Vertrek zaterdag 21 mei 2011 - vrijdag 27 mei 2011. Route Lemelerveld - Eext - Arhus - Jevnaker - Lillehammer - Oyer - Moelv - Trysil.

Zaterdag 21 mei 2011.

Hennie en moi hebben weer in Eext afgesproken voordat ik vertrek naar Noorwegen. Ook dit jaar komt ze weer naar Noorwegen en Hennie zal me de laatste 2 weken vergezellen tijdens het bezoeken van de laatste campings en de rit naar huis. Dit jaar heb ik gekozen voor een korter verblijf in Noorwegen. Bleef ik normaal gesproken iets van 9 a 10 weken in Noorwegen, dit jaar ben ik er "slechts" 6 weken. En dat betekent flink aanpoten want ik moet wel iets van 100 campings bezoeken. Maar goed, ik ken de weg en de campings ... dus dat komt wel goed.

We ontbijten nog even samen en na een gezamenlijk bakkie leut ga ik op pad. Mn doel voor vandaag is Arhus in Denemarken, een ritje van zo'n 623 km. Dat is - zeker met de te verwachten drukte - voldoende voor vandaag. Morgenvroeg moet ik uiterlijk om 9.30 uur in Frederikshavn zijn, maar dat is vanaf Arhus in 2 uur goed te doen. Bovendien is Arhus Camping een klant van mij en het is zo'n beetje traditie geworden om de camping elk jaar te bezoeken.

Het 1e stuk schiet lekker op en ook bij Leer (waar ze over een groot stuk met de weg bezig zijn) kan ik mooi doorrijden. Maar op de radio hoor ik al dat er diverse files staan rond Hamburg, maar goed daar ben ik nog niet. Ook worden er files en ongelukken gemeld tussen Bremen en Hamburg en dat verbaast me niets want ze zijn er nog steeds met de weg bezig... "nog steeds" want in 2009 zijn ze namelijk al begonnen en het is nog steeds niet klaar. Vooral op de oude stukken, dus waar het verkeer over veel te smalle stroken geleid wordt, loopt het regelmatig vast.

Even voorbij Bremen staat het dan ook ineens helemaal vast. Tijd voor mn 1e stop en ook maar gelijk even een broodje eten. Ik heb zicht op de weg en als ik mn laatste slok koffie op heb zie ik dat het inmiddels weer rijd. En dus ga ik weer op pad. Helaas staat het even verder weer stil of rijd in een slakkengangetje van 40 km. per uur. Op de smalle stroken is het goed oppassen geblazen, zeker bij bruggen en viaducten als het nog net iets smaller wordt. Om te voorkomen dat ik tegen de vangrail gedrukt wordt, doe ik hetzelfde als de vrachtwagenchauffeurs --> als er een viaduct nadert ga ik op het midden van beide stroken rijden en daarna weer aan de kant. Werkt prima ha ha.

Tja .. en zo gaat het bijna het hele stuk tot vlak voor Hamburg. Daar kan ik even flink doorrijden maar bij de Elbetunnel is het weer mis .... een flinke file. Maar als ik ook dat gehad heb is er geen oponthoud meer. Ik stop nog even voor een bakkie en rond 15.00 uur rijd ik het Scandinaviepark op, vlak voor de Deense grens. Je moet dan even van de snelweg af, maar het is 35km. verder dan het laatste tankstation aan de snelweg en bovendien een stuk goedkoper.

Even later passeer ik de Deense grens en ik was gewaarschuwd dat de Deense grens weer "ingesteld" zou zijn vanwege het openstellen van de grenzen van met name Polen, maar behalve een paar vlaggen is er niets te bekennen. Scheelt weer een controle :-) Rond 17.30 uur rijd ik Arhus Camping op en ik word vriendelijk verwelkomd door de eigenaar. Na zo'n rit moet ik mezelf even over een bepaald heen sleuren om over zaken te gaan praten, maar het lukt prima en even later is de presentatie van de mooie hytter op de camping verlengd. Kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=2831&gebied=ostjylland&land=denemarken voor meer informatie.

Ik heb een leuke deal met de eigenaar gemaakt inclusief overnachting en WIFI dus kan ik straks mn mail ook nog even checken. Maar echt veel zin heb ik daar nog niet in.... Eerst even een bakkie leut en daarna met het eten aan de slag.

