Italië, route Pisa, Livorno, Vada, Cecina Mare, Marina di Bibbona. Maandag 28 september - zondag 4 oktober 2009.

Maandag 28 september 2009.

Vanochtend ga ik eerst de wc cassette even legen en daarna even douchen. Als ik terug loop richting camper zie ik dat er gisteravond nog wel meer bijgekomen zijn en ik sta midden in een bont gezelschap. Een Engelsman en een Spanjaard tegenover mij en een Duitser en een Fransoos (dat was die late) naast mij. Daarnaast staat trouwens nog een stel uit Tsjechie.

Nog heel even achter de laptop om mn mail te checken en daarna maak ik me klaar voor vertrek. Nog even vuil water lozen en schoon water tanken, broodjes halen bij de supermarkt op de camping en nog even afscheid nemen van Marco en van de Hengelose meissies. En dan weer op pad !

De komende week ga ik trouwens geen grote afstanden rijden. De campings liggen allemaal redelijk dicht bij elkaar. Mn 1e doel is Marina di Pisa, op zo'n 25 minuten rijden. De naam zegt het al, of tja .. eigenlijk niet. Want het is niet alleen de haven van Pisa, maar dit is ook DE strandbestemming voor de Pisa .eh ... voor de mensen uit Pisa. De campings liggen tussen Marina di Pisa en de volgende badplaats Tirrenia. Ik heb er 2 op mn verlanglijstje staan.

Bij de 1e camping word ik richting een oudere man gedirigeerd en direct denk ik "oh jee .. als die maar Engels spreekt". Maar de man is allervriendelijkst en spreekt vloeiend Engels. Huh ? Helaas blijkt hij niet de eigenaar te zijn, maar komt er z.s.m. op terug. Als ik bij de 2e camping iets verderop ben gearriveerd kom ik voor een dicht hek. Daar was ik van op de hoogte, maar ik probeer toch iemand te spreken te krijgen. Als ik richting het hek loopt staat er een oudere man te kijken. Je ziet bijna dat ie wil zeggen "he sufferd, de camping is dicht, dat staat er toch met koeienletters op !!" maar hij zegt het niet ha ha.

Het hek blijkt echt goed dicht; telefonisch krijg ik uiteindelijk wel de eigenaar te pakken, maar ze hebben hun kantoor heel ergens anders en ze verzoeken me een mailtje te sturen. Okay ... dan gaan we weer verder. Mn volgende bestemming is Antignano, iets onder Livorno. Als je dan via de kustweg vanaf Marina di Pisa komt, kom je in het havengebied van Livorno want dat is een enorme havenstad. Het stuk waar ik nu langs kom is even eh .. wat minder. Wat zeg ik ... het is verschrikkelijk, de containers staan huizenhoog, overal zie ik opslagdepots voor olie en gas en het stinkt er enorm. Maar gauw doorrijden.

Mn navigatiesysteem stuurt me even Livorno in en ik zie van verre al borden staan dat het verboden is voor vrachtwagens om het centrum in te rijden. Dan laat ik het ook maar met de camper (was ook niet de bedoeling), maar iets verder stuurt Helga me de Via Aurelia op. Deze weg zal ik zeer waarschijnlijk de komende weken wel gaan volgen, af en toe even verlatend om een camping te bezoeken.

Om 11.30 uur rijd ik Camping Miramare op in Antignano/Livorno. Hier heb ik vorig jaar ook een goed gesprek gehad, maar de manager waar ik vorig jaar mee gesproken heb is er niet meer. Met de knaap die me nu te woord staat klikt het niet echt, maar een uurtje later heb ik wel weer een mooi contract binnen. Inclusief overnachting.

Want het gesprek is rond 12.30 uur ten einde en als ik nu door zou zijn gereden zou ik om 13.00 uur bij de volgende camping(s) zijn en de meeste recepties zijn zeer waarschijnlijk tot 15.00 uur gesloten. En dus blijf ik hier, ik heb ook nog genoeg te doen. Als ik de camper te plek heb ga ik eerst even genieten van het uitzicht. Want het uitzicht is geweldig, al blijf ik dit een vreemde camping vinden. Maar zeg nou zelf ... dit is toch niet gek:

(mooie achterkant he ! van de camper bedoel ik dan he !) en met een veranda met tuintafel en stoelen voor de deur:

Op zee zie je de grote schepen de haven van Livorno in en uit varen. En dat is zeker later op de avond een geweldig gezicht ... allemaal liggies op het water !

