Periode woensdag 2 jui 2014 - zondag 6 juli 2014. Route Flam, Aurlandsvegen, Borgund, Laerdal, Sogndal, Jostedal, Gaupne, Skjolden.

Woensdag 2 juli 2014.

Vanmorgen heb ik de wekker op tijd gezet, want ik wil me eerst even douchen en nog even mn mail checken voordat ik richting receptie ga. Om 9.00 uur meld ik bij de receptie en kan ik direct met beide eigenaren in gesprek. Het gesprek is leuk en loopt bovendien beter dan ik had verwacht en even later loop ik met een nieuw contract voor Campingnavigator en een verlengd contract voor Mol Travel weer terug naar de camper.

Wil je meer informatie over Flam Camping, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3091/vakantiewoning/sogn-og-fjordane/noorwegen

Ik check nog heel even mn mail en maak daarna de camper klaar voor vertrek. Nog even de wc legen en de vuilnis wegbrengen en ik ga op pad. Eindbestemming: Laerdal ... maar niet helemaal rechtstreeks. Mn 1e doel is de Aurlandsvegen. Bij slecht weer (wat vorig jaar het geval was) heeft het echt geen zin om daar langs te gaan. Je ziet dan zeer waarschijnlijk niets en je hebt hier een goed alternatief: de tunnel. Maar vandaag is het prachtig weer en dus rijd ik het plaatsje Aurland in. Het is even zoeken voor mij, want normaal gesproken kom ik vanaf de andere kant (dus vanaf Laerdal) en mn navigatiesysteem roept de hele tijd "keer om, keer om". Die wil me natuurlijk de tunnel in hebben.

Het 1e stuk is behoorlijk smal, maar toch gaan er gewoon grote touringcar bussen langs. Die hebben echter wel de gehele breedte van de weg nodig en ik ben dan ook blij als ik er eentje op een iets breder stuk tegen kom. Uiteindelijk bereik ik Stegastein, het uitzichtpunt wat ca. 650 m. hoog boven het plaatsje Aurland "hangt":

Omdat ik dit keer vanaf Flam kwam heb ik even gekeken of je de Stegastein vanaf beneden kunt zien en dat is inderdaad zo. Vanaf de Stegastein heb je een werkelijk adembenemend uitzicht:

Rechtsonder ligt het plaatsje Aurland en als je linksboven het fjord in gaat kom je uiteindelijk bij Flam.

en voor mij is dit punt een traditie om me zelf even te laten vereeuwigen. Hou ja vast .. daar komt ie:

Ik ga verder met de beklimming en kom even verder in het besneeuwde gedeelte:

Bij een meer - nog voorzien van ijs en sneeuw - stop ik even en de stilte komt bij me binnen als een mokerslag. Sjonge jonge, ik durf bijna niet meer te ademen. Zooooo stil. Hier ben je even volledig van de wereld:

Het water is zo helder dat je bijna niet eens kunt zien dat de stenen in het water liggen:

Af en toe schrik ik op omdat het er een stukje ijs (wat soms iets boven het water uit steekt) in het water valt:

Pfff ... hier kan ik wel uren naar kijken. Maar goed .. ik moet ook nog wat doen vandaag. En dus ga ik verder, kom nog een wielrenner achterop:

(die grapjas was trouwens maar iets later beneden dan ik) en rijd even later langs mooie sneeuwmuren:

Tegen 12.00 uur ben ik beneden en stop ik even om een broodje te eten en om de volgende te bezoeken camping te bellen. Mn bedoeling is om eerst langs Laerdal te rijden en Borgund Camping te u bezoeken. Zoals al aangegeven rijd ik nu een andere route en moet dus even naar Borgund en weer terug richting Laerdal omdat ik morgen het fjord over steek naar Sogndal en vervolgens mn "oude" route weer op pak.

