Route Capannole-Bucine, Figline Valdarno, San Gimignano, Limite sull'Arno, Montopoli. Periode 20 - 26 oktober 2008.

Maandag 20 oktober 2008.

Nou ... ik kan een kruisje zetten... IK BEN GESCHIKT VOOR DE LANDMACHT ha ha. Want, was het vannacht al niet zo warm, de douches vanochtend waren zeg maar  ... eh.... koud. Maar nu stap ik fris en fruitig de dag in ha ha. En da's mooi want ik heb een belangrijke afspraak vandaag. En omdat het naar die afspraak nog bijna 3 kwartier rijden is, vertrek ik nagenoeg direct. Want ik wil onderweg ook nog even boodschappen doen.

In San Giovanni Valdarna doe ik nog even boodschappen en rond kwart voor 11 rijd ik Camping Norcenni Girasole op in Figline Valdarno. En dus ben ik wel blij dat ik vanochtend op tijd ben vertrokken. Ik meld me bij de receptie en pas na een tijdje heeft de receptioniste Susan door dat ik Nederlands ben. Ze schakelt over in het Nederlands omdat ze me herkent van 2 jaar geleden .. huh ... dat is knap.

De afspraak met de mensen van EC Vacanze heb ik "boven" in de villa. Susan probeert nog vervoer voor me te regelen (de camper staat al op de camping - binnen de poort) maar ik ga lopend. Nou, dat heb ik geweten. Sjonge wat een klim.

Voordat ik de villa binnen ga hijg ik eerst nog even uit. En eenmaal binnen ben ik blij dat manager Elisa in gesprek zit, zodat ik even met Hans (Ned.) kan bijkletsen. Even later voegt Elisa zich bij het gesprek. Ik had van tevoren al een voorstel gemaakt voor deze groep van 8 campings, maar het gaat eerst over andere zaken. We spreken af om vanmiddag nog een keer om tafel te gaan zitten.

Terug op de camping (kmag blijven ..) zoek ik een plekje en vind - zie ik pas later - naast een Nederlandse camper een mooi stekkie. Nog heel even achter de laptop en daarna eerst even een broodje eten. Na het eten kruip ik weer achter de laptop, want ze hebben hier WIFI en dus kan ik mooi wat telefoontjes plegen. En ik moet ook nog wat accommodaties op www.moltravel.nl zetten. Dat kan ik nu ook mooi even doen. Ik zit trouwens inmiddels al boven de 400 accommodaties ! Een goed begin toch ?

Halverwege de middag toog ik weer richting de villa, wat echt een "verschrikkelijke plek om te werken" is. Het ligt echt helemaal geweldig en het kantoor is gevestigd in zo'n typisch oud Toscaans huis. Omdat het inmiddels ook behoorlijk wat warmer geworden is, besluit ik toch maar even bij Susan te informeren of ik zo'n elektrisch karretje kan meenemen. Maar dat is niet nodig, even later rijd mn chauffeur voor ha ha.

In een poep en een scheet ben ik boven (teruglopen wil nog wel ..) en ga opnieuw met Elisa en Hans in gesprek. Dit keer nemen we ook het voorstel door, maar een besluit kan niet direct worden genomen. Maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Op de camping raak ik nog even aan de klets met mn Nederlandse buren. Ze komen uit Overdinkel (tuurlijk ken ik dat ..) en hebben problemen met de camper. Even heb ik een flash-back naar begin dit jaar toen ik een paar dagen in Franse garages bivakkeerde. Maar in dit geval is het ernstiger. De camper wordt opgehaald (pas over 3 weken) en morgen krijgen ze een vervangende (personen) auto om terug te rijden naar Nederland. Niet leuk ..

Na het eten probeer ik nog wat te doen, maar ik krijg niet echt veel uit handen. Wel heb ik geregeld dat ik hier nog een nacht kan blijven. Want ik heb echt nog heel veel werk liggen. Ik moet bijv. nog de administratie rond Noorse campings afwikkelen.

Dinsdag 21 oktober 2008.

Als ik 's morgens richting het sanitair loop bedenk ik me dat het best wel apart is dat ik hier nu op de camping sta terwijl ik afgelopen zaterdagavond op Camping Life op tv naar dezelfde camping heb gekeken. Ook komende zaterdagavond (om 19.00 uur op RTL 4) is Camping Norcenni Girasole nog een keer te zien.