Ik heb de camper weer prima neergezet. Hij staat redelijk vlak en de schotel gaat mooi tussen de bomen door.

De rest van de middag kruip ik achter de laptop en kan dit keer behoorlijk wat werk verzetten. o.a. de camping hier online zetten, voor meer info kijk maar even op:

Af en toe kruip ik even op de veranda waar het lekker waait. Ik heb ook het idee dat het hier wat sneller afkoelt. Pfff ... straks moet ik ook nog kleren aan ha ha.

Tijdens het eten kijk ik even tv (vaste prik) en na de afwas werk ik mn verslag nog even bij. En daarna is het tijd voor Waar is de Mol !

Oh ja ... mn dagindeling vandaag was nog niet zo gek. Ik geloof dat ik dat morgen maar weer ga doen. Want het bijkomende voordeel is dat het 's morgens ook nog niet zo warm is. En dan kan ik 's middags mooi wat doen.

Dinsdag 29 september 2009.

Om 8.00 uur gaat de wekker en ik spring als een jonge geit uit bed, nou ja ... bij wijze van spreke dan. Ik ga de gedachtespinsels van gisteren toch uitvoeren. Heel even achter de laptop en daarna direct op pad. Nog afscheid nemen bij de receptie en stapvoets langs de poort want er zit een rare knik in het wegdek. Gisteren kwam ik met mn achterkant al aan de grond en ben ik er uiteindelijk "schuin langs gestoken". Dat kan nu helaas niet en weer kom ik heel even met mn achterkant aan de grond. Maar geen schade en even later ben ik weer onderweg richting het zuiden.

Het 1e stuk richting Calafuria is helemaal geweldig, direct langs de kust en met prachtige uitzichten. De kustweg gaat echter vanzelf over in een 4-baans autoweg (Via Aurelia) en net als de vorige keer mis ik de afslag om weer langs de kust te kunnen rijden. Dat komt ook omdat Helga me via de Via Aurelia stuurt. En dan maak ik de 2e fout vanochtend, ik neem de afslag bij Castiglioncello. Nou ... ik kan je het advies geven, als je met camper of caravan bent: probeer dat niet.

Het is smal en behoorlijk steil, maar gelukkig kom ik zonder kleerscheuren weer op de kustweg terecht.

Inmiddels heb ik de airco al weer volop aan en het is nog maar 9.30 uur... pfff.

Vandaag heb ik 6 campings in Vada op het programma staan. Eigenlijk liggen de campings allemaal tussen Vada en Cecina en ongeveer op een stuk van 1 km. Ik hoef niet echt ver te rijden, maar rijd ze wel in een bepaalde volgorde af. Want ik heb 1 camping in mn gedachten en die bezoek ik als laatste.

Om 11.30 uur rijd ik de laatste camping op. Een paar gesprekken verder, maar helaas zonder direct resultaat. Ik had ook pech, want bij een camping waar ik vorig jaar een goed gesprek had gehad, was mn contactpersoon op vakantie.

De laatste camping is Camping Baia del Marinaio en ik vind een mooi plekkie. Mooi vlak, deels in de schaduw, mn schotel tussen de bomen door en met 6 ampère, dus een plek met senseo ha ha.

De rest van de middag zit ik zo'n beetje achter de laptop. Af en toe even naar buiten om te luchten. Rond 18.30 uur ga ik met het eten aan de slag. Onder het eten even tv kijken en daarna nog een poosje achter de laptop.

Tja ... niet echt interessant allemaal dit verslag zo :-)

Woensdag 30 september 2009.

Ook vandaag is het weer de bedoeling om op tijd te vertrekken, maar eerst even douchen en uiteraard even mn mails checken. Althans ... dat is de bedoeling. Want wat ik ook probeer, ik kan geen verbinding krijgen. Als ik Vodafone bel, krijg ik te horen dat er een algemene storing is en er mogelijk proberen zijn bij het maken van mobiele verbindingen. Nou, dat blijkt. Maar eigenlijk ben ik wel een beetje opgelucht dat het niet een specifiek probleem bij mij is.