Van Borgund Camping heb ik zowel een vast als een mobiel nummer, maar beide wordt niet opgenomen. Tja, wat nu ? Ik heb ook niet zo veel zin om eerst naar Laerdal Feriepark te gaan en dan later vandaag nog weer naar Borgund te gaan. En dus neem ik de gok en rijd gewoon naar Borgund (zo'n half uurtje rijden). Borgund Camping ligt direct aan de E16, een goede overnachtingsplaats maar bovenal ... hele schattige hytter:

Bij aankomst blijkt er toch iemand aanwezig, er wordt een telefoontje gepleegd en even later zit ik met Olav en Ola (vader en zoon) in gesprek. Ik schat zo in dat de toekomstige zoon van Ola ... Ol gaat heten ha ha. Het gesprek is prima en onder het genot van een kopje koffie (ja ja ... dat gebeurt niet zoveel in Noorwegen) nemen we de papieren door. De contracten worden verlengd en ik word hartelijk bedankt voor mn komt. Fijne mensen !

Wil je meer informatie over deze heerlijke kneuterige hytter, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3115/vakantiewoning/sogn-og-fjordane/noorwegen

In Borgund bevindt zich overigens 1 van de oudste staafkerken van Noorwegen !

Zo, op naar mn eindbestemming van vandaag (al is dat bij mij nooit echt zeker): Laerdal Feriepark. Bij Laerdal aangekomen rijd ik even door het centrum, maar eerlijk gezegd kan ik niet veel meer terug zien van de enorme brand welke hier in de nacht van 18 op 19 januari woedde en zelfs het Nederlandse nieuws haalde:

((bron: Nu.nl)

Er vielen ruim 100 gewonden, de meesten hadden ademhalingsproblemen. De brand brak rond middernacht uit en de enorm harde wind blies vlammen en vonken van huis naar huis. Alle 400 inwoners van het centrum werden geevacueerd. Honderd brandweerlieden hadden de grootste moeite het vuur te stoppen. De brandweer gebruikte zoveel water dat het lokale ziekenhuis zonder drinkwater kwam te zitten. Dat moest vervolgens per helikopter worden ingevlogen.

Op het Unesco-werelderfgoeddorp Roros na, heeft Laerdalsoyri (zoals het volledig heet) de grootste concentratie Noorse houten huizen uit de 17 en 18e eeuw. De brand in Laerdalsoyri heeft veel indruk gemaakt op andere historische plaatsen in Noorwegen. Zo wil de stad Bergen nu haast maken met de al begonnen installatie van sprinklerinstallaties in haar monumentale centrum.

Even later rijd ik Laerdal Feriepark op en trof eigenaar Even al direct. Maar hij heeft het druk en vraagt of we om 16.30 uur in gesprek kunnen. Tuurlijk !

En dus word dit mn eindbestemming van vandaag. Geen probleem, want de internetverbinding is hier goed. Die test ik gelijk dan maar uit en om 16.30 uur ga ik richting receptie. We kunnen direct in gesprek en nemen alles door. Een half uurtje later ben ik weer bij de camper en kruip weer achter de laptop.

Om 18.00 uur ga ik met het eten aan de slag, daarna even afwassen en de rest avond zit ik (deels noodgedwongen, want geen tv-ontvangst hier op de camping) achter de laptop.

Donderdag 3 juli 2014.

Oei ... als ik wakker word, regent het. Da's al weer een tijdje terug. Op zich niet zo heel erg, want voor vandaag heb ik niet echt een spectaculaire tocht op het programma en is het de bedoeling om slechts 1 camping te bezoeken. Wanneer ik vertrek weet ik nog niet, maar als ik na mn ontbijt mn laptop open doe blijken er niet alleen veel mailtjes te zijn binnengekomen, maar ook veel boekingen. En dus blijf ik hier nog wel even denk ik.

Rond de middag ben ik eindelijk klaar en twijfel even of ik hier nog zal gaan eten. Maar de veerboot is vlakbij en ik weet niet precies hoe laat en hoe vaak die gaat. Als ik moet wachten kan ik daar nog wel een broodje eten. En dus duik ik even later de 7km. lange tunnel in, die aan de rond van het dorp begint en zo'n beetje bij de haven van de veetboot in Fodnes eindigt. Er blijken 2 boten te varen en eentje is al weer onderweg "mijn" kant op. Ik heb nog net even tijd om 2 stukkies brood achterover te drukken, moet NOK 181 = EUR 22 aftikken voor een camper van 6 - 7 m. incl. bestuurder en kan even later de boot oprijden.