Vandaag is het wat minder weer. De temperatuur is nog steeds rond de 20 graden, maar het is wat bewolkt. Nou ja .. mooie dag om binnen aan het werk te gaan. En dus kruip ik direct achter de laptop. En zoals zo vaak val ik van het een in het ander. Het wemelt hier op de camping overigens van de "afbrekers". Ik zie meerdere busjes rijden en even later draaien 2 busjes van Vanancesoleil het terrein op. In no-time wordt met I een hele groep een aantal tenten schoongemaakt en afgebroken. Ik kom deze "afbrekers" wel s vaker tegen, want als ze hier klaar zijn gaan ze weer naar een andere camping. Ik begreep laatst dat die gasten soms een paar maanden onderweg zijn. En dan begin volgend jaar dus weer opbouwen ..

Tussen de middag even een broodje eten en opnieuw aan het werk. Halverwege de middag begint het ineens te regenen. Huh ? Wat krijgen we nou ... De buren hebben nog wat was buiten hangen, dus dat mik ik even voor hun in een tentje wat naast de camper staat. En da's maar goed ook, want even later valt het met bakken uit de lucht.

Tja, verder niet zo veel nieuws. De rest van de middag zit ik achter de laptop. Aan het eind van de middag komen de buren terug met een Italiaanse leenauto, geregeld door de ANWB. Ze moeten wel lachen als ik aangeef dat heel Overdinkel wel op de kop zal staan als de familie in een Italiaanse auto thuis komt ha ha.

Na het eten (aardappels, worteltjes en shoarma - zonder saus - ) even afwassen en heel even tv kijken. En daarna nog even mn verhuursite bijwerken en wat mailtjes beantwoorden en met een schuin oog naar Juventus - Real Madrid kijken.

Woensdag 22 oktober 2008.

Vanochtend na het douchen eerst even achter de laptop en omdat ik nog steeds een redelijk goede WIFI verbinding heb, ga ik nog even wat telefoontjes plegen. Want ik ben gevraagd om ook de andere PlusCamp campings in Noorwegen te benaderen, dus buiten mn eigen gebied, en omdat ik daar zelf ook wel belang bij heb (ik heb de deal met de groep geregeld en elke promotie van een PlusCamp camping is dus meegenomen) heb ik dat een tijdje terug opgepakt. Zo gauw ik in de gelegenheid ben om te bellen (dus via WIFI) maak ik daar gebruik van. En aan het eind van de ochtend heb ik 2 campings binnen. Mooi !

Mn bedoeling is om voor 12.00 uur van de camping te zijn. Mn buren zeggen nog even gedag, ik ruim alles op, loos nog even vuil water en tank schoon water en even later ga ik op pad. Mijn einddoel vandaag is San Gimignano, op ruim 1,5 uur rijden. Helga, mn navigatiesysteem geeft aan dat de snelste route via de snelweg langs Florence loopt. Maar daar heb ik niet zoveel zin in, ook al omdat de kans dan bestaat dat ik nog in de file kom.

Maar de allerbelangrijkste reden: Toscane is geweldig mooi op doorheen te rijden. En op de snelweg krijg je weinig van de schoonheid mee. De route die ik - geheel toevallig - heb genomen is helemaal geweldig. Onderweg stop ik regelmatig om foto's te maken, maar uiteraard zet ik er maar een paar online:

En bovenstaande foto's heb ik nog niet genomen of ik krijg dit mooie plaatsje (Pieve di Panzano) in het vizier. Dus uiteraard even stoppen om een foto te maken:

Ook een stel op een motor stopt om een foto te maken en we raken aan de klets. Blijkt dat ze uit Brazilie komen en dat ze een motor hier gehuurd hebben en ze zijn helemaal idolaat van Toscane. Grappig ..

Even verder stop ik even om wat te eten. Pas als ik gestopt ben zie ik dat ik voor een prachtig Toscaans landhuis sta. Wauw .. helemaal geweldig !

Ik vervolg mn route richting Castellina in Chianti. Een leuk plaatsje waar overigens ook een zeer fraaie (en gratis) camperplaats compleet met voorzieningen is aangelegd. In dit plaatsje sla ik af richting Poggibonsi en echt waar ..

als je daar s in de buurt bent neem dan deze route. Je rijdt over het dak van een berg en hebt steeds een prachtig uitzicht over het dal. Het enige nadeel is dat de weg zeer bochtig is en je alleen steeds vluchtig tijd hebt om te kijken.