Tja, dan maar gelijk op pad. Ik neem uiteraard nog even een bakkies senseo, maak nog even een foto van mn plekkie hier:

Reken af bij de receptie (EUR 11, dat wil nog een keer) en ga weer op campingbezoek. Ook vandaag hoef ik niet weer ver te rijden. Ik maak meer kilometers door het heen en weer rijden tussen de campings dan dat ik echt afstanden moet overbruggen. Dat komt omdat ik om 10.30 uur nog een afspraak heb bij een camping die ik gisteren bezocht heb, maar daarvoor heb ik nog wel tijd om nog 2 andere campings te bezoeken. Bij 1 daarvan heb ik een heel goed gesprek gehad en daar heb ik wel goede hoop op dat daar een contract uit komt.

Op de heenweg naar deze 2 campings had ik bij het plaatsje Mazzanta al heel veel campers zien staan, dus maar even een kijkje nemen. Kan ik ook mooi bij de serviceplaats mn vuile water even lozen. Terwijl ik sta te wachten raak ik aan de praat met een Nederlandse camperaar. Ik geef aan dat het behoorlijk druk is (er staan ca. 50 campers !) maar dat valt volgens hem wel mee. Er kunnen bijna het dubbele daarvan staan. Overnachten is nu - buiten het seizoen - gratis.

Ook een optie voor mij natuurlijk, maar niet als ik halve dagen campings bezoek en de rest van de dag achter de laptop zit. Want dan heb ik gewoon veel te veel stroom nodig en voor EUR 11 ga ik dan echt niet martelen. Bovendien ligt het parkeerterrein vol in de zon ...

Ik ga verder richting mn afspraak op camping Rada Etrusca. Daar heb ik een afspraak met de eigenaar. Het wil eerst niet zo vlotten en op een gegeven moment is wel duidelijk dat ik hier geen zaken doe. Maar gek genoeg klikt het wel. Hij geeft aan dat hij alles al geprobeerd heeft om Nederlanders op zn camping te krijgen, maar dat dat maar niet wil lukken. Of ik zin heb om met hem de camping over te lopen. Tuurlijk !

Volgens hem heeft hij het beste sanitair van alle campings hier in de omgeving (daar kan ik niet over oordelen, maar het lijkt wel heel netjes) en ligt bovendien direct aan het strand. Je loopt zo van de camping het strand op en dat heb ik gezien, dus dat klopt. Maar goed, hoe het hier in de zomer is weet ik natuurlijk niet. Nieuwsgierig ? kijk maar even op: http://www.radaetrusca.it/content/eng/index.htm

Terug bij de camper doe ik nog een poging om een afspraak bij een andere camping te maken, maar daar blijft de eigenaar afwezig. En dus ga ik verder richting mn mogelijke eindbestemming van vandaag, Camping Le Tamerici in Cecina Mare.

Helga stuurt me helemaal om via Cecina en dan is het 20 min. rijden. Maar volgens mij kan ik ook gewoon langs de kust. En ja hoor ... even later is ze (Helga, mn navigatiesysteem) om en blijkt het nog maar 1,5 km. te zijn.

Op Camping Le Tamerici heb ik vorig jaar (28/29 oktober) een goed gesprek gehad en als ik me meld bij de receptie en de Duitse receptioniste met "mn campings.nl brochure" richting direttore loopt, komt ze even later met 2 brochures weer terug. Ze geeft aan dat de direttore mn voorstel nog in beraad heeft en er binnenkort op terug komt. Maar ik heb een beter idee: misschien kunnen we morgenvroeg om tafel ? Dat lukt wel en dus zoek ik een plekje. En vindt er weer eentje in de schaduw en de schotel gaat weer mooi tussen de bomen door:

Ik haal nog even broodjes bij de supermarkt op de camping. Tis trouwens ook niet te geloven. Ik ben al een paar dagen op zoek naar een supermarkt maar kom er gewoon niet 1 tegen. Nou ja, in Vada reed ik langs een supermarkt maar daar kon ik de camper niet kwijt en zo straks had ik geen zin om apart naar Cecina te rijden. Morgen maar s weer kijken.

Als ik terug loop richting camper word ik door mn Duitse buren aangesproken. Of ik nog een leuke camping bij Florence weet. Tja ... dat krijg je natuurlijk met zo'n reclamebord achterop de auto ha ha. Misschien moet ik gewoon geld voor zo'n consult vragen ?