Daarna even afwassen en vervolgens toch nog even achter de laptop. En uiteraard mn meissie even bellen :-) En daarna vroeg op bed, want morgenvroeg om 6.30 uur gaat de wekker. Om 7.00 uur wil ik rijden en dus ruim ik al zoveel mogelijk op in de camper.

Zondag 22 mei 2011.

Vannacht goed geslapen en dus sta ik om 6.30 uur weer fris en fruitig naast mn bed. Maar er komen nog wel 2 bakken leut aan te pas voor ik veilig achter het stuur kan kruipen en precies om 7.00 uur rijd ik van de camping. Het zal je niet verbazen dat het lekker rustig is op de weg maar ik ben wel blij dat ik op tijd vertrokken ben want ze zijn op meerdere plekken met de weg bezig.

Even voor Aalborg (waar het eigenlijk altijd wel druk is, zeker bij de tunnel) ligt de snelweg er over een enorm stuk uit en als je hier door de week of straks in het hoogseizoen langs rekent, reken dan maar vast op vertraging. Ook tussen Aalborg en Frederikshavn zijn ze met de weg bezig en ook hier over een heel groot stuk. En ze waren op zondagmorgen om 8.30 uur ook al aan het flitsen (beeetje overdreven ..).

Even voor 9.00 uur rijd ik de enorme terminal van de Stena Line op. Ruim op tijd want je kunt tot uiterlijk een half uur van te voren inchecken. En dus zet ik nog even koffie voordat ik mn gasfles dicht draai (is verplicht op de boot). Maar ik heb de koffie nog niet ingeschonken of het begint ineens te rijden. Daar moet je altijd op verdacht zijn want je weet nooit met welke rij ze beginnen. En als je niet op let pakken ze gewoon een volgende rij en kom je ergens achterin het schip (er kunnen 300 auto's op !!) en dat betekent dus bij aankomst in Oslo lang wachten voordat je van boord kunt.

Op de boot drink ik in de camper nog even vlug mn koffie op. Mn tas met spullen had ik gisteravond al klaargemaakt en dus zit ik al om 9.15 uur in mn hut. Een buitenhut dit keer en dus heb ik een mooi zicht op zee. Niet dat je echt vrolijk wordt als je naar buiten kijkt want het is niet echt mooi weer (meer). In mn tas heb ik gisteravond ook wat spulletjes van de Kosmos Campingwijzer gedaan zodat ik me op de boot kan voorbereiden, maar al na een paar minuten lig ik op apengapen. En dus kruip ik even lekker onder de wol om wat "bij te slapen" want het was vroeg vanochtend.

Als ik weer een beetje bij de pinken ben besteed ik mn tijd aan de Kosmos Campingwijzer, lezen en weer s een sudoku want dat is al weer lang geleden. Het weer nodigt niet uit om even naar het dek te gaan, maar als het 16.00 uur kom ik er niet meer onderuit want dan moet je de hut verlaten. En dus ga ik even een frisse neus halen, uiteraard nadat ik eerst even een bakkie koffie heb genuttigd in de Rivabar. Maar waar je ook staat, door de wind en de regen is het niet echt fijn en dus zoek ik een plekje in de Rivabar (er zijn meerdere restaurants, zalen en bars aan boord, maar dit is mn favoriete bar) om even wat te lezen en nog een bakkie koffie te drinken.

Tegen 18.30 uur varen we de haven van Oslo binnen en het is er niet droger op geworden. Dat had ik van te voren op de weersvoorspellingen al gezien, maar morgen lijkt het een stuk beter te worden. Als ik de boot af rijd zie ik gelijk aan de trage manier van het van de boot rijden van het verkeer dat er controles zijn. En ja hoor, er zijn behoorlijk wat TOLL (douane) mannetjes op de been en een paar campers voor mij zie ik dat een beambte een Duitse camper binnen gaat. Oei .., ze moeten bij mij ook niet de kastjes optrekken ha ha.

Als ik bij "de poort" kom probeer ik me - zoals altijd - uit te lu... eh .. kletsen, maar krijg toch wat lastige vragen voor me kiezen. Of ik sigaretten bij me heb. Nee. Of ik alcohol bij me heb. Eh ja ... natuurlijk, anders kom je de koude avonden in Noorwegen toch niet door ? Ik probeer me er met een grapje af te maken en het lukt en even later rijd ik de haven uit. Op naar Jevnaker ! Maar onderweg heb ik al direct een camping op het programma staan: Rorvik Camping even voor Honefoss.