Even later rol ik Poggibonsi binnen en pas als ik bij het industriegebied het enorme terrein van Rimor zie, bedenk ik dat ik hier eerder geweest ben. (pas na het teruglezen van mn eigen verslag weet ik wanneer en waar ik toen heen reed .. in ieder geval de omgekeerde richting)

Dat het van Rimor was moest ik ook even opzoeken op internet. Wat je ziet is een enorm terrein met ongelooflijk veel campers, maar ook van bestelauto's (meestal Ford) zonder opbouw. En ik weet niet hoor ... maar ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Bij sommige wagens staat het onkruid tot aan de ramen van de camper en bij de bestelauto's zonder opbouw groeit het onkruid zo'n beetje over de (achter) carrosserie. Lijkt niet best ...

Even later bereik ik San Gimignano en heel toevallig kom ik over de weg aanrijden waar ik 2 jaar geleden een stukje langsgelopen ben, als onderdeel van de wandeling die ik toen rond deze prachtige plaats maakte. Misschien dat ik er morgenvroeg nog even heen ga, maar voor meer informatie zie mn verslag van 8 november 2006. Als ik vlakbij de camping ben maak ik nog even een mooi shot van San Gimignano wat bekend is vanwege de vele torens:

Bij Camping Il Boschetto di Piemma heb ik een goed gesprek met manager Alberto. Hij lijkt geinteresseerd en vraagt me of ik tot zaterdagochtend kan blijven, want dan heeft ie een gesprek met de eigenaar. Dat doe ik geloof ik maar niet ...

Ik mag hier overnachten, dus ik zoek een mooi plekje en ga vast met de planning voor morgen aan de slag. Het lukt niet helemaal zoals ik het wil, maar de camping waar ik graag een afspraak wilde hebben gaat wel akkoord met een afspraak op vrijdagmiddag. Want dan zijn de eigenaren er ook. Mooi ! Moet ik alleen nog kijken wat ik morgen ga doen.

Vanuit de camper zie ik dat ik Nederlandse overburen heb gekregen en dat die de caravan niet goed op de plek krijgen. Dus - sterk als ik ben ha ha - ga ik even helpen. We raken aan de klets en wat blijkt: ze hebben alles in Nederland verkocht, inclusief de eigen zaak, en zijn nu bijna een jaar onderweg. Al reizende met auto en caravan door Europa. Nou .. we hadden heel wat te kletsen ha ha.

Na het eten en de afwas even Friends kijken en daarna mailtjes beantwoorden en mn verslag bijwerken.

Donderdag 23 oktober 2008.

Wat ik vanochtend ook probeer, ik krijg mn verbinding voor internet niet meer aan de praat. Nu moest ik ook nog een aantal contracten klaarmaken. Dus laat ik daar eerst maar mee beginnen. Maar ook later op de ochtend lukt het niet.

Ik zet nog wat mailtjes klaar en rond 11.30 uur pak ik alles op, neem afscheid van de buren, bedank Alberto voor zn gastvrijheid en rijd de camping af.

Een echt doel vandaag heb ik niet. Morgen (vrijdagmiddag) om 15.00 uur heb ik een afspraak tussen ruwweg Empoli en Pistoia, maar die camping is gesloten. Daar vlakbij is nog een camping open, dus misschien ga ik daar wel naar toe.

Maar eerst even een plekje zoeken om mn mailtjes te versturen.

In Castelfiorentino is een camperplaats. Mn bedoeling is om daar even te gaan "lunchen" en even te internetten. En heel misschien te overnachten. De route vandaag is een stuk minder, maar dat zal ook zeker met het weer te maken hebben.

Want het is een beetje triest vandaag. Het regent niet en het is zeker niet koud (ca.22 graden) maar het is behoorlijk bewolkt en dan is het uitzicht gelijk een stuk minder fraai.

De camperplaats in Castelfiorentino (is weer s wat anders dan Epe) vind ik zonder problemen want deze staat behoorlijk goed aangegeven. En vanwege de vele borden verwacht je dan heel wat, maar mn 1e indruk is niet van "wauw". Er zijn wel voorzieningen, maar eigenlijk liggen er ongeveer 5 plaatsen aan de rand van een weg. De ligging is redelijk rustig, maar de plaatsen liggen ook nog s precies in een bocht. Niet echt een fijne plek vind ik.