De overtocht duurt zo'n 20 minuten en even later duik ik andere kant bij Mannheller weer de tunnel in. Uiteindelijk zie je alleen het daglicht op de veerboot en even verder als ik bijna mn eindbestemming van vandaag: Kjornes Camping even voor Sogndal bereikt heb. Als ik de camping op rijd, is de receptie gesloten (gaat pas om 17.00 uur open in het laagseizoen), maar misschien is het nu dan wel de juiste tijd om met de eigenaren in gesprek te gaan. En dus pleeg ik even een telefoontje en krijg ik te horen dat de eigenaresse ergens op de camping is.

Als ik een plekje voor mn camper aan het zoeken ben, kom ik de eigenaresse tegen en spreken we af om vanavond om 18.00 uur om tafel te gaan. Niet om te eten, maar om de zaken te bespreken. Als ik de camper goed heb staan, richt ik deze vervolgens weer in als kantoor, want ik moet de nodige dingen printen en mn administratie doen. Daar ben ik de rest van de middag wel mee bezig.

Kjornes Camping is trouwens een mooie camping met fraai sanitair en een mooi uitzicht:

Voor campers zijn er speciale "grus-gras" plaatsen gemaakt en da's maar goed ook, want een aantal jaren geleden stonden de campers hier achter elkaar op het pad omdat de grasplaatsen veel te zacht waren. Nu hebben ze mooie verharde plaatsen welke grotendeels door campers gebruikt worden, mooie grasplaatsen direct aan het water voor de tenten en de iets hoger gelegen terrassen worden door campers, caravans en grotere tenten gebruikt. Maar goed, je kunt staan waar je wilt en Kjornes Camping heeft behoorlijk wat plaatsen.

Maar naarmate de middag vordert loopt het behoorlijk vol. Om 17.30 uur mik ik even een pizza in de oven en ga om 18.00 uur richting receptie. Het gesprek met de eigenaren - met wie ik het goed kan vinden - duurt ruim een uur, maar is uitermate plezierig. Tevreden loop ik weer terug richting camper. De rest van de avond ga ik s een keer niet aan het werk. Als liefhebber van "24" word ik vanavond namelijk verwend, want er zijn maar liefst 3 afleveringen achter elkaar. Prrrima.

Vrijdag 4 juli 2014.

Ondanks de grote drukte hier op de camping was het ook hier vannacht lekker rustig. Dat is toch wel een voordeel van het kamperen in Scandinavische landen vind ik. Maar goed, het is hier 's avonds - en zeker gisteravond niet - niet echt lang warm en dus kruipen de mensen ook eerder in hun tent, camper of caravan. Vandaag ga ik weer verder.

Ik kruip nog heel even - gewapend met een bakkie Senseo - achter de laptop, pleeg nog wat telefoontjes, groet de eigenaren en ga op pad. Want voor vandaag heb ik 4 klanten op het programma staan. Maar ik hoef niet echt grote afstanden te rijden en dus valt het wel mee. Natuurlijk moet mn eindbestemming voor vandaag (vanwege het WK-voetbal) wel over tv-ontvangst beschikken.

Mn 1e bestemming ligt op ca. 15 min. rijden --> Hafslotun Hyttesenter net buiten het plaatsje Hafslotun. Ik kom hier onaangekondigd, maar ik heb geluk ... de Nederlandse eigenaren Paul en Franka zijn beide aanwezig en we kletsen even bij over van alles en nog wat. Naast de verhuur van de hytter (welke mooi ruim vrijstaand gelegen zijn) runnen ze ook sinds 4 jaar Fjordseal, wat kajaktochten in het fjord verzorgt. En dit is niet alleen zeer succesvol, het is natuurlijk ook mooi te combineren met een verblijf in de hytter. Kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3178/vakantiewoning/sogn-og-fjordane/noorwegen voor meer informatie.

