Route Denia, Javea, Calpe, Altea, Benidorm, Alicante, Santa Pola. Periode 14 - 20 februari 2009.

Zaterdag 14 februari 2009.

Sjonge jonge .. gisteravond moest toch nog even het kacheltje aan. En dat ging niet zonder slag of stoot. Want als ik koffie wilde zetten of het kacheltje aan deed, vloog direct mn koelkast op tilt. En op een gegeven moment hield de koelkast er helemaal mee op. Nee he ! Ik heb er al zoveel problemen mee gehad .... Maar op een gegeven moment kreeg ik een helder moment, probeerde even of ik in de oven wel gas had. Nee dus ... gas op. Dat is ook wel heel erg toevallig natuurlijk, dat de stroom af sluit en op hetzelfde moment het gas op is.

Maar het was al wat later op de avond, dus dan de koelkast (en vriezer ..) maar even uit. Later op de avond (waarschijnlijk minder stroomverbruik op de camping doordat mensen al naar bed waren ..) werkt het weer normaal.

En dus als ik vanochtend wakker word, eerst maar de gasfles verwisselen. Gisteravond was ik even in de veronderstelling dat mn (redelijk) volle fles al leeg was, maar dat kon bijna niet. En dat blijkt - gelukkig - nu ook niet het geval te zijn.

Ik heb nu nog een gasfles die voor 3/4 gevuld is. Daar moet ik het toch tot Portugal mee kunnen redden. Daar kan ik namelijk weer vullen.

De rest van de ochtend kruip ik nog even achter de laptop. Rond 11.00 uur ga ik nog even naar de eigenaresse, bedank haar voor de gastvrijheid en krijg de mededeling mee dat ik volgend jaar weer van harte welkom ben. Vriendelijkheid ten top !

Om 11.15 uur rijd ik van de camping. Op naar Javea. Vanaf Denia moet je dan een flinke bult over en heb je een geweldig uitzicht over Denia en later over Javea. Maar je kunt vrijwel nergens stoppen en dus bewaar ik dat mooie uitzicht voor mezelf.

Bij de afdaling probeert een Spanjaard de binnenbocht te nemen. En omdat ik nagenoeg op de middenstreep rijd (vanwege overhangende rotsen) krijg ik m bijna binnen. Ik kan nog net op tijd remmen en hoop in zo'n situatie dat de mensen achter mij dat ook in de gaten hebben. Maar het gaat weer allemaal goed. Ook de rit door Javea gaat dit keer prima. Vorig jaar heb ik - door een wegomlegging - hier de camper flink beschadigd, maar dit keer gaat het allemaal prima.

Camping Javea heb ik zo gevonden, maar ik wil dit jaar camping El Naranjal weer s bezoeken. En voordat ik die gevonden heb ... sjonge jonge ... Dat staat echt slecht aangegeven. Het adres wat mn navigatiesysteem aangaf was niet geheel gelijk aan wat de gids aangaf en omdat er niets stond aangegeven ben ik continue doorgereden. Door toeval zie ik ineens een bord van de camping staan en even later rijd ik de camping op.

Dit keer is de receptie wel geopend. Toen ik 2 jaar geleden deze camping bezocht ging de receptie pas om 17.00 uur open. Maar helaas ... geen jefe. Die komt misschien vanmiddag of anders morgenvroeg en omdat ik hier toch al wilde blijven zoek ik een plekje op de camping. Dat valt nog niet mee, want de camping staat behoorlijk vol en bovendien zijn de plekken niet al te ruim. Mn 1e indruk is nog niet zo ... morgen meer ...

De rest van de middag zit ik wisselend in het zonnetje en achter de laptop. Aan het eind van de middag ga ik nog even richting receptie en inderdaad is de manager gearriveerd. Ik heb een goed gesprek en ze geeft aan dat ze maandagochtend met de eigenaar zal overleggen. En dus blijf ik hier nog een daggie extra. Want inmiddels heb ik ook het sanitair hier kunnen aanschouwen en dat ziet er prima uit. Dat is een verademing na de campings in Oliva...