En dus even eten en ca. 1,5 uur achter de laptop. Dan word ik toch onrustig. Want ik heb al besloten om door te rijden en heb nog ruim een half uur voor de boeg. De route van Castelfiorentino naar Empoli is eh ... niks aan. Veel oponthoud, het schiet niks op en van de omgeving krijg ik weinig mee. Nu kan ik me herinneren dat ik dat zelfde gevoel 2 jaar geleden ook had rond Empoli.

Ik bereik de snelweg van Livorno - Florence zonder kleerscheuren, neem een stukkie snelweg tot aan Montelupo en ga dan op zoek naar de camperplaats in Capraia. Volgens mn Italiaanse campergids is daar een mooie (officiele) camperplaats voor 40 campers met veel voorzieningen en verlichting. Als ik er bijna ben word ik geconfronteerd met een tunneltje onder een spoor. Ik zie geen hoogte borden, maar mn 1e indruk "oef .. niet al te hoog/breed". Dus rijd ik door, maar in de verste verte kan ik niet over het spoor. En mn navigatiesysteem ontploft zowat "keren waar mogelijk .... keren waar mogelijk". Dus toch maar terug en net op het moment dat ik bij het tunneltje aan kom zie ik een (openbaar vervoer) bus uit het tunneltje komen. Oh ... dan moet ik er ook door kunnen. Vlak ervoor zie ik toch een bord staan "max. 3,10". Oh ... dan houd ik nog ca. 20 cm. over.

Maar goed, het is ook niet al te breed en stapvoets rijd ik er door. Uiteraard met een stoet ongeduldige Italiaantjes achter me aan ha ha. Maar het gaat allemaal goed. Even later arriveer ik bij de camperplaats, nou ja ... wat er van over is. Want er wordt flink gebouwd en van de camperplaats is niets meer over. Tgaat lekker vandaag. En dus ga ik toch maar naar Camping Village San Giusto in Limite sull'Arno. Dat is maar een paar km. maar ik moet me toch een stuk de berg op. Niet normaal.

Bij de camping aangekomen bedenk ik me dat ik hier 2 jaar geleden ook geweest ben. Toen was de camping gesloten. Bij de receptie is niemand te zien en dus loop ik even de camping op. Natuurlijk (je kunt nooit afgelegen genoeg gaan of je komt wel Nederlanders en Duitsers tegen) staat er een Nederlandse tent en een Duitse caravan. De Nederlanders geven aan dat de eigenaar er zostraks wel was. Dus besluit ik de camper maar de camping op te rijden. Maar als ik terug kom bij de camper is de eigenaresse ook gearriveerd. Een moeilijk gesprek volgt want ze spreekt geen woord Engels of Duits. Pff ... ik begrijp haar wel, maar terugpraten ...dat wil nog niet lukken.

Maar ik begrijp dat haar zoon de publiciteit doet, dat die er niet is en dat ze waarschijnlijk niet geinteresseerd zijn. Ik wil nog wat zeggen (want ze heeft amper gekeken waar ik voor kom ..) maar vind het wel goed. Overnachting kost me EUR 14, ik zoek een plekje en verzeker me ervan dat ik bereik heb met de schotel want ik wil vanavond natuurlijk wel SC Heerenveen - AC Milan zien.

Dat kost me wat moeite want het terrein is amper vlak en op de redelijk vlakke stukken draait mn schotel precies naar de bomen toe. Maar even later is het me gelukt. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het hier in de zomer is, maar ik word niet echt blij van deze camping. Het is hier wel heerlijk rustig en vanaf sommige plekken heb je een mooi uitzicht, maar de plaatsen zijn een rommeltje en het sanitair ... tja, blij dat ik zelf sanitair heb !!

En heel apart: toen ik hier uitstapte viel mn verbinding voor de telefoon weg. Dus ik dacht (zelfde provider) : dat wordt niks met internetten, maar even later heb ik toch verbinding. Zeer verbazingwekkend ! Dus kruip ik even achter de laptop, heb nog een boeking voor volgend jaar (1 weekje Zeeland EUR 1.310 ...), ga met het eten aan de slag (campingmenu nr. 1 --> Macaroni ) en maak me klaar voor de "wedstrijd van het jaar". Voor Friesland dan he !