In de camper probeer ik natuurlijk direct of ik nu wel verbinding kan maken, maar helaas. Dus maar s even bellen en vragen hoe lang het nu nog gaat duren. Want ik heb een paar aankomsten a.s. vrijdag en die moet ik nog wel afwikkelen. Maar ze hebben geen enkel idee. Tja, wat nu ? WIFI hebben ze hier ook (nog) niet...  Dan eerst maar even een broodje eten. Daarna ga ik me maar voorbereiden op de campings welke ik de komende week wil bezoeken. Oftewel, campings + adressen noteren met datum van sluiting en ampere/WIFI erbij. En als ze dicht zijn het telefoonnummer. En uiteraard mn contactpersoon als ik eerder contact gehad heb.

Als ik daarna nog steeds geen verbinding kan maken, ga ik maar een poosje buiten zitten lezen. Ik zit echter niet echt rustig en rond 15.30 uur heb ik dan eindelijk weer verbinding. En dus zit ik de rest van de middag achter de laptop.

Morgen ga ik weer een stukje verder. Dan staat Marina di Bibbona op het programma. Daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest in een periode dat de campings open waren en ook nu zijn de meeste al dicht. Maar gesloten op 20 en 21 september, dus grote kans dat ik er - hoop ik - nog mensen aan tref.

Donderdag 1 oktober 2009.

Het gesprek wat ik vanochtend hier op de camping heb gevoerd, bracht me niet wat ik verwacht had. De eigenaar is zeker wel geïnteresseerd, maar op de een of andere manier komen we niet tot zaken. Het antwoord is nog niet definitief, maar mn ervaring is dat de meeste contracten tot stand (moeten) komen in het gesprek. En niet later via de mail of telefoon.

Maar goed, het is niet anders. Terug bij de camper maak ik me direct klaar voor vertrek, groet mn Duitse buren nog even, bedank de receptioniste voor haar hulp en gastvrijheid en ga weer richting Cecina Mare. Daar doe ik dan toch eindelijk mn boodschappen en ik kan zelfs de camper makkelijk kwijt. Die supermarkt (Conad) moet maar even in mn boekje ha ha.

De 1e camping van vandaag is Valle Gaia, iets het binnenland in. Ook daar heb ik een goed gesprek, maar echt te springen om publiciteit zit de eigenaar niet. Want voor het hoogseizoen van 2010 (juli en augustus) is de gehele camping al volgeboekt. Ja, je leest het goed ... tis toch niet te geloven. Maar goed, dat zegt ook wel wat over de camping ...

Daarna gaat de rit richting Marina di Bibbona waar ik maar liefst 6 campings op het programma heb staan. Maar 3 campings behoren tot 1 groep, dus dat scheelt 2 bezoekjes. Gek genoeg kom ik eerst een andere camping op mn pad tegen en doe daar (ook weer) bijna direct zaken. Ik verwacht eigenlijk dat dat morgen wel rond komt. Nog even afwachten dus.

Een andere camping is volledig dicht en daarmee bedoel ik "hek dicht" en niet telefonisch bereikbaar. Ik bewaar 1 camping voor morgen en ga eerst naar Camping Esperidi. Daar tref ik de juiste personen niet, maar deze komen morgenvroeg wel. De bedoeling was toch al om hier te overnachten dus dat komt mooi uit.

De knaap bij de receptie vraagt me of ik lopend een plekje uit wil zoeken en dan terug te komen om het nummer door te geven. Ruim een half uur !! later meld ik me weer bij de receptie. Allemachtig !!! Ze hebben hier 600 plaatsen maar je kunt ze soms amper vinden. Dit is wel de meest bijzondere camping welke ik de laatste tijd ben tegengekomen. Gek genoeg bezoek ik deze camping al voor het 3e jaar, maar ben nog nooit verder geweest dan de receptie.

Camping Esperidi ligt direct aan zee in een groot bos, eigenlijk is de camping 1 groot bos met her en der plaatsen. Er zit nauwelijks een structuur in en sommige plekken bieden echt heel veel privacy. De camping staat dan ook behoorlijk vol. Ook hier veel Duitsers en Zwitsers. Dit is mn plekkie hier:

Het lijkt dus of ik hier alleen sta, maar alle plekken (op 1 na) om mij heen zijn bezet. Die zie je dus niet eens.