Vandaag maar s even weer pannenkoeken bakken en ja .. ik sta dus aardig vlak. Daarna - uiteraard (verplichte kost) - even Campinglife kijken. Die zijn ook in Spanje, maar de opnames zijn gemaakt op Camping La Torre del Sol bij Taragona (Catalunya), niet te verwarren met Camping Torre La Sal (bij Castellon/Valencia) waar ik geweest ben. Zover komt Campinglife (denk ik) niet ...

Zondag 15 februari 2009.

Mn bedoeling was om vandaag een strandwandeling te gaan maken, eventueel te gaan wassen en misschien ook nog lekker bij het zwembad hier op de camping te gaan zonnen. Maar als ik de screens opentrek zie ik dat het bewolkt is.

Huh ? Wat krijgen we nou ? Dit had ik niet besteld. Dus eerst maar even douchen en daarna achter de laptop. Kzie wel of het weer nog wat opknapt.

Nou ... dat deed het dus niet. En dus ben ik de hele dag aan het werk geweest. Af en toe wel even een frisse neus gehaald, met de nadruk op fris. Want in het zonnetje is het heerlijk, maar als de zon weg is, is het niet warmer dan 16 graden.

Maar goed, ik heb flink wat gedaan vandaag.

Aan het eind van de middag ga ik even met de bietjes ("uit eigen tuin") aan de slag. Moeten een tijdje koken en dus warmt de camper ook lekker op. Daarna even eten, afwassen en dan zit ik net om 19.00 uur klaar voor het voetbal.

Tja ... verder niet zo veel te melden eigenlijk. Eerder - toen ik nog jong was - reed ik nagenoeg elke dag, behalve in het weekend dan. Toen had ik dus ook meer verhalen en foto's. Nu bouw ik vaker een "rustdag" in, eenvoudigweg omdat ik anders mn werk niet af krijg. Maar goed ... is ook wel wat rustiger ... ik word ook ouder ha ha.

Maandag 16 februari 2009.

Ook vanochtend kruip ik eerst achter de laptop en ga rond 10.30 uur richting receptie. Ben benieuwd of ik nog zaken kan doen. Overigens was het vannacht behoorlijk fris. Vanmorgen om 9.00 uur was het slechts 6 graden. En wel grappig om te zien .... mijn Engelse buurman ligt rond 12.00 uur in de blote bast (met een biertje ... beetje vroeg buurman !) in de zon, terwijl ik met de dikke trui aan in de camper zit. Mn camper staat namelijk niet in de zon en het warmt nog niet echt snel op.

Maar goed ... even terug naar het gesprek bij de receptie. Dat loopt goed en na een uurtje loop ik met zowel een contract voor www.campings.nl --> http://www.campings.nl/campings/camping-el-naranjal/camping-el-naranjal als voor http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl --> volgt ....    de deur uit. Ik mag ook blijven staan tot 13.00 uur, dus dan kan ik hier mooi nog even eten.

Even na 13.00 uur rijd ik van de plek. Eerst mn camper even verzorgen want de campervoorzieningen hier zijn ook prima voor mekaar. Ook --> want het sanitair hier op Camping El Naranjal is echt super ! Gewoon on-Spaans.

Als ik mn vuile water geloosd heb en mn (100 liter !) schoonwatertank weer gevuld is, neem ik nog even afscheid bij de receptie en maak me op voor de enorme lange reis naar Camping Javea. Die camping ligt op loopafstand zeg maar en ik kan de afstand bijna niet op mn kilometerteller aflezen.

Ik kies hiervoor omdat ik ook op Camping Javea 1 of meerdere dagen wil blijven staan. Reden is dat de WIFI (wireless internet) op deze camping heel goedkoop (EUR 0,60 per dag) en over de gehele camping te ontvangen is. En ik moet nog een flink aantal telefoontjes plegen, dus ....

Als ik de receptie binnen kom loop ik toevallig manager Miquel tegen het lijf. Hij herkent me (mag ook wel, ik kom hier al voor het 3e jaar) en we kunnen direct in gesprek. En waar het de vorige 2 jaren niet lukte, lukt het nu wel. Hij gaat akkoord met een vermelding op www.campings.nl.