Ik merk dat ik zelfs wat gespannen ben voor de wedstrijd en helemaal als Heerenveen goed van start gaat. Maar dan ineens, terwijl je bij wijze van spreken even een bakkie senseo inschenkt, staat het 0 - 2 ... shitzooi. Nou Trond ... ik weet wel dat de verdediging er niet best uit zag, maar het wordt ook de hoogste tijd om Vandenbussche s te vervangen.

Vrijdag 24 oktober 2008.

Voor vandaag is een wat bewolkte regenachtige dag voorspeld en inderdaad ... als ik de screens open doe ziet het er niet al te best uit. Maar het is droog !

Zoals gewoonlijk begin ik 's morgens eerst met het verslag van de dag ervoor, anders blijft het er meestal bij. Zo ook vandaag. Maar binnenkomende mailtjes probeer ik altijd z.s.m. te verwerken. En dat werkt het beste. Want dan krijg je tenminste geen achterstand en bovendien wordt het altijd gewaardeerd. Campings die reageren op voorstellen of vragen hebben (gemiddeld zo'n 10 mailtjes per dag) krijgen zo direct antwoord en mensen die een accommodatie willen huren (gemiddeld ook zo'n 10 mailtjes per dag) hoeven niet verder te zoeken als je ze direct antwoord. Als het antwoord hun aanstaat zoeken ze ook niet verder en heb je een boeking !

Rond 11.00 uur ga ik even richting receptie om af te rekenen en om te informeren of ik hier tot 14.00 uur kan blijven staan. Want op een half uurtje rijden van hier heb ik vanmiddag een afspraak en dan kan ik tussen de middag nog mooi even hier eten. Maar het loopt weer s anders....

Want als ik bij de receptie kom, blijkt de dochter van de eigenaresse er te zijn. En zij runt eigenlijk de camping en spreekt bovendien prima Engels. Dus ik geef haar aan waarom ik hier eigenlijk ben en ze geeft aan dat ze de sites kent. Helemaal enthousiast ren ik naar de camper (.........) om mn map op te halen en even later geef ik haar een "showtje" weg ha ha. Het is wel duidelijk dat ze de site vaker gezien heeft want ze tovert m tevoorschijn uit de favorieten.

Als we ook de prijzen hebben doorgenomen vraagt ze of ik nog een nacht kan blijven, want dan kan ze het vanavond met de familie bespreken. Eh ... ja, natuurlijk. Als ik terug loop richting camper is alles wat aan hersens in mn dikke kop aanwezig is, aan het werk. Hoe doe ik dat nu met mn afspraak vanmiddag ? Ik kan natuurlijk even met de camper heen en weer rijden, maar het is hier niet allemaal te ruim. Of ... ik kan natuurlijk even met de scooter gaan. Maar even het weer afwachten. Oh .. en ik had vanmiddag al (voor overnachting) op een camping iets verderop afgesproken. Dat moet ik nog even verzetten. Oh .. en ik moet natuurlijk nu brood hebben. Maar even weer terug naar de receptie of ze hier ook broodjes hebben. Tis dat ik zo flexibel ben ha ha.

Terug bij de camper eerst even een broodje eten, daarna nog even achter de laptop en daarna toch maar de scooter achter uit de garage, want het weer is best redelijk:

Even na 14.00 uur vertrek ik richting San Baronto waar ik om 15.00 uur een afspraak heb. Volgens het navigatiesysteem is het 20 km. rijden en doe ik er ongeveer een half uur over. Voor de zekerheid neem ik het apparaat en de kaart maar mee.

Onderweg merk ik dat zo'n navigatiesysteem niet echt handig is op de scooter. Want ik hem/haar gewoon in de zak en natuurlijk niet aan. En als je stil staat, bijv. bij een kruispunt, duurt het vaak even voordat de juiste route gevonden is. En onder het rijden kijken is ook niet echt handig ha ha.

Op de kaart had ik al gezien dat ik door het plaatsje Vinci moest, maar pas als ik daar aangekomen ben en zie dat het heel erg toeristisch is, begrijp ik waarom. Precies, Leonardo da Vinci is hier geboren. Op de terugweg maar even kijken.

Want ik heb mn tijd nu wel nodig. Rechte stukken weg zijn bijna niet te vinden en eigenlijk ben ik blij dat ik dit stuk niet met de camper hoef te doen.