De eigenaresse weet van mn komst en rond 19.30 uur zitten we in gesprek. De camping ben ik inmiddels al over gelopen en gelukkig was het droog. Rorvik Camping is een kleine knusse camping met hele leuke plaatsen direct aan het fjord. Eigenlijk ga ik er al van uit dat ik hier geen zaken zal doen, maar ze hebben - eindelijk - een website en willen graag een link. Nou, dat kan natuurlijk geregeld worden. Voor meer informatie over deze camping, kijk maar even op:

Even voor deze camping werd ik trouwens direct al weer met een "wegprobleem" geconfronteerd: een afgesloten tunnel. Op het bord voor de afsluiting stond iets van "betonnogwat" en navraag bij Rorvik Camping leert dat er stukken beton in de tunnel naar beneden kwamen. De tunnel is nu voor een paar maanden afgesloten en de omleiding kost behoorlijk wat extra tijd. "Direct al weer" omdat ik regematig met wegafsluitingen geconfronteerd wordt. Zeker bij regenval. Meestal omdat er stukken rots of stenen naar beneden komen en vaak wordt de weg dan even tijdelijk afgesloten om "puin te ruimen".

Bij Oslo zag ik trouwens nog sneeuw op de bergen liggen. Ik weet dat ik vroeg in het seizoen ben, maar sneeuw bij Oslo rond deze tijd had ik nog niet eerder gezien. Waar ik ook nog niet eerder mee geconfronteerd ben is dat het inmiddels - op mn rit verder richting Jevnaker - behoorlijk donker is geworden. Dat heeft natuurlijk alles met het weer te maken want normaal gesproken is het eind mei 's nachts niet echt donker. En in juni gaat de zon (mocht die er toevallig zijn) al helemaal niet onder. Op Slovika Camping aangekomen moet ik zelfs het licht aan de camper. Om 21.00 uur ! Het moet niet gekker worden ha ha.

Met eigenaar Hans van Slovika Camping ben ik de afgelopen jaren bevriend geraakt en ook hij weet van mn komst. Maar dit seizoen wordt de camping gerund door Siw en Hakan. Op de camping is echter niemand te bekennen, maar mn vaste plekkie is vrij dus ik red me wel. Ook vanavond krijg ik overigens niet echt veel meer uit handen. Morgen maar s kijken hoe lang ik hier blijf. Ik wil daarbij ook rekening houden met het weer want het is niet echt fijn om campings te bezoeken als het met bakken uit de lucht komt. En de voorspellingen voor de komende week zijn niet echt super.

Maandag 23 mei 2011.

Maar als ik vanochtend wakker word schijnt het zonnetje volop. Volgens Hans neem ik altijd mooi weer mee. Tja, daar leek het gisteravond niet echt veel op.

Al vroeg op de morgen ontmoet ik Hakan en hij vraagt "so you are the famous Marcel fra Nederland" ? Hij is schijnbaar ook al ingeseind ha ha. Hij geeft aan dat Hans vandaag nog wel naar beneden (Hans woont verderop in de heuvels) zal komen.

En dus kruip ik achter de laptop want ik heb nog genoeg te doen. Zo het nu lijkt vertrek ik woensdag weer, want zoals eerder aangegeven heb ik mn tijd wel nodig. En woensdag en donderdag lijken de beste dagen van deze week te worden.

Tussen de middag ga ik even een broodje eten en daarna kruip ik weer achter de laptop. Onder andere om nota's voor Mol Travel klaar te maken, maar mn printer heeft kuren en het kost me de nodige moeite om het apparaat weer aan de praat te krijgen. Maar mn geduld wordt beloond en even later rollen de 1e verlengingsnota's uit de printer.

Buiten is het er niet beter op geworden. Het waait behoorlijk hard en in no-time is de blauwe lucht verdwenen. De zon komt er af en toe nog wel door, maar zoals je ziet op de foto is het inmiddels behoorlijk bewolkt:

Om 18.30 uur ga ik met het eten aan de slag en onder het eten krijg ik een smsje dat hij om 20.45 uur langs komt. Dus vlug even afwassen en me voorbereiden.