Zoals gezegd, ik wilde hier ook overnachten, maar dat moet natuurlijk wel kunnen. Want de camping staat nagenoeg vol !! Ongelooflijk. Er zijn nog precies 3 plaatsen vrij ... van de 209 !! Ik vind een mooi plekje waar ik:

1. goed bereik voor WIFI heb.

2. de schotel langs de bomen gaat.

3. waar ik ook nog een beetje in de zon sta.

En dus check ik in, haal de camper op en rijd naar de plek. Daar moet ik eerst goed kijken hoe ik het beste op de plek kan komen want zoals gebruikelijk is het weer superkrap. Het pad is net iets breder dan de camper en dan moet ik ook nog tussen een paar bomen door de plaats oprijden. Maar mn Belgische buurman schiet te hulp en zonder problemen draai ik in 1 x op de plek ... en krijg een Belgische duim (ik had liever Belgische chocolade gehad ..) toegestoken.

Als ook mn stroom is aangesloten ga ik natuurlijk eerst even een bakkie senseo zetten. Kheb zover gereden (........) En daarna aan het werk.

YES ... ik was er al een tijdje mee bezig, maar de 1e vermelding op http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl voor Slovenie is een feit. Weer een land gevuld ha ha.

Kijk voor het resultaat maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2737/vakantiewoning/noordoost-slovenie/slovenie.

Na het eten even tv kijken en daarna nog even achter de laptop. Morgen weer een dag.

Oh ja ... kzag vanmiddag een mannetje in een palmboom klimmen. En met gang ... echt niet normaal. Ik had dat nog nooit gezien, ik dacht dat ze dat met kranen zouden doen of zo. Maar die gast klom er zo in. Met een soort van band om zich heen die hij steeds hoger plaatste. Aan die band trok ie zich dan omhoog, steunde even op zn voeten, plaatste de band weer wat hoger, etc. En dan echt heel snel.

En nee ... hij was niet op zoek naar kokosnoten, hij moest de bomen snoeien ....

Dinsdag 17 februari 2009.

Ik ga ook niet weer plannen .... voor vandaag had ik gepland om - eindelijk - een wasje te draaien en om campings (in Italie) te gaan nabellen. Maar als ik wakker word is het niet alleen helemaal bewolkt en het is ook nog s koud en donker.

Maar dan blijf ik natuurlijk aan de gang. En dus richting receptie, wasmuntje kopen en de was in de wasmachine. Ondertussen kijk ik via internet wat de voorspellingen zijn en daar zie ik alleen maar zon - zon - zon. Ben ik nou gek ?

Even later heb ik de was hangen. Kzie wel of het droogt. Maar nu dient zich een volgend probleem aan. Omdat het donker en bewolkt is zitten de meeste mensen binnen en waarschijnlijk ook achter de laptop te internetten, want de verbinding is supertraag. En ja hoor .. als ik probeer te bellen houdt het systeem het voor gezien. Dat werkt dus niet.

Maar goed, ik wil mn slaapkamer (......) ook nog even schoonmaken voordat het schone beddengoed er weer op komt, dus daar eerst maar mee aan de slag. En de afwas nog even doen. Aan het eind van de ochtend stap ik op mn fietsie (ja ja ... de 1e keer deze winter) want ik moet nog wat boodschapjes halen. Maar eerst op zoek naar een tankstation of iets dergelijks want ik heb niet veel lucht meer in mn banden.

Als ik na een uurtje weer terug ben bij de camper zie ik ineens dat het helemaal opklaart. Ik had er niet meer op gelet, maar het is bijna helemaal blauw. Super ! Maar nu hangt helaas een gedeelte van de was in de schaduw. Er is ook altijd wel wat ha ha.:

Op onderstaande foto kun je zien hoe krap het hier is. Ik sta ook redelijk ver naar voren - zo lijkt het - maar verder naar achteren kant ik niet .. nou ja ... 20 cm. of zo. Net genoeg om de camper op de blokjes te rijden.

Zo ... nu eerst aan het werk. Hoe lang ik hier blijf weet ik nog niet. In ieder geval nog een nacht ... zie ik morgen wel weer.

