Periode donderdag 24 juni 2010 - zondag 27 juni 2010. Route Furøy - bezoek Svartisen (gletsjer) - Bodø - overtocht Lofoten (Moskenes) - Ramberg - Kabelvag.

Donderdag 24 juni 2010.

Als ik om 7.48 uur wakker word en de screens boven mn bed open doe zie ik een strakblauwe lucht ... huh ? zie ik dat nou goed ?? Als ik de andere screens open heb zit ik met open mond over het fjord te kijken.

Gisteravond heb ik een hele poos zitten twijfelen of ik nou tussen de bergen sneeuw/ijs (gletsjer) zag of dat dat wolken waren ... maar nu kan ik het duidelijk zien:

Iets dichterbij:

Sjonge jonge wat mooi. Ik bedenk me dat het nu eigenlijk ideaal is om de gletsjer Svartisen te bezoeken. Op 25 juni 2008 schreef ik:

Eenmaal weer op de "17" is het nog 140 km. naar Camping Saltstraumen in Bodø. Ik besluit maar even stevig door te rijden want morgen gaat de boot naar de Lofoten en ik heb nog een gesprek met de mensen van PlusCamp. Om die reden en vanwege het slechte weer laat ik de Svartisen links liggen. De Svartisen ("zwart ijs") is Noorwegen's 2e grootste gletscher en trekt al sinds 100 jaar heel veel bezoekers. De gletsjer is te bezoeken vanaf de E6 (iets ten noorden van Mo i Rana, dit betekent eigenlijk zoiets van Mo in Rana .. Rana is dan de gemeente) maar het beste vanaf de "17" iets ten zuiden van het Glomfjord waar ik deze foto gemaakt heb:

En dus kan ik er eigenlijk nu ook niet meer onderuit. Ik heb de Svartisen al s bezocht vanaf de E6, maar vanaf de RV17 is de gletsjer veel gemakkelijker te bereiken. En hier bovendien vlakbij. Ik kruip nog even achter de laptop om de weers- voorspellingen te bekijken en maak me vervolgens klaar voor vertrek. Bij Trygve - de eigenaar - informeer ik nog even goed hoe ik bij de Svartisen kom en hij geeft aan dat er vanuit Holand (niet te verwarren met ...) vanaf 10.15 uur elk uur een boot gaat en dat je daarna nog 3 km. moet lopen.

Vlak voordat ik in Holand aan kom stop ik nog even voor een mooi plaatje en dit zal niet de laatste foto van de Svartisen worden ha ha:

Bij Holand is "boven" aan de weg een behoorlijk groot parkeerterrein wat behoorlijk vol staat met campers. Maar de "P" voor de boot naar de Svartisen lijkt beneden te zijn. Eenmaal beneden twijfel ik of ik daar wel kan parkeren ... en waarom er "beneden" geen een camper staat. En dus rijd ik weer naar boven en parkeer m naast een Nederlandse camper en informeer waar ik nu het beste kan parkeren. Ik krijg te horen dat hun ook zo met de boot gaan en dat ze hier de camper laten staan. Okay ... prima.

En dus de wandelschoenen aan, de rugzak op .. even "wat voer" en water mee en op pad. Ik loop met mn buren - 2 Brabo's - mee naar beneden en even later arriveert de boot. Nou ja boot ... zeg maar rustig bootje...

Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar dat heb ik tijdens de overtochten met de veerboot ook: vanaf het water ziet het er meestal fraaier uit dan vanaf het land. En we komen natuurlijk ook steeds dichter bij:

De overtocht duurt maar 10 minuten en even later kunnen we "aan land". En ... ook wel grappig .. hoe dichterbij je komt hoe verder de gletsjer weg lijkt:

De wandeling naar de gletsjer is 3 kilometer, maar halverwege ligt nog een restaurant vanwaar je een geweldig uitzicht hebt:

Ik laat me zelf nog even vereeuwigen (zit mn haar goed ?)