Halverwege de middag houd ik het niet meer uit in de camper. Vanwege het bos, heb ik - rekening houdend met het voetbal van vanavond - een open plek uitgezocht. Toen ik de plek uitzocht was het wat bewolkt, maar nu schijnt de zon vol op de camper .. pffff ..... Dan maar even een strandwandeling maken.

Daar blijkt het drukker dan ik verwacht had:

Nee, dit is geen krater .... er zijn gewoon veel Duitsers op de camping/het strand:

Nog even een sfeerplaatje:

Daarna even een bakkie bij de camper en weer aan het werk. Gelukkig (sorry) is de temperatuur wat gedaald en het lukt me om de rest van de middag nog wat nuttigs te doen.

Als menu staat vandaag opgebakken aardappels, gehakt ("gespreide bal") en bloemkool 4 op het programma. Ik heb echt niet elke dag achter elkaar bloemkool gegeten, maar je kunt nou eenmaal niet een stukkie bloemkool kopen.

De rest van de avond zit ik deels achter de laptop en deels voor de buis om voetbal en even Ik Vertrek te kijken.

Oh ja .. vandaag werd ik ook weer geconfronteerd met het feit dat er wel meer Nederlanders zakelijk op pad zijn. Uiteraard kom ik overal de "afbreekploegen" weer tegen, bijv. van Selectcamp en van Vacancesoleil. Dat zijn groepen die de campings bij langs gaan om de ingerichte tenten af te breken. Maar vandaag kwam ik ook een meisje tegen van Toeristiek die net iets later dan ik op een camping arriveerde. Ze had me al s eerder gezien vertelde ze .. nou ja, de camper had ze eerder gezien. Valt toch wel op.. die camper ha ha.

Vrijdag 2 oktober 2009.

Vanochtend ga ik me eerst even douchen, mede omdat ik nog geen idee heb waar ik vanavond terecht kom. Halverwege deze week had ik een plekkie in mn gedachten om het weekend door te brengen, maar dat ga ik niet redden. Zeker niet omdat ik waarschijnlijk hier in de omgeving nog een aantal vervolgafspraken heb.

Na een bakkie koffie ga ik richting receptie om daar het gesprek aan te gaan. Mn contactpersoon is er wel (dus ik kan wel mn verhaal/voorstel kwijt), maar de eigenaar is er niet. Dus helaas kan ik niet gelijk doorpakken. Ik krijg te horen dat ik vandaag gebeld wordt en dus ga ik terug richting camper. Tja ... ik zit nu een beetje in tweestrijd. Ik heb hier in Marina di Bibbona nog een paar adresjes te bezoeken en wil bovendien niet "te ver hier uit de omgeving" omdat ik nog op een paar telefoontjes wacht. Ik zit dus nu te dubben of ik hier zal blijven of dat ik die adresjes zal gaan bezoeken of ik dit per camper of op de fiets ga doen. Want de campings liggen allemaal vlakbij elkaar.

Tegen 11.00 uur heb ik mn besluit genomen. Ik ga er vandoor. Tis toch handiger om de camper bij me te hebben, zeker als ik moet wachten. Maar ook als ik onderweg ben en ineens op een andere plek een vervolgafspraak heb.

Ik ga nog even bij mn contactpersoon langs om aan te geven dat ik er vandoor ga en bedank haar voor hun gastvrijheid.

Mn 1e adresje is een camping iets verderop. Deze camping is onderdeel van een groep van 4 campings, maar degene die de publiciteit doet, zit normaal gesproken op een camping die nu al gesloten is. En dus is ze niet meer bereikbaar. Vermoedelijk niet eerder dan januari.... Wat ik ook probeer, ik krijg geen direct e-mailadres of telefoonnummer te pakken en druip - licht balend - af.

Mn 2e doel is de daarnaast gelegen camping: Arcobaleno Camping. Hier heb ik nog nooit iemand gesproken omdat ik, zoals eerder aangegeven, hier normaal gesproken eind oktober pas kom en dan is hier echt alles dicht. Dit is voor mij nu al een openbaring (de drukte), maar in de zomer zal het hier wel helemaal een gekkenboel zijn.

Ik word vriendelijk ontvangen bij de receptie en even later zit ik in het kantoor met 2 knapen in gesprek. Halverwege het gesprek komt de eigenaresse erbij en die vraagt me ineens "kom je uit Nederland" ? HUH ? Blijkt de eigenaresse van oorsprong uit Limburg te komen. Hier ruim 35 jaar geleden neergestreken en getrouwd met een Italiaan. De 2 knapen waar ik mee in gesprek ben blijken haar zoons te zijn. Heel erg grappig.