Later op de middag stap ik nog een keer op mn fietsie, want ik moet nodig naar de kapper. Inmiddels weet ik ook hier de weg en weet dat je via een weggetje wat door een droge rivierbedding loopt (.......) zo in het centrum bent. Nou ja ... er vlakbij dan, want in het oude gedeelte van Javea ben ik nog nooit geweest. En dat is nog een behoorlijke klim ... pfff ..... Mooi stadje trouwens. Veel huizen worden weer in oude stijl hersteld, mooie statige panden met leuke balkonnetjes en met "reuzendeuren" van 3 meter hoog en dan ook nog s dubbel. En ik zie ze hier overal, dus dat zal wel iets specifieks voor Javea zijn.

Uiteindelijk vind ik een kapsalon. Dit keer geen ouderwetse kapsalon waar de kapper al sloffend zn gebit weer in doet en je vervolgens begint te knippen, maar een redelijk moderne. Aangezien de beide kapsters alleen maar Spaans spreken is er even onduidelijkheid wat het me nu gaat kosten, maar bij het afrekenen blijkt het slechts EUR 12 te zijn. En het ziet er weer piekfijn uit. Of zoals mn Belgische buurman bij terugkomst op de camping zei "amei, dat ziet er goed uit".

Overigens heb ik echt een internationaal plekje op de camping. Linksachter en achter me staan Nederlanders, rechtsachter Engelsen, rechts van mij Schotten, rechtsvoor me Belgen, voor me staat een Spaanse caravan maar daar is verder niemand, linksvoor me staat een Duitser en links van mij staan Zwitsers ... dus ....

Mn diner bestaat vandaag uit nasi met satesaus (natuurlijk ...). Daarna even tv kijken en nog even aan het werk. Ik blijf hier morgen ook nog staan. Ik weet nog niet zeker of ik moet betalen, maar dat hoor ik - waarschijnlijk -morgen.

Woensdag 18 februari 2009.

Als ik de screens opentrek zie ik een strakblauwe lucht. YES ! Want ik kwam eigenlijk op deze camping omdat ik een paar dagen wilde bellen, maar dat is me vanwege het overbelaste WIFI nog niet gelukt. Als iedereen vandaag nou s in de zon ging liggen !

Het was trouwens vannacht weer behoorlijk fris en als ik richting receptie loop om een nieuw wasmuntje + een nieuwe code voor de WIFI te halen, heb ik het - ondanks de dikke trui - niet echt warm. Op de terugweg loop ik direct langs het sanitairgebouw om te kijken of de wasmachine vrij is ... maar helaas. Mn Schotse buurvrouw is me net voor en ze raad me aan om direct mn tas met was naast de wasmachine te zetten. Want dat is een heel ritueel op dit soort volle campings.

De wasmachine draait nagenoeg de hele dag en als je steeds heen en weer moet lopen, schiet er telkens wel 1 tussendoor.

Het lijkt een beetje op "het met een handdoek reserveren van een ligbed bij het zwembad" maar in dit geval maak je er ook direct gebruik van. Dat handdoek verhaal heb ik verschrikkelijk de schurft aan. Zeker als mensen de handdoek 's morgens om 7.00 uur neerleggen en dan pas rond de middag het ligbed gaan gebruiken. Hier werkt dat niet. De wasmachine doet er een half uur over en dat weet iedereen. Dus je kunt je zak er wel naast zetten, maar als je je na een half uur niet meldt "is de volgende zak aan de beurt".

Mn Schotse buurvrouw seint me in dat het zo klaar is en dus kan ik even later de was erin doen. Als ik na een half uur terug kom staan er inmiddels al "2 zakken te wachten" ha ha. Interessant verhaal he ? Je maakt wat mee (.....)

Zo .. de was hangt .. nu maar s kijken of ik eindelijk kan bellen ... maar ik heb er een hard hoofd in. Oh ja ... ik had de was waarschijnlijk netjes opgehangen want mn Belgische buurvrouw zei "gij kunt goed uwe plan trekken". Pas na de ondertiteling begreep ik wat ze bedoelde.