En natuurlijk is ie dan juist te vroeg. Kben nog druk met de voorbereiding als Hans grijnzend (hij lacht altijd) de camper binnen komt. Uiteraard kletsen we eerst even bij en hij vertelt dat hij nu ook met de nieuwe beheerders moet overleggen voor wat betreft de promotie voor 2012 voor de Kosmos Campingwijzer.

En dus verhuizen we om 22.00 uur van de camper naar de receptie om gezamenlijk te overleggen. Ondanks dat het gezellig is en er veel besproken wordt en ik pas om 23.00 uur weer in de camper ben, heb ik nog geen concreet antwoord. En dus zal ik morgen nog een keer met Hans om tafel moeten. Dat is op zich wel gezellig, maar kost wel veel tijd en die tijd heb ik op dit moment niet echt.

Dinsdag 24 mei 2011.

Ondanks de harde wind heb ik vannacht weer prima geslapen en vanochtend heb ik me voorgenomen om maar s met het verslag aan de gang te gaan. Want ik moet zelfs het slotwoord van mn laatste reis naar Normandie en Bretagne nog afwikkelen. Gelukkig kan ik daar nog een mooi stukje in schrijven want gisteren - zo'n beetje een maand na het gesprek in Bretagne - heb ik eindelijk de deal met Castels kunnen afronden. Castels is een Franse keten van 38 campings en gisteren heb ik akkoord gekregen voor het grootste contract wat ik tot nu toe heb afgesloten. Dit contract geldt trouwens voor de website www.campings.nl en niet voor de Kosmos Campingwijzer.

Trouwens ook voor de Kosmos Campingwijzer gaat het goed, want ook met PlusCamp (1 van de 2 campinggroepen in Noorwegen waar we mee samenwerken) heb ik inmiddels overeenstemming bereikt. En da's wel handig, want dan kan ik direct ook de andere consulenten in Noorwegen op de hoogte brengen.

De hele ochtend ben ik bezig achter mn laptop. Rond de middag weer even een broodje eten en dan verder met mn administratie, maken van verlengingsnota's en me voorbereiden op de morgen te bezoeken campings. Aan het eind van de middag ga ik voor de 2e maal met de beheerders om tafel. Vanmorgen is Hans nog even geweest en hij heeft me aangegeven dat ik het verder met hun kan afhandelen. En dus zit ik van 18.00 - 20.00 uur in gesprek, maar niet zonder resultaat want ze verlengen de bestaande advertenties, dus inclusief de Best Deal Camping Card.

Maar goed, al met al eet ik vanavond weer laat. Ik eet bami 2 :-) dus snel klaar dit keer. Morgen ga ik al vroeg op pad, want de komende dagen wil ik flink wat campings bezoeken. En dus op tied noar bedde ....

Woensdag 25 mei 2011.

Na een verfrissende douche kruip ik helaas pas rond 9.45 uur achter het stuur want ik moest nog wat dingetjes afwikkelen.

Mn 1e doel is Gjovik op zo'n uurtje rijden. In Gjovik was altijd een prachtig direct aan het Mjosameer gelegen camping, maar die (gemeente) camping is tegen de vlakte. Iets noordelijk van Gjovik is inmiddels een nieuwe camping en vorig jaar ben ik al bezig geweest om deze op te nemen. Maar de eigenaar houdt de boot wat af en als ik nu maar s gewoon heen ga krijg ik te horen waarom: ze hebben geen plekken voor tourgasten. De zeer fraai gelegen plaatsen zijn alleen voor gasten welke hier het hele seizoen staan. Helaas ....

En dus ga ik verder noordwaarts richting Lillehammer. De 1e camping is Sveastranda en de afgelopen jaren heb ik daar geen zaken kunnen doen. Maar dit keer heb ik EN geen last van de muggen EN ik doe zaken. Niet alleen voor de Kosmos Campingwijzer maar ook voor mn eigen site. Voor meer informatie over de diverse soorten hytter op deze mooie camping,

kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=3397&gebied=oppland&land=noorwegen.