We komen een mooi contract overeen voor de camping, kijk maar s op: http://www.campings.nl/campings/dsm-snc/arcobaleno-camping/ voor meer informatie over de camping.

Maar dat is nog niet alles want ze zijn dit jaar ook een nieuw Agriturismo begonnen. Op het plaatje ziet het er al heel leuk uit, maar als de eigenaresse mij vraagt of ik het wil zien zeg ik direct ja. We spreken af dat ik me vanmiddag om 15.30 uur bij de receptie meld. De camping is nog open en omdat ik hier mag overnachten en bovendien nog geen vervolgafspraak heb vanmiddag, zoek ik een plekje op de camping. Ik vind een mooi plekje, de plekken zijn mooi ruim en bovendien is er voldoende schaduw.

Opnieuw zet ik de camper zo neer dat ik het grootste deel van de dag in de schaduw sta, maar dat toch de schotel tussen de bomen doorgaat. Dat is altijd even eh ... pielen, maar even later heb ik de camper heel mooi staan. Nu het volgende "probleem", want volgens een van de zoons is er niet zoveel stroom. Maar gek genoeg doet de senseo het wel. Dus eerst maar even eten met uiteraard een bakkie senseo.

Daarna achter de laptop en de internetverbinding is hier een stuk beter. Ik moet ook wel lachen, ik sta nu iets dichter bij het centrum en ongeveer 800 meter van de camping waar ik afgelopen nacht gestaan heb, maar daar was de verbinding echt heel traag en hier gaat het behoorlijk vlot. Wel belangrijk mocht ik hier eventueel het weekend blijven.

Ik wikkel nog even wat boekingen en mailtjes af en ga rond 15.30 uur richting receptie. Samen met de eigenaresse gaan we richting de Agriturismo wat gelegen is in Riparbella, op ongeveer 20 minuten rijden van hier en ruwweg bij Cecina het binnenland in. Zo gauw je bij Cecina de Via Aurelia het binnenland in gaat krijg je - wat mij betreft - direct een heel ander Toscane te zien. Prachtige "lieve" dorpjes, schitterende uitzichten en mooie lanen met cipressen.

Kben trouwens wel blij dat ik niet met de camper ben want dan had ik het laatste stuk richting Agri Residence Telciaione niet gered. Vlakbij de eindbestemming rijden we nog langs deze "wijnboer".  En dit is wel een hele speciale want Maria vertelt me dat hier een uitstekende wijn gemaakt wordt. De wijn wordt met name in de VS afgezet a raison van USD 100 !! Dat het niet zo maar een wijntje is kun je aan alles zien:

Even later zijn we bij het Agri Residence gearriveerd en mn mond valt open van verbazing. Allemachtig wat groot en wat mooi !! En wat een plek. Het is gelegen bovenop een berg en vanaf de terrassen kun je de zee zien. Her en der verspreid over het complex zijn prachtige typische Toscaanse huizen neergezet, waarbij zich in elk huis 5 appartementen bevinden:

En allemaal met zicht op zee, echt heel goed bedacht. Nog specialer is de inrichting. Ook hier is heel goed over nagedacht. Alles is nieuw maar toch in oude stijl:

Zelfs vanuit het zwembad en vanaf het terras bij het restaurant is de zee goed te zien:

Ze zijn helaas overal aan het werk. Afgelopen seizoen hebben ze al wel gedraaid, maar ze hebben nu bewust geen boekingen meer aangenomen om verder te kunnen met de werkzaamheden. Nog even 2 plaatjes:

Voor meer info over dit prachtige complex, kijk maar even op: www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2915/vakantiewoning/toscane/italie.

Tegen 17.30 uur gaan we weer terug richting camping. Want we moeten nog een aantal dingen invullen en de contracten moeten nog ondertekend worden. Halverwege komt ook de eigenaar erbij en hij vindt eigenlijk dat Villa Bolgherello, een prachtig oud pand hier in Marina di Bibbona - ook met appartementen - , ook een vermelding moet hebben. En dus gaan we die ook op Mol Travel plaatsen.

Kijk maar even op: www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2916/vakantiewoning/toscane/italie.