Hier op de camping staan trouwens opvallend veel Belgen. En dat is geen toeval. Ca. 10 jaar terug wilde een Belgische camper/caravanclub hier in de winter een tijdje verblijven, maar de camping was toen in de winter nog gesloten. In overleg is de camping toen open gegaan en dezelfde camper/caravanclub komt hier nu nog steeds. Maar goed .. inmiddels is de camping elke winter open en bovendien nu volledig vol. Echt niet normaal ....

Rond de middag loop ik nog even naar de receptie om met de manager te overleggen of ik hier tot morgen kan blijven staan en dat is geen probleem. Eigenlijk bevalt het me hier prima, maar ik moet morgen toch echt weg. Anders haal ik Portugal nooit. Als ik terug loop richting camper maak ik nog even een paar foto's van het zwembad hier:

Wil je meer informatie over deze mooie camping, kijk dan even op: http://www.campings.nl/campings/camping-javea-sl/camping-javea/

Oh ja .. helemaal vergeten. Ik ben inmiddels begonnen met bellen, daar heeft de temperatuur nu toch voor gezorgd. De temperatuur zorgt er trouwens ook voor dat mn wasgoed in no-time droog is en dat ik tussen de middag even in het zonnetje mn broodje kan oppeuzelen.

De rest van de middag ben ik campings aan het bellen, boek (weer) niet direct resultaat, maar ik heb er toch een goed gevoel bij. Later op de avond kijk ik nog even met een schuin oog naar NEC ... maar dat is niet Niet Echt Cuper....

Donderdag 19 februari 2009.

Vandaag ga ik weer op pad, maar het is slechts 45 minuten rijden en ik wil (in ieder geval) 2 campings bezoeken. En dus ga ik eerst nog even achter de laptop. Mn bedoeling is om om 10.00 uur te vertrekken, maar ineens zie ik iemand van de camping lopen. (let op de klemtoon...) Die heeft schijnbaar mn Zwitserse buurman van de stroom af geholpen (dat klinkt ook wel weer lekker ...) en dus ga ik vlug achter m aan. Dat scheelt me een ritje richting receptie. Want de stroomkast zit hier op slot en dus moet je - helaas op steeds meer Spaanse campings - eerst richting receptie om een mannetje te bestellen.

Dit is op zich niet zo erg, maar op de meeste campings duurt dit soms een eeuwigheid. Zo lijkt het tenminste.

De reden dat op de meeste campings de stroomkast op slot zit, is omdat bij veel "lang-kampeerders" de stroom via een meter loopt en dan moet dus eerst de meter opgenomen worden. Dus ...

Maar goed, uiteindelijk vertrek ik dus eerder dan verwacht, opnieuw geholpen door mn Belgische buurman.

In Javea weet ik de weg inmiddels wel aardig en even later draai ik bij Gata de Gorgos weer de N-332 op. Vandaag staat Calpe op het programma, dat is niet ver rijden, maar je doet er gewoon behoorlijk lang over. Je kunt via de snelweg maar dan moet je een heel stuk omrijden. Bovendien is het behoorlijk bergachtig en bochtig. Dit is trouwens de 1e keer dat ik hier langs rijd, meestal ga ik via - de veel mooiere route langs - Moraira. Maar dan had ik er nog veel langer over gedaan.

In Calpe ben ik wel al eerder geweest, maar dan alleen langs de kust. En ook heb ik hier nog niet eerder campings bezocht. De 1e, Camping La Merced, is een oude kleine camping. Ik verwachtte hier al niet veel van, heb wel een gesprek met de eigenaar maar inderdaad zonder resultaat. De 2e camping, Camping CalpeMar, heb ik zostraks al gezien maar ben ik bewust voorbij gereden omdat ik daar misschien ga overnachten.

Met de 332 meter hoge rots El Penon de Ifach als uitgangspunt denk ik zo weer terug te rijden naar Camping CalpeMar. Maar door enkele wegomleggingen raak ik het spoor helemaal bijster. En nee, het adres van de camping komt niet voor in mn navigatiesysteem. Uiteindelijk geef ik Helga weer opdracht op me richting de 1e camping te sturen en als ik deze camping weer achter me gelaten heb, vind ik inderdaad even later Camping CalpeMar.