Ik rijd verder naar Marifjora - een paar km. verderop - waar ik een afspraak heb met de eigenaren Gunn Sofie en Per Jarle. Ze staan al jaren met hun accommodatie op www.vakantiewoningen-in-europa.nl, maar ik heb ze nog nooit ontmoet. Maar dit keer konden we een afspraak maken en dus sta ik even later met Per Jarle bij dit hekje:

te genieten van het adembenemend mooie uitzicht. En alsof het zo moet zijn, springt er ineens een eindje voor ons een (volgens de eigenaar) nise uit het water omhoog. Een nise is een kleine walvis, maar er zitten hier in ieder geval ook zeehonden welke vanaf de veranda's:

verwend worden. Wil je meer informatie over deze geweldige plek, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3112/vakantiewoning/sogn-og-fjordane/noorwegen

Ik kon de hytter helaas niet van binnen bekijken omdat ze allemaal bezet waren. Voor foto's van binnen moet je dus - net als ik - maar even op de site kijken. Ik neem afscheid van de vriendelijke eigenaren en ga weer verder.

Mn volgende bestemming is Jostedal Camping, vlakbij de Nigardsbreen gelegen. Een ritje van een half uur het dal in en een half uur het dal uit. Dit doet natuurlijk normaal gesproken niemand, want veel bezoekers van Jostedal Camping komen voor een bezoek aan de Nigardsbreen (gletsjer) of voor wandelingen in de prachtige omgeving.

In Gaupne (straks mn eindbestemming) stop ik nog even om een broodje te eten en duik daarna het dal in. De weg voert je vrijwel onafgebroken naast het prachtig blauw gekleurde water van de snelstromende rivier Jostedola, met diverse stroomversnellingen. Even na 13.00 uur wil ik me melden bij de receptie van de camping, maar eigenaresse Astrid komt me al verwelkomen. Ze is echt supervriendelijk en heeft de koffie al klaar.

En dus kunnen we direct in gesprek. Dit keer in de prachtig (nieuwe) verblijfsruimte, welke volgens Astrid tijdens de WK-wedstrijden volledig vol zit. Het gesprek is goed en naast de verlenging van de presentatie van de hytter (meer info op:

http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3413/vakantiewoning/sogn-og-fjordane/noorwegen) gaan we nu bij de Campingnavigator ook promotie van de camping maken. En daar ben ik heel erg blij mee, want dit is gewoon een geweldig leuke camping. Niet overtuigd ? Kijk maar s in het gastenboek op de website van de camping.

Dit is de ligging van de camping (op de foto rechts het bezoekerscentrum bij de Nigardsbreen op slechts 5km. afstand van de camping):

De camping ligt op loopafstand van het plaatsje Jostedal (Gjerde) waar u o.a. een supermarkt en een cafe/restaurant aantreft. Zeer zeker de moeite waard om even dit mooie dal in te duiken !

Voldaan rijd ik weer terug naar Gaupne en rond 15.00 uur rijd ik PlusCamp Sandvik op. De eigenaar is helaas niet aanwezig, maar is morgenvroeg wel op de camping. Hier overnachten is geen probleem en dus zoek ik een plekkie op de camping welke overigens al behoorlijk goed gevuld is. Ik stuur eigenaar Hans Olav nog even een smsje en we spreken morgenvroeg tussen 9.00 en 10.00 uur af om de zaken door te nemen.

Zo ... nu eerst even een bakkie koffie en dan met mn (boekingen-)administratie aan de slag. Ik richt mn camper weer in als kantoor en ben de rest van de middag wel onder de pannen. Tegen 18.00 uur ga ik met het eten aan de slag en onder het eten kijk ik natuurlijk naar Frankrijk - Duitsland, maar helaas ....de Fransen kunnen niet stunten. Mn gedachten gaan even terug naar een paar jaar geleden toen ik op de Lofoten op Sandvika Camping stond en Duitsland tegen Engeland speelde op het EK. Telkens als de Duitsers scoorden begonnen al die Duitsers in hun campers op de toeter te slaan, toen Engeland "tegenscoorde" heb ik dat toen maar even voor de Engelsen gedaan, want die waren er niet op de camping.

Dit keer blijft het rustig, de Duitsers raken er schijnbaar aan gewend dat ze winnen op grote toernooien. Wacht maar :-)

Later op de avond kijk ik nog naar Brazilie - Columbia, maar wat is dat een verschrikkelijke wedstrijd. Ik heb echt het idee dat er helemaal geen scheidsrechter op het veld rond liep. Wat een vervelende "schoppartij". Bah ...

Zaterdag 5 juli 2014.