Even later rijd ik camping Barco Reale op. Het is wel even zoeken naar de "opening" want de camping is al sinds 30 september gesloten en de vooringang is hermetisch afgesloten. Maar achter de hekken zie ik auto's en die moeten daar toch op een of andere manier gekomen zijn. Ik rijd in de richting waar de auto's met de achterkant naar toe staan (ja ja ... vroeger rechercheur geweest bij de NYPD ha ha) en ja hoor. Even later zie ik een ander hek iets open staan.

Ik meld me bij de receptie en binnen 10 minuten sta ik weer buiten. Zinloos ritje ? Nee dus. Ik had ze al een voorstel gedaan en dat wordt volgende week besproken met de andere eigenaren. Ik kwam dus nu alleen om kennis te maken (er gaat niets boven persoonlijk contact ....) en om een aantal zaken toe te lichten. In de receptie zie ik een foto hangen van het zwembad waarbij je een prachtig uitzicht hebt, deze dus:

Ik vraag de eigenaar of de camping ook op CampingLife geweest is. Ik herinner met dit zwembad namelijk vaag. De eigenaar begint te glimmen, ja dus. Hij zegt iets tegen de receptioniste, volgens mij krijg ik een rondleiding. En ja hoor. Natuurlijk ziet het er nu allemaal anders uit en zijn de zwembaden afgedekt, maar dit lijkt me een hele mooie camping ! De plek is echt helemaal geweldig !!

Met een goed gevoel (je zou anders denken als je bijna een uur op je scooter heb rondgetuft en daarna een gesprek van 10 minuten hebt) spring ik weer op mn scooter. Op naar Vinci !

Even later bereik ik dit leuke plaatsje en zoek even een terrasje op om een cappuccino met wat lekkers (SAS) te nuttigen. Pas als ik op het terras zit zie ik dat aan de overkant het Musuo Ideale Leonardo da Vinci gevestigd is. Dit museum met een totale oppervlakte van ca. 500 m2. is grotendeels ondergronds gevestigd en gedeeltelijk in de kelders van het prachtige naastgelegen kasteel. Het is begin vorig jaar, na 18 maanden te zijn dicht geweest, weer heropend en is dagelijks geopend. Voor meer info, kijk maar even op www.museoleonardo.it

Dat ik de ingang over het hoofd had gezien is ook niet zo vreemd, want aan de weg zie je dus alleen maar de ingang, de rest is ondergronds:

Als ik mn cappuccino op heb (en kijkend naar de lucht) besluit ik maar te vertrekken, want de lucht wordt wat donker. Het is nu ook niet zo ver meer. Onderweg weer een prachtig uitzicht over de eindeloze olijfboomgaarden en wijngaarden en overal zie je van die tralalala tidelididi wagentjes rijden, zeker aan het eind van de middag.

Ik red het bijna ... want als ik bijna bij de camping ben, begint het te regenen. Gelukkig niet hard. Terug bij de camper doe ik gelijk de luifel uit, want de scooter kan natuurlijk niet gelijk weer in de camper. Die moet eerst even afkoelen.

Ik kruip nog even achter de laptop en ga dan onder de luifel even nagenieten met een bakkie senseo. Als ik rond kijk over de camping bedenk ik me dat ik me hier wat begin te hechten. Het is een kleine, knusse, kneuterige camping en dat bevalt me eigenlijk wel.

Maar morgen ga ik weer vandoor. Alvast een eindje richting de kust, want maandag ga ik beginnen met het bezoeken van de campings aan de Maremma, de kust van Toscane.

Zaterdag 25 oktober 2008.

Uiteraard eerst even mn verslag bijwerken en mn campingadministratie bijwerken en daarna - rond 10.00 uur - maar s richting receptie. Maar "de dochter" is niet aanwezig. Maar "de moeder" wil haar wel even bellen. Even later geeft ze aan dat ze om 12.00 uur komt. Ja ja ... ik kan inmiddels tot 12 tellen in het Italiaans.

Terug in de camper ga ik maar weer verder met mn campingadministratie, het blijft verrassen hier. Maar goed dat ik eigenlijk altijd wat te doen heb, want als ik altijd "alleen maar" moest wachten .... zou ik gek worden.

Even na 12.00 uur ga ik weer richting receptie en dit keer tref ik ... huh ..? wie is dat nou weer.... Het blijkt de schoonzus Silvia te zijn. Ze heeft het contract al ingevuld, okay ... (natuurlijk vlug kijken wat ze aangekruist heeft ha ha).