Daar heeft de receptioniste duidelijk de verkeerde pet op. Later blijkt - ze gaat bijna van de Spaanse sokken - dat ze oververmoeid is. Overdag op de camping werken en 's avonds in het hotel van de dezelfde eigenaar. De eigenaar is volgens haar in het hotel en ze wijst waar het hotel staat. Ze ziet mn camper en geeft aan dat het wel lopend te doen is. Maar ik wil zeker weten dat de eigenaar ook in het hotel is en na lang aandringen belt ze Guillermo de eigenaar. En deze blijkt dus niet aanwezig. Bovendien hebben ze geen idee of ie morgen wel komt.

Tja ... wat nu ? Ik twijfel even, maar besluit hier toch te blijven. De volgende campings bij Altea en Benidorm zijn (heb ik de afgelopen jaren gemerkt) overvol, duur en lawaaierig. Daar heb ik niet veel zin in. En als ik hier blijf kan ik morgen alles in 1x doen. Tenminste ...

En dus zoek ik een plekje. CalpeMar is een nieuwe camping welke vorig jaar zomer geopend is. Maar niettemin staat ook deze camping behoorlijk vol. De plaatsen zijn behoorlijk ruim en natuurlijk op grind. Het sanitair is - uiteraard - helemaal geweldig (want nieuw), maar het uitzicht .... tja, laat ik het er maar op houden dat dit niet mijn soort camping is.

Bij de 1e foto lijkt het allemaal wel aardig:

Bij de 2e foto denk je van mwoah ....

En bij de 3e ....

Even voor de duidelijkheid: mn camper staat links voor en de afstand tot het gebouw is zo'n 50 meter. En het gebouw is in aanbouw, althans ... zo lijkt het. Af en toe draait de kraan maar dat is het ook zo'n beetje. Zeker de appartementen nog niet verkocht ....

Calpe is trouwens een stadje met ongeveer 30.000 inwoners en is omwille van zijn ideale klimaat een toeristische plaats. Men vindt er talrijke appartementsgebouwen op de wandelboulevard, alsook cafes, restaurants en discobars. De omliggende heuvels werden volgebouwd met villa's. Calpe wordt gekenmerkt door de 332 meter hoge rots El Penon de Ifach, die uitsteekt in zee en van kilometers afstand te zien is. De rots maakt deel uit van een klein vogelreservaat.

Het oude centrum van Calpe is nog steeds intact en bevat nog sporen van de Moorse overheersing. Vlakbij het centrum ligt de vissershaven.

Ik gun me er vandaag geen tijd voor. Ik moet nodig met de administratie voor Mol Travel aan de slag en dat kost me de gehele middag. Maar het zonnetje brandt er lekker op en af en toe kruip ik even in de korte bokse in het zonnetje. Ik heb overigens niet eens de moeite genomen om de stoelen achteruit te halen, ik ga dan altijd even in de deuropening van de camper zitten.

Later op de avond geniet ik nog even van het uitzicht ... nou ja, eigenlijk van het uitzicht wat ik in gedachten heb:

Dit is dus de El Penon de Ifach .....

Vrijdag 20 februari 2009.

Om 8.00 uur gaat de wekker ... het begin van een vreemde dag. En dat begint al als ik het sanitairgebouw binnen loop. Een aantal Duitsers (natuurlijk ...) lopen te mopperen dat het water weer niet warm is. Shit ... en ik wilde me ook douchen.

Nou ja jammer dan ... ik ga me wel douchen. En eerlijk gezegd kijk je na zo'n douche wel heel verfrissend de wereld in ha ha.

Ik kruip nog even achter de laptop en ga daarna richting receptie en ik heb de receptioniste gisteren goed afgericht ha ha. Ze belt direct met het hotel, maar nee hoor. Guillermo is nog steeds niet aanwezig. Tja ... daar ga ik natuurlijk niet op wachten. Terug bij de camper pak ik alles direct op, loos nog even mn vuile water en tank nog even wat schoon water bij en ga richting Altea.