Tja ... ik wil natuurlijk niet over de zon klagen, maar eigenlijk staat ie net niet goed en moeten de meeste foto's tegen de zon ingemaakt worden. Als we (ik loop ook het verdere stuk met de 2 Brabo's - Cor en Maria - op) al dichtbij de gletsjer zijn en ik een foto "vanaf de zon" maak:

kun je heel duidelijk het verschil zien. Als we het einde van het pad bereikt hebben en de route verder gaat via de rotsen twijfelen wat we zullen doen. Het is inmiddels al 12.00 uur en in de verte zien we mensen voor ons over de rotsen klauteren en da's nog een heel eind weg:

Ik was van de 3 kilometer uitgegaan en ik schat dat het stuk wat nu gaat volgen meer tijd gaat kosten dan het stuk wat we nu gelopen hebben. Ik heb dus bijvoorbeeld ook geen brood o.i.d. bij me en voor Cor en Maria geldt hetzelfde.

Bovendien wil ik vanmiddag nog wel naar Bodø en dat is nog wel ruim 2 uur rijden. En dus nemen we het moeilijke besluit om terug te gaan.

Maar tegelijkertijd komen we ook tot een simpele conclusie: de gletsjer ziet er van grotere afstand mooier en indrukwekkender uit dan van dichtbij. Dat kan ik bevestigen want vorig jaar heb ik een gletsjertocht gemaakt in Loendal en toen kwam ik ook al tot die conclusie.

En dus lopen we weer richting het bootje:

Geloof het of niet, maar op de heenweg zaten hier toch zo'n 20 a 25 mensen op. Ook heel grappig, de overtocht kost NOK 110 (= EUR 13,75) en die wordt geïnd zodra je weer terug gaat. Tja ... ik verwacht ook niet dat er mensen WEL heen maar NIET weer terug gaan. Vanaf de boot maak ik nog een mooi shotje:

Nou okay ... de allerlaatste ... dit keer met een mooie strakblauwe lucht:

Even later staan we weer op de kade en terug bij de camper maak ik nog even een foto van deze geweldig mooie parkeerplaats. En dat is te zien want er staan behoorlijk wat campers:

Afgelopen nacht hebben er hier een flink aantal gestaan, er is een camperserviceplaats, er zijn toiletten en alles is netjes aangelegd. HELEMAAL SUPER !!

Voordat ik door ga naar Bodø ga ik eerst nog even eten en even een bakkie leut drinken. En als ik afscheid van de 2 Brabo's genomen heb ga ik weer op pad.

En tja ... ik had vandaag al bijna 40 foto's genomen .... maar je hebt gewoon de neiging om bij elke bocht te stoppen en foto's te maken:

Even later duik ik de Svartisentunnel in (7,5 km.), kan heel even het daglicht zien, duik vervolgens een tunneltje in van 2 km. en daarna nog eentje van 2 km. en rijd nu weer iets richting de zee.

Ik blijf het zeggen: maar pas op bij het begin (en eind :-) van de tunnel. Vanuit het felle licht duik ik een toch al niet erg goed verlichte tunnel in en heb het idee dat ik tegen een zwarte muur aan rijd. Ik wist dat het kwam en had al behoorlijk vaart geminderd maar toch moet je flink oppassen. Deze 3 tunnels zijn ook nog s niet al te breed en dus niet echt fijn rijden.

Een stuk verder is het weer nog steeds geweldig en het uitzicht onverminderd mooi:

Wel verandert de omgeving ... misschien komt het omdat ik vandaag al te veel verwend ben, maar zeker het laatste stuk richting PlusCamp Saltstraumen kan me niet meer echt bekoren.

Even na 16.00 uur rijd ik de camping op, maar mn contactpersoon is niet aanwezig. En eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg ...

Ik zoek een plekje op en heb inmiddels ook de WIFI code gekregen en het internet werkt prima. Da's mooi want ik blijf hier - waarschijnlijk - tot zaterdag. Dan wil ik namelijk met de boot naar de Lofoten. Waarom pas zaterdag ? Omdat het weer dan en de dagen daarna iets beter lijkt. Voor morgen wordt er weer veel regen voorspeld. Ik kan me er nu nog niet zo veel bij voorstellen want op het moment van schrijven (23.16 uur) schijnt het zonnetje nog volop en zit ik nog in de korte bokse.

Een paar dagen terug zat ik met de trui aan en had mn kacheltje moeite om het warm te krijgen.

Uiteraard heb ik vanavond naar het Nederlands Elftal gekeken. Ook de 3e wedstrijd was niet van hoogstaand niveau ... maar ja ... "we" winnen wel 3 wedstrijden en Frankrijk en Italië liggen eruit. En op de Lofoten - met haar hoge bergen - moet ik dus wel even rekening houden dat ik maandag op tijd op een goeie plek sta ha ha.