De camping is hier gisteravond bijna helemaal volgelopen en vanochtend was het dan ook errug druk bij het sanitair. Als ik mn ontbijt genuttigd heb, ga ik eerst nog even mn mail checken en vervolgens richting receptie voor het gesprek met de eigenaar. Het gesprek is goed, maar duurt ruim een uur omdat hij alleen is in de receptie en hij dus ook steeds weg loopt richting de balie om mensen te helpen.

Maar uiteindelijk hebben we alles doorgenomen en de presentatie van de (schitterend gelegen) hytter wordt verlengd: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2676/vakantiewoning/sogn-og-fjordane/noorwegen

Eigenaar Hans Olav heeft overigens afgelopen jaar ook het naast de camping gelegen Gaupnetunet Hotel gekocht. Dus als je niet in hytter, maar liever in het hotelkamer wilt verblijven kan dat ook bij dezelfde klant. Kijk maar even op de website van de camping/hotel voor meer informatie.

Ik loop weer terug naar de camper en inmiddels is het zonnetje er een beetje door gekomen. Dus gauw even een foto maken :-) Dit is mn plekkie hier:

De camping bestaat uit allemaal kleine veldjes:

en ook over speciale verharde camperplaatsen.

Zo, nu antwark. Het is geen enkel probleem als ik hier nog een extra nacht blijf en dus kan ik hier vanavond ook naar Nederland - Costa Rica kijken. Voor vandaag heb ik mn campingadministratie op het programma staan en dat wordt hoog tijd. Want ik heb er tot nu toe nog niets aan gedaan. Ook domweg nog geen tijd gehad. Onder campingadministratie valt het bijwerken van de gegevens van de camping in het beheersysteem van Campingnavigator, maar ook het opvoeren van de orders en het "achter de kont aanzitten van de Noorse campingeigenaren" omdat ze nog iets moeten aanleveren.

Tussen de middag ga ik even een broodje eten en af en toe neem ik even een pauze met een bakkie koffie. De zon is inmiddels weer verdwenen en dus doe ik dat grotendeels binnen. Tegen 18.00 uur ga ik weer met het eten aan de slag, al is dat deze keer een makkie .... want Spaghetti 2 :-) Uiteraard kijk ik onder het eten naar Argentinie - Belgie, maar helaas ... de Belgen redden het gek genoeg niet. Ik begin nu ondertussen al behoorlijk zenuwachtig te worden voor de wedstrijd van straks en om 22.00 uur zit ik er dan ook helemaal klaar voor.

Wat me opvalt is dat Nederland gewoon rustig door blijft spelen en ik ook het idee heb dat er vanzelf wel een doelpunt komt. Die Belgen begonnen op een gegeven moment veel te gehaast te spelen en op het eind konden ze het net niet afmaken. Maar goed ... Nederland - Costa Rica wordt uiteindelijk wel een heel spannend potje ... sjonge jonge. Uiteraard bel ik midden in de nacht nog even met mn vriendin en krijg ik ook nog een aantal smsjes vanuit Nederland binnen.

Yeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mission accomplished.

Zondag 6 juli 2014.

Pfff ... kheb vanmorgen een beetje moeite om wakker te worden. Tja, laat geworden natuurlijk gisteravond ... of eigenlijk vannacht. Bovendien bleek er hier in Gaupne een optreden te zijn van de Hellbillies, Noorwegen's meest favoriete band. Kijk maar s op: http://www.youtube.com/watch?v=fcRB6V_VWA0&list=AL94UKMTqg-9Bx5h3mb2lN2kBo2f87T7O3 voor hun grootste hits. Ik hoor ze hier in Noorwegen regelmatig op de radio en het is een soort mengeling van Folk, Country en Rock. Eigenlijk best leuk, maar door de wind hoorde ik af en toe alleen maar de bas en dan ben je het gauw zat :-)

Vandaag ga ik weer verder, maar niet veel verder want mn eindbestemming (Vassbakken Kro & Camping) ligt maar een half uurtje verderop. Maar de eigenaren hebben ook een restaurant en daar is het - zeker op zondag - overdag behoorlijk druk. Ook nu geeft de eigenaresse telefonisch aan dat ze liever het gesprek zo laat mogelijk op de avond willen voeren. Dat wordt dan meestal beloond met een maaltijd omdat ze dan zelf ook nog moeten eten.