Het blijkt alleen een vermelding voor de website www.campings.nl te zijn. Maar goed, als je je bedenkt dat ik hier donderdag kwam, totaal niet verwacht had nog zaken te zullen doen en eigenlijk de camping al min of meer betaald had ..... en nu heb ik en een contract en hier 2 nachten gratis gestaan. Prima toch ?!

Ik koop nog even een pane van Silvia en ga in de camper nog even "lunchen". En daarna alles direct opruimen. Ik moet nodig weer op pad. Alhoewel, eigenlijk heb ik vandaag niets bijzonders. Ik ga zo vast naar Camping Toscane Village in Montopoli, op ruim een half uur rijden van hier. Want daar heb ik maandagochtend een afspraak en in het weekend campings bezoeken heeft toch geen zin, omdat de meeste campings nu namelijk wel dicht zijn.

Opnieuw kom ik langs Empoli en als je de industrie hier ziet, kun je begrijpen dat Empoli in de hoogste (voetbal) afdeling in Italie speelt. Want de plaats is niet echt heel groot, maar er zit echt giga veel industrie.

Even voorbij Empoli draai ik weer de Fi-Pi-Li op. De 1e keer (2 jaar geleden) dat ik die naam zag viel het kwartje nog niet, maar het is de autoweg die de steden Firenze (Florence), Pisa en Livorno met elkaar verbindt. En overal (ook in campinggidsen) zie je die benaming terug komen.

Ik vind het trouwens niet echt een fijne weg. Het is een autoweg met 2 x 2 rijbanen met aan beide zijden van de rijbaan een vangrail direct naast de rijbaan. Het geeft niet alleen een krap idee, het is ook gewoon krap. Ik ben blij dat het nu zaterdag is dan is er in ieder geval geen vrachtverkeer, want de linkerbaan is gewoon niet breed genoeg. Maar goed, ook vandaag is het weer een klein stukkie, want even later neem ik de afslag bij Montopoli.

Bij de camping aangekomen word ik niet echt heel gastvrij ontvangen door de "bewaker", want de receptie is in het weekend niet (meer) geopend. Die geeft aan welk sanitairgebouw geopend is. Maar ik wil eerst naar wat anders kijken. Want toen ik vrijdag belde werd me aangegeven dat ze inmiddels ook WIFI hebben, alleen niet overal op de camping. Dus kon ik het beste een plek vlakbij de bar (daar zou het ontvangst het beste zijn .... en vlakbij de bar is natuurlijk altijd goed ...) kon zoeken. Ik vind niet echt een leuke plek, maar probeer voor de zekerheid de verbinding even. Helaas ...

En dus rijd ik naar beneden en zoek gewoon een mooi plekje op. De camping heeft een nieuw gedeelte waar de meeste gasten nu staan, maar Fi-Pi-Li loopt hier vlak langs de camping en ik las op internet dat daar veel mensen over klaagden. Nou ... die hebben dan waarschijnlijk op het hoge (nieuwe) gedeelte gestaan. Omdat ik 2 jaar geleden (zie verslag 7 november 2006) hier op het lager gelegen gedeelte heb gestaan en toen geen last van de autoweg had, ga ik daar nu weer staan.

Even iets verder staat een Engels stel (en ja hoor ... dat is voor de 3e keer deze reis .... dit stel is al een jaar onderweg) en als ik terug kom van het sanitairgebouw raken we even aan de praat. Hij informeert hoe lang ik nog vakantie heb en dus vertel ik wat ik voor werk doe. Waarop hij reageert "dan gaan we gelijk even kijken". Hij roept zn vrouw en die komt met de laptop aanlopen en ja hoor ... gewoon verbinding via WIFI.

Dus terug in de camper ga ik dat ook direct proberen en ja hoor. Prima (gratis) verbinding ! Mooi ! Want ik had hier ook al weer gezien dat mn telefoonverbinding niet echt goed was. Ik heb trouwens al contact gehad met Vodafone en die gaven aan "dat er problemen waren met een aantal masten". Maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo. Ik heb het idee dat de verbinding overal een stuk slechter is en als ik het vergelijk met voorgaande jaren heb ik veel meer problemen om verbinding te maken.