Gisteren heb ik al een aantal campings gebeld, maar afspraken maken blijft moeilijk. De eerstvolgende afspraak is om 15.00 uur iets voorbij Lillehammer. Als ik de brug richting Moelv/Hamar gepasseerd ben besluit ik daarom eerst 1 van de Lillehammer campings te bellen en even een broodje te eten. Het lukt me om rond 13.30 uur een afspraak te maken bij Lillehammer Camping en daar aangekomen ga ik eerst met manager Stian in gesprek want die heeft - zoals altijd - weer haast.

Voor de Kosmos Campingwijzer doe ik geen zaken, maar de hytter op Lillehammer Camping (op loopafstand van het centrum) staan op www.vakantiewoningen-in-europa.nl en hij is akkoord met verlenging. Voor meer informatie over deze camping, kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=2885&gebied=oppland&land=noorwegen.

Mn volgende stop is Hunderfossen Camping, gelegen naast het Familypark. Ik ben mooi op tijd voor mn afspraak en na mn rondje over de camping zit ik weer s met een nieuwe manager om tafel. "Weer s" omdat het hier zo'n beetje jaarlijks wisselt. Wellicht is dat 1 van de redenen waarom ik hier nooit zaken doe en ook dit jaar zit het er waarschijnlijk niet in, al heb ik wel het e-mailadres van de grote baas gekregen. Dus heeeel misschien ...

Voor Lillehammer heb ik een camping overgeslagen en ook de 2e camping in Lillehammer sla ik eerst over. Het is inmiddels al bijna 16.00 uur en ik ga nu naar mn laatste afspraak en overnachtingadres: Rustberg Camping in Oyer. De eigenaresse zit nog in gesprek als ik arriveer en dus spreken we af om rond 17.30 uur om tafel te gaan. En dus installeer ik eerst de camper:

maak daarna een rondje over de camping en kruip even achter mn laptop om te kijken of de verbinding werkt. Dat blijkt het geval en dus check ik nog even mn mail en ga daarna met de eigenaresse in gesprek.

Deze camping heeft zich vorig jaar aangemeld voor de Best Deal Camping Card en ze gaat akkoord met verlenging. Ook de vermelding www.vakantiewoningen-in-europa.nl wordt verlengd, kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=2840&gebied=oppland&land=noorwegen voor meer informatie.

Donderdag 26 mei 2011.

Vannacht heb ik wonderwel goed geslapen. Waarom dat zo bijzonder is ? Omdat ze zo'n beetje onder de camping met de E6 (van Oslo - Trondheim) aan het werk zijn en op meerdere stukken ligt de weg er gewoon uit. Bovendien zijn ze iets verderop (tussen Oyer en Tretten) met een nieuwe tunnel aan het werk. Maar ik heb er helemaal niets van meegekregen. De camping ligt dan ook behoorlijk hoog (met een fraai uitzicht !) dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Ook vandaag wil ik weer een flink aantal campings bezoeken en dus bel ik de 1e twee. Op de 1e camping (PlusCamp Mageli) krijg ik contact en daar kan ik over een half uur terecht. Bij de 2e camping heb ik wel een probleem, maar daar kom ik straks op. PlusCamp Mageli ligt iets ten noorden van Tretten op zo'n 15 minuten rijden van Oyer. De camping ligt prachtig aan het water, maar dit keer ga ik hier niet overnachten. De eigenaresse staat me al op te wachten en na mn rondje over de camping kunnen we in gesprek.

Het gesprek is goed en ook zij wil graag de Best Deal Camping Card voor volgend jaar proberen. Ook de vermelding voor mn eigen site wordt verlengd, kijk maar even op:

http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=2681&gebied=oppland&land=noorwegen voor meer informatie over de fraaie hytter op deze camping.

Zoals gezegd ... op de 2e camping heb ik wel een probleem. De manager is namelijk niet aanwezig en komt vandaag ook niet weer. Maar goed, hij heeft zich vorig jaar aangemeld voor de Best Deal Camping Card en wil pas na het seizoen beslissen of hij dit gaat verlengen. En dus kunnen we nu toch niet over zaken praten. We hebben afgesproken dat ik de camping zal inspecteren en dat we dan na het seizoen opnieuw contact hebben. Rond 11.30 uur rijd ik Lillehammer Turistsenter op en maak een rondje over de camping.

Op de camping kom ik de 1e Nederlanders (op een camping) tegen en uiteraard knoop ik even een gesprek aan. Omdat ze de BDCC niet hebben regel ik die even ter plekke :-) en weer een klant tevreden.