Vrijdag 25 juni 2010.

Vannacht weer heerlijk geslapen en als ik wakker word is het zelfs nog steeds droog. Het moet niet gekker worden ha ha.

Eerst even lekker douchen en dat lukt hier prima want Saltstraumen Camping heeft afgelopen winter het sanitair volledig vernieuwd en er zijn een flink aantal familiebadkamers (douche, wc en toilet in 1 ruimte) geplaatst.

Terug in de camper uiteraard eerst even ontbijten en een bakkie leut. Daarna even "het bed verschonen". Het lijkt volgende week wat beter weer te worden, dan maar s kijken of ik ergens kan wassen. Voor vandaag heb ik een administratief daggie gepland, maar ik moet de eigenaar ook nog spreken en dus ga ik eerst richting receptie om te kijken of Geir er al is. De receptionist geeft aan dat hij waarschijnlijk vanmiddag komt maar hij wil wel even bellen. En inderdaad Geir is rond 14.00 uur aanwezig. Dan maar weer even richting receptie.

En dus kruip ik achter de laptop .... nog een presentatie maken van de camping van gisteren, contracten en boekingen printen, administratie van de boekingen regelen, mailtjes afwikkelen, campings bellen die nog moeten betalen etc.

Ondertussen ben ik ook even naar de Joker (supermarktje tegenover de camping) geweest en me weer s rot geschrokken van de prijzen hier ... sjonge jonge ...

Maar goed, tussen de middag zit ik wel aan een lekker vers stuk brood en kijk ondertussen even naar vi.nl.

Om 14.00 uur ga ik richting receptie en inderdaad is Geir aanwezig. Ik heb hem nog maar 1x echt ontmoet (wel veel contact via de mail en telefoon), maar op de 1 of andere manier klikt het. Zijn camping staan op Mol Travel, dus voor meer informatie over de camping (hytter), kijk maar even op: www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2664/vakantiewoning/nordland/noorwegen

Geir zit ook in het bestuur van de PlusCamp en dus hebben we flink wat bij te kletsen. Ik heb ook nog even bij Geir geïnformeerd of ik nu wel/niet voor morgen moet reserveren. Toen ik 2 jaar geleden naar de Lofoten ging werd me wel geadviseerd om te reserveren en dat was me goed bevallen. Toen moest ik iets van EUR 20 reserveringskosten betalen, nu is dat al EUR 45 .... sjonge jonge ...

Ik ga met de ferry van 15.00 uur en hij adviseert me om minimaal 2 a 3 uur van tevoren aanwezig te zijn. En dus wil ik morgen om 12.00 uur in de rij staan.

Zoals al eerder aangegeven houd ik het weer continue bij en nog steeds ben ik niet overtuigd of ik een juiste keuze maak om naar de Lofoten te gaan. Verder zuidelijk is het weer een stuk beter, als ik hier nog een dag of 3 / 4 blijf staan heb ik ook kans dat ik op de Lofoten beter weer heb. Maar zoveel "extra tijd" heb ik niet en het probleem is dat ik gewoon - zakelijk - een aantal campings moet bezoeken. Zowel op de Lofoten als aan de E6. En een aantal daarvan liggen verder noordelijk aan de E6. Als ik dus niet naar de Lofoten ga moet ik dus via de E6 naar boven en weer terug en daar heb ik geen zin in. Maar als ik nu jaarlijks in Noorwegen op vakantie kwam, zou ik nu rechtsomkeer gemaakt hebben.

Aan het eind van de middag kijk ik nog even met een schuin oog naar het voetbal, maar sjonge jonge.... die wedstrijd van Portugal - Brazilië hadden ze beter niet kunnen spelen. Wat een aanfluiting.

Onder het eten kijk ik nog even tv, daarna even afwassen en nog even achter de laptop om vast met mn verhuursites een begin te maken. En daarna - vaste prik - even mn vriendin bellen.

Vervolgens nog even kort voor de buis hangen en in mn frisse bedje. Over fris gesproken ... gek genoeg hoef ik vanavond weer de kachel niet aan. En het is inmiddels toch al flink afgekoeld ... Ik begin er echt aan te wennen ha ha.

Maar goed dat ik nu niet naar Nederland hoef, want ik zou het afleggen denk ik ha ha.

