Torrevieja - zeer druk.

Tegen 16.00 uur rijd ik de camping op. De eigenaresse spreekt bijna alleen maar Spaans en 1 woord voert de boventoon ... no, no, no.

En waarom dan niet ? Omdat ook deze camping over een paar maanden dicht gaat. Overnachten hier kan wel, kosten EUR 19 per nacht. Lekker !

Dus besluit ik maar door te rijden naar La Manga. Ik rijd binnendoor langs de kust richting La Mange del Mar Menor. Deze plaats ligt op een soort van schiereiland over een strook land met alleen maar hotels en appartementencomplexen. Aan de ene kant de zee, aan de andere kant (zie foto) het meer Mar Menor. Het lijkt net Miami .....

Ook daar heeft Gerard al contact mee en misschien dat ik de eigenaresse vanmiddag nog tref, nou ja ... en anders kan ik er vast wel overnachten, de camping heeft 1000 plaatsen !

16.30 uur rijd ik de camping op. De eigenaresse is niet aanwezig, de manager wel (die herken ik van een foto uit de KCK). Die wil echter geen besluit nemen en vraagt mij maandag terug te komen. Eh ... oke ! Dan wil ik hier graag overnachten. Helaas ... alles vol .... huh ? geen enkel plekje ? ook niet een nacht op de parkeerplaats ? Nee dus.

Oeps, nu wordt het wel heel lastig. De eerstvolgende camping ligt op een uurtje rijden en is bovendien een naturistencamping. En ondanks dat het morgen mooi weer wordt zie ik dat toch niet zitten ha ha. Maar goed, maandag "moet" ik deze camping toch nog bezoeken.

Camperplaatsen hier in de buurt zijn er volgens het boekje niet en heb ik eerlijk gezegd ook niet gezien. Ik twijfel nog even of ik nog naar Murcia zal gaan maar besluit terug te gaan naar Los Alcazares. Daar word ik richting een hele mooie plaats gestuurd, de eigenaresse zal een mooie prijs voor me maken omdat ik heb aangegeven hier het weekend te willen blijven.

Want onderweg bedacht ik me dat ik hier misschien wel kan gaan wassen want het wordt morgen superweer.

Ik eet natuurlijk laat en de rest van de avond vind ik alles prima ... pfffff. Het was me het daggie wel !

Zaterdag 10 februari 2007.

Als ik wakker word en het screen boven mn bed open doe, zie ik een strakblauwe lucht. wauw ! En dus gauw eruit, even douchen en dan wasjes draaien.

Na het sorteren van de was moet ik even wachten voordat ik aan de beurt ben want er is maar liefst 1 wasmachine op het hele park. Maar ik heb 1 groot voordeel, ik heb zicht op de wasmachine vanaf de camper. Dus ben ik vlot aan de beurt. Lijntje spannen, was ophangen, nieuwe wasje draaien etc.

Kortom de hele morgen ben ik onder de pannen. En tussen de was door heb ik nog een hele mooie boeking voor de Banjaard.

Toen ik vanochtend muntjes haalde voor het wassen heb ik ook gelijk een baguette gekocht en die peuzel ik tussen de middag op. Dat moet helaas binnen want ik heb al mn stoelen en tafel nodig voor de kussens en het dekbed en de was.

En het is behoorlijk warm !

's middags word ik 2x geconfronteerd "met Noorwegen" (en nu kijk ik naar Lotto Weekend Miljonairs waar een meisje uit Zwolle mee doet die helemaal gek is van Noorwegen ... nou ja zeg ..) Eerst raak ik vanmiddag aan de praat met Reidun en Steinar Eriksen uit Mandal (Noorwegen). Die staan iets verderop hier op de camping en ze staan hier al enkele maanden. En als ik met de mensen praat begint het mij al weer helemaal te kriebelen. En helemaal als ze mij foto's laten zien hoe ze daar wonen. En ... ze hebben me uitgenodigd om deze zomer langs te komen. Helemaal super !

Vervolgens zat ik naar teletekst te kijken en toen zag ik de extremen van vandaag op teletekst. Het koudst in Europa was het in Roros: - 35 graden (zie verslag 15 - 21 juni in Noorwegen) en het warmst in Aguilas: + 23 graden en daar ga ik de komende week naar toe.

Hier was het vandaag 22 graden. Echt heerlijk weer.

Als ik de was opgeruimd heb, ga ik met het eten aan de slag. Vanavond lekker tv kijken !