En als de stroom ook nog voldoende is en de schotel (dat wist ik natuurlijk nog ..) ook nog ontvangst heeft, is het weer prima voor mekaar. Eerst even een bakkie leut en dan aan de slag. Want ik wil voor de komende week alle campings aan de Westkust in kaart brengen. Heel veel campings zijn namelijk dicht en dus ga ik ze dit keer allemaal van tevoren bellen. Ik doe dat omdat men of vaak wel op de camping aanwezig is maar de hekken gesloten zijn of omdat ze in een winter-office de reserveringen aannemen en de administratie doen.

Aan het eind van de middag met het eten aan de slag: aardappels, "verse bietjes uit eigen tuin" en een kipschnitzel. Daarna even vlug afwassen en dan zit ik net voor 19.00 uur klaar voor Campinglife. Zoals eerder al aangegeven speelt deze aflevering zich nog 1x af op Camping Norcenni Girasole waar ik maandag en dinsdag gestaan heb. Heel apart om te zien dat die Sander ongeveer op dezelfde plek stond als ik en dat je m weg ziet rijden over hetzelfde stuk waar ik woensdagochtend de draai ook bijna niet kon krijgen. En dat stel uit Emmen (voor wie het gezien heeft) ging op de fiets naar Castellina in Chianti waar ik afgelopen woensdag over schreef dat het een mooi plaatsje was.

Nu moet ik nog wel 1 ding kwijt: ik zag dat ze op een gegeven moment afstapten omdat het te steil was. Nou ... kijk maar s naar de foto's van 22 oktober jl. (afgelopen woensdag): het hele stuk is zo steil en bovendien is het van Figline Valdarno naar Castellina in Chianti is zo'n 33 km. en daar zit eigenlijk geen vlak stuk tussen. En toen ik zag dat ze gingen eten (dat was nog bij Castellina in de omgeving) terwijl het al wat schemerig werd wist ik het zeker: de fietsen stonden achter op een aanhanger en voor de camera gingen ze er even af omdat even een stukje "op de fiets te filmen". Dus ...

Overigens: volgende week is Campinglife in San Vincenzo. Laat ik daar nou eind volgende week ook ongeveer zijn ... heel toevallig. Ook heel toevallig: die aflevering speelt zich zeer waarschijnlijk af op Camping Park Albatros (enige camping van naam in San Vincenzo), heel toevallig net als Norcenni Girasole deel uitmakend van EC Vacanze, de groep waar ik maandag een afspraak mee had.

Ik kruip nog even achter "mn buro", kijk daarna even naar Paultje en ga daarna nog even verder met de voorbereiding voor komende week. En dat is een hele kluif, want op een redelijk klein stuk (Vada - Cecina Mare - Marina di Castagneto Carducci) liggen al zo'n 25 campings. Genoeg te doen dus !

Zondag 26 oktober 2008.

Brrrr... het was vannacht behoorlijk fris. Gisteravond heb ik nog vrij lang in de korte bokse gezeten en was het eigenlijk helemaal niet koud. Heel vreemd eigenlijk, want de camping waar ik vorige nacht stond lag veel hoger en daar was het helemaal niet koud. In mn verslag van 2 jaar geleden las ik dat de camping hier heel hoog ligt en dat ik toen 's morgens het ijs op de ruiten had. Nou .. de camping ligt dus helemaal niet hoog hier. IJs op de ruiten heb ik nu niet, maar na een "half uurtje verslag" vind ik het wel genoeg: even het elektrische kacheltje aan. En dan te bedenken dat ik gisteren de hele dag in de korte bokse heb gelopen.

Maar goed, als straks het zonnetje op de camper schijnt is het zo weer warm....

Nou ... toen ik de kachel aanzette was het zo ongeveer 9.00 uur. Om 10.00 uur was het zo warm dat ik de deur opengezet heb en om 11.00 uur zat ik in de korte broek. Even later was het 23 graden. Echt niet te geloven.

Ik heb nog even een plaatje geschoten van mn plekkie hier:

(mooie bak he ?) en van het uitzicht:

De hele dag ben ik bezig met administratie, even in het zonnetje zitten, mn verslag bijwerken, even in het zonnetje zitten, mn verhuursite bijwerken, even in het zonnetje zitten en tot slot nog even in het zonnetje zitten .... het is per slot van rekening zondag. En rond 16.30 uur alles weer opgeruimd en de ramen op tijd dichtgedaan om de warmte wat binnen te houden.

Dat lukt redelijk want om 20.00 uur zit ik nog in de korte bokse. Ben benieuwd of het nu weer zo'n koude nacht wordt.