Zaterdag 26 juni 2010.

Brrrr.... het is nu toch wel wat frisser en het heeft vannacht ook weer flink geregend. Maar als ik op sta is het droog en dus ga ik me vast even voorbereiden op mn vertrek straks...

Mn bedoeling is om tegen 10.30 uur te vertrekken. Ik moet de camper nog even verzorgen en ik moet nog tanken en naar de haven van Bodø is het nog ca. 45 minuten rijden. Dan ben ik er om 12.00 uur ... dat moet toch genoeg zijn ?

hoop ik ...

Even later begint het toch weer te regenen en als het even na 10.15 uur wat minder hard regent maak ik me klaar voor vertrek, ga nog even vuil water lozen en schoon water tanken en ga op pad.

Onderweg gooi ik de tank nog even vol en rond 11.45 uur rijd ik de haven van Bodø binnen. Het is inmiddels flink gaan regenen en ik heb voor vandaag alle hoop opgegeven dat het nog weer droog wordt.

Voor de veerboot naar Moskenes (Zuid-Lofoten) zijn er 3 "gereserveerde banen" en ca. 7 "normale" banen. Op baan 1 van de "normale" banen staan 4 campers en een auto met caravan, dus ik ben mooi op tijd. Da's niet erg want ik ga nu vast even warm eten want vanavond wordt het natuurlijk laat. En dus zit ik even later aan mn 1e pannenkoek. Om 13.00 uur heb ik een aantal pannenkoeken met spek en kaas achter de kiezen en inmiddels ook al afgewassen. Inmiddels is het wat drukker geworden en ook de "gereserveerde banen" lopen wat vol. Da's niet zo'n goed teken want die gaan straks natuurlijk voor.

Ik pak mn laptop en ga offline nog wat dingetjes doen. Even na 14.00 uur komt "het meisje van de tickets" en omdat mn camper langer dan 6 meter is kost me de overtocht NOK 1.358 oftewel EUR 170 ...

Maar goed, de overtocht duurt dan ook 4 uur...

Een half uurtje later begint het ineens te rijden en eenmaal op de boot is het een passen en meten om alles erop te krijgen. Als ik even later op het achterdek sta zie ik dat de laatste auto's nu 1 voor 1 richting de boot worden gestuurd. Oei ... hij is dus bijna vol. En ja hoor .. even later gaat de slagboom dicht en 5 minuten later vertrekt de veerboot. Ca. 7 auto's op de kade achterlatend. Volgens mij hebben die ook al betaald, dus die moeten wachten tot 19.00 uur ... Tja ...

Het regent nog steeds behoorlijk en dus zoek ik binnen een plekje om wat te lezen. Na iets van 20 minuten - als de veerboot inmiddels de haven uit is - zie ik dat we ineens omdraaien ... huh ? dit is foute boel. En ja hoor ... even later wordt er omgeroepen dat we terug naar de haven moeten. Even denk ik dat er technische problemen zijn, maar het blijkt dat er iemand onwel geworden is. En inderdaad als we even later weer in de haven zijn staat er al een ambulance klaar.

Even later zijn we de haven weer uit en wordt er omgeroepen dat de verwachte aankomsttijd 19.30 uur is. Dat zal wel ... maar we hebben nu 3 kwartier vertraging opgelopen en dus zullen we wel rond 19.45 uur Moskenes binnen varen.

Na ca. 1,5 uur besluit ik dat het tijd wordt voor een bakkie leut en dus pak ik mn spullen en loop even later met een Noors bakkie het achterdek op. Pas dan zie ik dat het niet alleen droog is geworden, maar dat het ook enorm is opgeklaard. Het zonnetje komt er zelfs door. Vrijwel direct heb ik een flash-back naar 2 jaar geleden toen ik op 26 juni 2008 ook met flinke regen vanuit Bodø en klaarde het onderweg op om vervolgens met een strakblauwe lucht op de Lofoten te arriveren.

Nou ... zo gek is het nu nog niet ... maar het ziet er hoopgevend uit:

Op het achterdek krijg ik gezelschap van een "bijna" Amsterdammer en dus heb ik even wat om te kletsen. Ik heb al mn handen wel nodig om op de been te blijven want het ging onderweg behoorlijk te keer en je moet steeds een stap zetten om te kunnen blijven staan of je goed vasthouden. Ook het maken van foto's was wat lastig.