Daar bezoek ik nog een camping, maar tref de manager (weer) niet. Altea is trouwens een heerlijk plekkie. Ook het feit dat je hier heerlijk direct langs de zee kunt rijden:

speelt mee. En Altea heeft een heel leuk oud gedeelte .... oh, ik wilde naar een eerder gespreksverslag verwijzen maar de keer dat ik dat gezien heb was in februari 2005 en daar heb ik wel foto's en een verslag van bijgehouden, maar dat staat niet online. Zoals je op de foto kunt zien is het vanochtend wat bewolkt, maar de temperatuur is prima.

Van Altea rijd ik richting Benidorm, maar eerst ga ik bij L'Alfas del Pi - net buiten Benidorm - nog 2 campings bezoeken. De eerste is Camping Excalibur, de camping "met de torentjes"

Eerlijk gezegd lijkt het meer op een sprookjespark dan op een camping. Ik ben er nog steeds niet achter wat het precies is. De wacht loopt bijv. in "ridderkledij" .. hij staat me nog net niet met een paard en lans op te wachten ..

Verder dan de poort kom ik trouwens ook dit jaar niet. En ik heb nog wel een contactpersoon hier. Maar de wacht "niet begrijpen". Na lang aandringen komt er een mannetje die Engels spreekt. Van hem krijg ik een adres van een hotel in Benidorm. Daar werkt degene die ook de publiciteit voor de camping doet. Ik krijg een hele routebeschrijving mee, maar of ik daar naartoe ga weet ik nog niet.

De volgende stop is Camping Almafra. Deze redelijk nieuwe camping ligt zo'n beetje op het industrieterrein van L'Alfas del Pi en het receptiegebouw lijkt meer op een loods ... past wel in de omgeving ha ha.

Bij deze camping wil ik nu wat meer aandringen. Vorig jaar ben ik hier ook geweest en zoals gezegd, het is een redelijk nieuwe camping. En dus kunnen ze - lijkt me - wel wat publiciteit gebruiken. Omdat ik geen zin heb om de camper hier buiten de poort te laten staan rijd ik gewoon domweg richting de slagboom. Ik kan trouwens mn camper "buiten de poort" ook niet gemakkelijk parkeren.

Meestal wordt de slagboom dan vanzelf wel open gedaan, zeker als er een rij wachtende auto's achter je staat ha ha. Maar dat valt deze keer tegen. Een aantal Nederlanders geven aan dat ze echt niet open doen. Dan maar naar binnen. Ik laat de camper gewoon voor de slagboom staan, regel binnen dat ik het park op mag en rijd de camping op. Met de Engelsen die achter me stonden heb ik in ieder geval geen vrienden gemaakt ... dus ....

Bij de receptie tref ik een Belgische receptionist. Die geeft aan dat de manager in gesprek zit. Of ik de camping even wil bekijken ? Tuurlijk. Ik krijg een pasje mee en bekijk alle faciliteiten ... en dat is niet gering ... buitenzwembad, binnenzwembad, sauna's, massageruimtes, een groot restaurant, supermarkt(je) .. noem maar op. Als ik terug kom bij de receptie heb ik geluk. Het meisje wat ik vorig jaar gesproken heb is er ook, herkent me en zij regelt dat we even later met de eigenaar in gesprek zitten. Dat is eigenlijk nog beter dan de manager. Het lukt me niet om direct een handtekening onder het contract te krijgen, maar zaken doen gaan we wel. Volgende week dinsdag hoor ik meer.

Op de camping ga ik eerst even een broodje eten en ondertussen zit ik een beetje te dubben wat ik zal doen. Hier het weekend blijven of doorrijden ? Ik moet natuurlijk wel een beetje de tijd in de gaten houden, want vorig jaar was ik hier bijv. op 8 februari. Ik ben dus nu al 2 weken later hier. Dat komt omdat ik nu af en toe "rustdagen" ingelast, maar ik moet dat nu niet op laten lopen want dan kom ik tijd tekort op het eind. Daarbij is dit - voor een kort verblijf - wel een redelijk dure camping. Maar de plekken zijn groot, liggen zonnig en de omgeving is redelijk rustig. Ik laat het afhangen van wat ik hier moet betalen. Dat klinkt wat krenterig maar als je 2,5 maand elke nacht EUR 15 moet betalen (= EUR 1.125) ben ik in no-time failliet ha ha.