Maar goed ... ik ga weer gewoon verder met mn campingadministratie en boekingen. Tussen de middag even een afbakbroodje in de oven bakken en om half 3 heb ik geen rust meer en vertrek ik. Waarom geen rust meer ? Omdat de WIFI verbinding op Vassbakken Camping niet overal op de camping even goed is en hoe eerder ik kom, hoe groter de kans is op een goede plek met WIFI verbinding.

De rit langs het laatste stuk van het Sognefjord (even voor de goede orde: het Sognefjord is met een lengte van 204km. het grootste fjord van Noorwegen en het 3e grootste fjord ter wereld. Het fjord loopt tot aan Skjolden - waar ik zo naar toe ga - maar eigenlijk heet dit stuk het Lustrafjord) is altijd imponerend, al werkt het weer niet echt mee. Na een paar flinke regenbuien gisteravond, vannacht en vanmorgen is het nu inmiddels weer droog. Maar door de laag hangende bewolking kun je weinig van het uitzicht genieten.

Let even op: dit stukje tussen Gaupne en Skjolden is soms heel smal en de breedte van de weg verschilt steeds. Daardoor zijn er hier regelmatig aanrijdingen, al is dat meestal beperkt dat wat blikschade. Ook nu is het oppassen als er weer eens een grote touringcar gewoon vaart blijft houden en rakelings langs me heen gaat. Opvallend genoeg is dat dus met name het geval bij de touringcar bussen en niet bij de regionale "openbaar-vervoer" bussen.

Even later meld ik me bij Vassbakken Camping en eigenaresse Kristin verwelkomt me hartelijk. Maar kort ... want zoals gezegd, het is hier druk. Ik vind een goed plekje (eigenlijk gewoon "mn" vaste plek hier):

(deze foto is trouwens van vorig jaar, het is nu echt niet zulk mooi weer en de waterval is nu een keer zo groot ... eh .. niet hoger, maar meer water :-)

en de WIFI verbinding werkt prima. Wel is het hier verschrikkelijk nat. En als er later op de middag wat campers binnen komen rollen en de eigenaren zonder uit te stappen het gras oprijden, vraag ik me even af of dat wel goed gaat. Maar ze rijden gelukkig naar de hoger gelegen plekken en het loopt later redelijk vol. Omdat ik pas om 22.00 uur vanavond de afspraak heb en we dan ook pas gaan eten, ga ik nog even een soepie eten.

------------------------------------

op het moment dat ik met dit verslag bezig ben (di 8 juli), hoor en zie ik weer allemaal meldingen van overstromingen. Ook op een plek waar ik een paar weken geleden nog was (linker foto) en zoals het er nu uit ziet (rechter foto).

De E6 - DE grootste en doorgaande weg van Noorwegen - was zelfs afgesloten. Nu gebeurt dat op dit stuk bij Oyer / Lillehammer wel vaker, maar meestal is dat aan het begin van het seizoen vanwege het vele smeltwater. Nu was er "alleen maar" sprake van een paar flinke regenbuien en dan kunnen stroompjes - zo heb ik inmiddels al vaker ervaren - ontaarden in wilde rivieren.

Tegen 22.00 uur ga ik richting het restaurant en even later zitten we aan een heerlijke maaltijd. Met de eigenaren van Vassbakken Camping ben ik de afgelopen jaren bevriend geraakt en dus duurt het gesprek "wat langer" dan normaal. Nog even over de waterval: het heeft hier de afgelopen nacht zo veel geregend dat er bij de waterval dus - zoals gezegd - veel meer water naar beneden klettert. Dat is zo'n oorverdovend lawaai, dat Kristin (eigenaresse) op een gegeven moment op staat en zegt "what's that a helicopter" ? Ze loopt naar buiten, komt terug en zegt "oh .. it's just the waterval". Zelfs voor hun is het nu dus schijnbaar een harder geluid.

Uiteindelijk hobbel ik tegen 1.00 uur weer terug richting camper. Inmiddels is ook het zakelijke gedeelte besproken en is o.a. de promotie voor de hytter en de mooie kamers in de hostal verlengd.

Voor meer info: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/391/vakantiewoningen/sogn-og-fjordane/noorwegen