Nu moet ik opschieten want ik zou om 12.30 uur op Biristrand Camping zijn en ik ben al aan de late kant. Even later rijd ik de camping op en de jonge eigenaar Lars staat al op me te wachten. Superrrr.

Het gesprek met hem duurt niet echt lang. Hij wil gewoon hetzelfde als vorig jaar en dus doe ik zaken voor zowel de Kosmos Campingwijzer als mn eigen site.

Omdat ik nu eerst de volgende campings moet bellen vraag ik of ik de camper even de camping op mag rijden en of ik even van de WIFI gebruik mag maken. Allemaal geen probleem en dus zit ik even later aan een lekker broodje en kruip daarna even achter internet. Om je even een idee te geven waarom ik nu moet bellen --> het is nu bijna 14.00 uur en omdat de eigenaar van de volgende camping niet altijd aanwezig is (vaak pas rond 17.00 uur) wil ik graag weten of hij inderdaad pas om 17.00 uur aanwezig is. Als dat het geval is kan ik op die camping namelijk niets doen omdat ik daar eerst een code voor de WIFI moet hebben.

De camping daarna heeft WIFI en daar is altijd wel iemand aanwezig, maar de camping daarna heeft geen WIFI en daar is de eigenaar meestal alleen 's avonds aanwezig. Dus even die eigenaar bellen of hij misschien toevallig morgenvroeg aanwezig is. Dat kan en we spreken om 10.00 uur af. Vervolgens kan ik ook de 2 afspraken daarna (in Trysil) maken en de eigenaar van de camping waar ik nu naar toe ga .... bent u er nog ? Die heeft het wel druk, maar als ik niet te veel tijd in beslag neem is het akkoord. En dus spring ik weer achter het stuur en ga naar Steinvik Camping in Moelv.

Even na 14.30 uur rijd ik over de brug over het Mjosameer naar Moelv en als ik me via een soort van intercom gemeld heb, komt eigenaar Frode grijnzend op me af. Het gesprek is kort maar prima en ook hier weet ik de bestaande contracten te verlengen. Na mn rondje over de camping ga ik weer verder. Op naar mn overnachtingplaats in Brumunddal. Daar ben ik net op tijd wat eigenaar Jorn wil net vertrekken. Oei ... ik kan toch merken dat ik inderdaad vroeg in het seizoen ben...

Maar hij wil me nog wel even te woord staan. Ik krijg de code voor de WIFI en mag hier overnachten.

Maar als ik de camper geïnstalleerd heb en ik een rondje over de camping gemaakt heb, weer achter mn laptop kruip blijkt de WIFI niet te werken. Tja ... en daar gaat mn planning. Op zich is het geen ramp want het is al niet vroeg meer en morgenvroeg moet ik al om 8.45 uur weg. Maar voor mn werk heb ik eigenlijk gewoon internet nodig.

Mn laptop kan dus dicht en ik bereid me vast voor op de gesprekken van morgen. En ik ga - offline - met mn verslag aan de gang. Na het eten even afwassen en daarna wat administratie doen en de dag is weer voorbij.

Vrijdag 27 mei 2011.

Oei, oei ... Het was vannacht bijna rond het vriespunt, dus het moet niet veel kouder worden ...

Gisteravond heb ik de camper al redelijk startklaar gemaakt want ik moet vanochtend vroeg op pad. Uiteraard eerst even 2 bakkies leut want ik moet goed wakker zijn. Want vanaf Hamar duik ik de Hedmark in en daar lopen regelmatig beren, wolven en elanden op de weg. Nou nou ..  Opa Mol. Okay ... elanden dan. En dus is het oppassen geblazen.

Mn 1e afspraak heb ik om 10.00 uur op Sjoenden Camping in Osen, maar mede omdat ik onderweg nog even moet tanken kom ik iets te laat. Eigenaar Paul (over beren gesproken :-) staat al op me te wachten. Ik vraag hem of we in de receptie in gesprek gaan (nog dicht en koud volgens hem) of in de camper. Hij begint te grijnzen ... juist ... tis me duidelijk. Hij is helemaal gek van senseo (kan ik m de hand geven) en dus rijden we de camping op en bij het sanitairgebouw rol ik even de stroomkabel uit.