De receptioniste geeft me een flinke korting en om hier het weekend te blijven kost me EUR 43. (3 nachten). Maar ik wil vanmiddag nog wat adresjes in Benidorm bezoeken. Kan ik er nog even over na denken. Maar opnieuw loopt het weer raar in Benidorm. Alle campings in Benidorm (ca. 7 a 8) bezoeken, dat heb ik het 1e jaar gedaan en dat doe ik echt nooit weer !! Maar ik ga in ieder geval langs bij 1 kanshebber. Tref de manager, maar die heeft geen tijd en vraagt me om over een uur terug te komen. Ik besluit het maar te doen, bezoek in tussentijd nog een andere camping, wil op zoek naar het hotel wat me vanmorgen is opgegeven maar dat is me veel te ver (om heen en terug te rijden) en dus ga ik even naar een parkeerterrein waar ik wel vaker even gestaan heb. Na een half uurtje ga ik weer richting de 1e camping en daar geeft de receptioniste me aan dat de manager met spoed weg moest. Shit.

Hier wachten is geen optie, de camping staat - zoals eigenlijk alle campings in Benidorm - helemaal vol. Sterker nog, ik vroeg de manager zo straks of ik een uurtje op de camping kon wachten. Even ergens parkeren zeg maar, maar zelfs dat was - gezien de geringe ruimte - niet mogelijk.

Maar goed ... wat nu ? Ik heb de hele dag al in de kop "als ik geen plekkie vind ga ik naar Santa Pola" ... en besluit dat nu maar te doen. Onderweg bezoek ik in El Campello nog 1 camping maar daar heb ik bij de poort al genoeg gezien. Doorrijden ! En dus rijd ik even later over de boulevard in Alicante. Daar waar de enorme jachten in de haven liggen welke ik vorig jaar op de foto gezet heb, zie verslag 9 februari 2008.

Even later zit ik weer op de N-332 richting Cartagena en draai rond 15.00 uur Camping Bahia de Santa Pola op. Daar tref ik helaas de beide eigenaren niet. De knaap bij de receptie probeert me eerst op 2 plekken te krijgen die me niet aan staan (het was voor hem te proberen natuurlijk) en uiteindelijk heeft hij nog wel een plekje vrij. Die ligt een stuk beter. Eigenlijk is het nog een wonder dat er nog plek is want deze camping staat altijd volledig vol. Ik bedenk me net dat dit de 1e keer is dat ik echt op een plek sta. De beide voorgaande jaren heb ik gewoon op een pad gestaan of dubbel geparkeerd.

Natuurlijk ga ik ook even bij Jan en Ans Reerink kijken die ik hier 2 jaar geleden ontmoet heb. Zij komen uit Zwolle en ik verwacht dat ze hier wel weer staan. En ja hoor .. dus eerst even een bakkie leut drinken en daarna ga ik weer richting camper. Maar bij de camper aangekomen blijkt het mannetje voor de stroom nog steeds niet te zijn geweest. En dus weer terug naar de receptie en daar tref ik toevallig een van de eigenaren. We spreken af om later op de middag om tafel te gaan zitten.

Even later heb ik - eindelijk - stroom en dus .... precies. Eerst even een bakkie leut. Kheb nog niet zoveel zin om wat te doen, dus ga ik even wat lezen (ja ja) en daarna weer richting receptie. Daar heb ik een goed gesprek, maar dat krijgt nog een vervolg. Om 18.00 uur zit ik weer met de eigenaar om tafel en na 3 jaar lijkt het dan toch te gebeuren. Maar goed, de handtekening is nog niet gezet, dus ik blijf voorzichtig. Maar ik heb wel kunnen regelen dat ik hier 2 nachten mag staan en dus loop ik nog even bij Jan langs of ze morgen ook gaan sjouwen. Want ik heb nu wat meer tijd.

Maar de voortent bij de familie R. zit helemaal vol en voordat ik het in de gaten heb zit ik achter een pot bier. En nog 1 ... en nog 1. Tegen 20.00 uur vind ik het wel genoeg, ga terug richting camper, eet even wat makkelijks en de rest van de avond doe ik helemaal niks ....