Ik heb inmiddels met Maria overlegd dat ik hier dit weekend kan blijven en koop gelijk ook even een wasmuntje, zodat ik morgen ook even een wasje kan draaien. Ik heb hier mooi de ruimte (veel bomen en zon) .. dus...

Terug bij de camper ga ik eerst maar s met het eten aan de slag want het is al behoorlijk laat geworden. Vandaag maar s Spaghetti di Massi eten en ik trakteer mezelf op een wijntje bij het eten.

Daarna nog even achter de laptop en tv kijken en de dag is weer voorbij. Ik moet ook wel lachen om hoe het vandaag gegaan is. Zo heb ik nog geen idee waar ik de nacht zal doorbrengen, zo heb ik een mooi plekkie voor het gehele weekend.

Overigens kwam ik er vanavond wel achter dat er toch niet zoveel stroom is. De tv, wat verlichting en de senseo tegelijk ... dawilnie. Dus zit er niets anders op: eerst de tv uit, stekkertje even uit de laptop en de senseo draait weer ha ha.

Zaterdag 3 oktober 2009.

Zoals gezegd vanochtend eerst even de was sorteren en een wasje draaien. Als de was goed schoon wordt ga ik morgen nog een wasje draaien. De wasmachine doet er bijna een uur over en alleen dat bevalt me al. Sommige "campingmachines" doen er 20 minuten over en dan kan het volgens mij haast niet schoon worden. Maar dit keer is het mooi schoon en even later heb ik de was hangen:

Het waait lekker en het zonnetje schijnt al weer volop en dus is het in een poep en een scheet droog.

Vanochtend ga ik eerst met mn verhuursites aan de slag, ga daarna even richting receptie om nog een wasmuntje te kopen en te kijken of ik hier ook broodjes kan kopen. Maar dat laatste is niet het geval. Niet zo heel erg want ik heb altijd wel afbakbroodjes bij me. Daarna even mn verslag bijwerken en ondertijd al wat de was opruimen.

Als ik mn broodjes buiten heb opgegeten ga ik weer aan de slag. Vanmiddag dan eindelijk s met mn campingadministratie aan de slag. Oftewel een kort verslagje maken van de bezochte campings, contactpersonen noteren, eventueel nog een keer een reminder sturen of nabellen. En daar ben ik eigenlijk de hele middag wel zoet mee. Af en toe ga ik even buiten luchten met een bakkie senseo.

Even na 18.00 uur vind ik het wel even genoeg. Zo maar met het eten aan de slag. Het diner van vandaag ? Pannekoekkuh !

Zondag 4 oktober 2009.

Vanochtend mn 2e wasje draaien. Daarna even douchen en vervolgens de was ophangen.

Daarna ga ik verder met mn verhuursites en nog wat mailtjes beantwoorden. Halverwege de ochtend wordt het ineens heel slecht weer. De lucht is niet meer helemaal blauw en ik zie zelfs een paar wolken. En vervolgens vallen er ook nog een paar druppen. Echt heel verschrikkelijk.

Maar als ik mn broodjes op heb, begint het zonnetje weer te schijnen en even later is het al weer flink warm. Ondanks dat ga ik vanmiddag even wat bietjes koken, want ik heb nu wat meer tijd. Morgen heb ik aan het eind van de middag een afspraak en dat zou wel s laat kunnen worden. Dus bewaar ik mn spaghetti 2 voor morgen.

De rest van de middag zit ik achter de laptop, ruim ik de was op, maak mn bed weer op en zit af en toe even buiten te genieten van een bakkie senseo. Aan het eind van de middag ruim ik vast alles op (tafel, stoelen, waslijn etc.) want misschien moet ik morgen wel ineens vertrekken. Ik wacht nog steeds op een aantal telefoontjes ... tis soms moeilijk om geduld te bewaren ...

Na het eten (de bietjes smaakten weer heerlijk !) even vlug afwassen en dan zit ik net op tijd klaar voor het voetbal. Van SC Heerenveen word ik nog steeds niet echt vrolijk... en sjonge jonge als een Noor dan ook nog s tegen de camera gaat staan te schelden ... dan benne de rape gaar. Daarna even wisselend Boer zoekt Vrouw en de finale van de volleybalsters gekeken en nog even achter de laptop gezeten.

Sorry ... verder niet zo veel nieuws. Oet moarn.