Even later zitten we in een goed gesprek en onder genot van een bakkie senseo is het goed zaken doen. Het promotiepakket voor de Kosmos Campingwijzer wordt verlengd en ook de vermelding voor de hytter wordt met een jaar verlengd.

Kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=2843&gebied=hedmark&land=noorwegen voor meer informatie.

Ik vertelde Paul dat ik iets later was omdat er een POLITI-busje achter me reed. Niet dat ik nou door Noorwegen sjees, maar als je 70 mag zit je zo op 80... toch ? Deze keer heb ik dus goed opgepast en da's maar goed ook. Want Paul vertelde dat 10km. te hard toch al gauw 3 a 4.000 kronen kost. Oftewel zo'n slordige EUR 450.

Ook het niet dragen van de gordel kost al gauw een paar duizend kronen. Niet misselijk dus.

d

Als Paul vertrokken is maak ik nog even een rondje over deze leuke camping. Er zijn wel veel seizoensplaatsen, maar voor "drop-in-guests" zijn er leuke plekken, de camping is niet duur en het sanitair is prima ! Enne ... rust verzekerd !!

Op naar de volgende afspraak, om 12.00 uur in Trysil ... HET wintersportgebied van Noorwegen. Een ritje van iets meer dan een half uur, dus goed te doen.

Net als vorig jaar heb ik een afspraak in het prachtige Trysil Knut Hotel (kijk maar even in mn verslag van 9 juni 2009 voor foto's) want de eigenaren van dit hotel zijn ook eigenaar van Camping Femundtunet, wat iets van 100km. noordelijker gelegen is in de Hedmark. Ik heb weer een prima gesprek en ook hier worden de promoties verlengd. Dus ook voor mn eigen site. Camping Femundtunet ligt vlakbij Drevsjo aan het gelijkname meer Femund. Echt heel erg mooi gelegen. Kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=2844&gebied=hedmark&land=noorwegen voor de foto's.

Mn volgende stop EN eindbestemming is Trysil Hyttegrend. In Trysil doe ik nog even wat boodschappen en even heb ik het idee dat ik thuis op de oprit sta:

Daarna rijd ik door naar de camping. Best wel spannend. De eigenaar is namelijk vanwege familieomstandigheden verhinderd en komt pas vanavond op de camping. Er is WIFI op de camping en die heb ik nu echt nodig. Dus heel benieuwd of het werkt. Ik vind een mooi plekje op de camping welke direct aan de rivier Trysilelva gelegen is:

Kheb trouwens de camper tussen een paar bomen geplaatst zodat ik geen last heb van het verkeer op de weg:

Aan de overkant kan ik vanuit de camper het Trysil skigebied zien en er ligt nog steeds sneeuw. De temperatuur is dan ook niet echt hoog en als ik na mn lunch mn laptop open klap heb ik even het idee dat ik de kachel al bijna aan moet doen. Maar het valt mee. Ook de internetverbinding valt mee, ik zit alleen met een klein probleempje: de verbinding is beveiligd en ik heb geen code.

Net op het moment dat ik denk "hoe los ik dit op" zie ik bij 1 van de hutten een knaap lopen. Dus maak ik me op voor een kleine wandeling (de hytter liggen verderop en wat lager bij de rivier) en even later heb ik de code bemachtigd.

Terug in de camper blijkt de verbinding/snelheid prima, dus kan ik mooi wat doen. Later op de middag belt Bjorn (de eigenaar) me dat ze weer terug zijn en we spreken om 18.00 uur af bij de receptie. Kan ik me nog mooi even voorbereiden.

Het gesprek is goed en het is meteen ook een kennismakingsgesprek want vorig jaar heb ik de camping nieuw opgenomen en toen heb ik de eigenaren alleen via de mail en telefonisch gesproken. We verlengen de vermelding op www.vakantiewoningen-in-europa.nl en ze gaan ook akkoord met een promotiepakket voor de Kosmos Campingwijzer. Superrr.

Voor meer informatie over deze knusse en mooi gelegen camping, kijk maar even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiewoning.php?id=3124&gebied=hedmark&land=noorwegen

Terug bij de camper moet ik natuurlijk nog eten, dus het is weer s laat. Onder het eten kijk ik even naar X-factor en later op de avond kruip ik nog even achter de laptop ... en vervolgens vind ik het goed voor vandaag. Morgen weer een dag.