Om over het doen van een plasje maar helemaal te zwijgen ha ha.

Even later krijgen we de Lofoten in zicht:

Ook de kleinere eilanden Røst en Vaerøy krijg ik (links op de linkerfoto) in het vizier:

De Lofoten zijn dan in de verte duidelijk te zien ... het is pas 18.00 uur en dus duurt het nog ruim 1,5 uur voor we er werkelijk zijn.

Onderstaande foto heb ik van de andere kant van het schip genomen, dus niet tegen de zon in:

Op de bergen ligt nog behoorlijk wat sneeuw. Als ik rond 19.00 uur weer foto's maak is dat duidelijker te zien:

Zoals je ziet zijn we nu bijna bij de haven maar om - voor mij - onduidelijke reden gaan de deuren richting het autodek niet eerder open voordat we daadwerkelijk stil liggen. Tja ... en dan moet alles ineens naar de auto's en dus duurt het nog wel een poosje voordat we van de boot kunnen. Het is inmiddels al ruim 20.00 uur geweest als ik de E10 op rijd. "E10" ... het klinkt heel wat maar het is soms "fietspad breedte" en net breed genoeg voor mn camper. Het blijft dan ook oppassen en je moet ver vooruit kijken om niet halverwege een brug verrast te worden. Toch is de E10 zo'n beetje de enige weg over de Lofoten.

Zoals op bovenstaande foto's goed te zien is, hangt er boven de (hoge) bergen op de Lofoten behoorlijk wat bewolking. Op de boot werd me nog gevraagd of ik nog tips had wat campings betreft. Toen heb ik uiteraard Ramberg Gjestegard genoemd (waar ik zelf naar toe ga), maar er ook bij aangegeven dat je nu juist beter een camping aan de westkust kunt nemen omdat daar misschien geen bewolking is...  We zullen het zien ...

Vanaf de E10 (hier iets breder) heb je soms prachtige vergezichten ... even een korte impressie:

Halverwege de rit naar Ramberg zie ik ineens een klein vrachtwagentje die de bruggen aan het schoonspuiten is ?? Als ik dichterbij kom zie ik - volgens mij - dat er iets van Muskietenverdelging op staat of zo. Ik kan het niet goed lezen .. ik zal het nog wel even navragen ...

Even iets verder krijg ik Ramberg in het vizier en precies daar schijnt het zonnetje ha ha:

Hier kun je ook gelijk zien waar de Lofoten bekend om is: om de enorme steile bergen welke vanuit zee of in dit geval direct naast de weg oprijzen ... heel indrukwekkend !!

De ontvangst op Ramberg Gjestegard door de eigenaresse is warm en gastvrij. Gelukkig komt het haar ook beter uit als we morgenvroeg even om tafel gaan, want echt veel zin heb ik er nu ook niet in.

En ondanks de 4 pannenkoeken van vanmiddag begint mn maag zo langzamerhand ook te knørren. Ook niet zo gek natuurlijk want het is inmiddels al 21.00 uur geweest.

Van mensen welke ik onderweg (op de RV17) tegen kwam had ik al gehoord dat er op de camping wat problemen met de WIFI waren en dus blijf ik maar wat dicht bij het restaurant/receptie. Eenmaal alles te plek lijkt het met de verbinding wel goed te zitten, maar blijkt later toch behoorlijk te haperen. En deze plek ? ECHT HELEMAAL GEWELDIG !!

Ik heb de stroom inmiddels ook weer aangesloten en sta net even met een bakkie Senseo buiten als de Nederlanders welke ik op de boot geadviseerd had hierheen te gaan, naar me toe komen. Ze geven aan dat dit een prima keuze is en dat ik niets teveel heb gezegd heb. Mooi is dat ...

Zondag 27 juni 2010.

Helaas .. helaas ... het is gisteravond toch weer begonnen te regenen en ook vanochtend regent het weer lekker op los. Oh ja .. nog vergeten te vermelden. Zoals verwacht had ik gisteravond geen tv want als je de aan de westkust zit moet de schotel over de bergen en ik was er al bang voor dat dat hier niet zou lukken. En dus geen voetbal vanavond. En dus ga ik morgen sowieso weer verder ha ha.

Vanochtend om 9.30 uur heb ik eerst een afspraak met Tordis, de eigenaresse. Een leuk gesprek volgt, maar ook hier krijg ik te horen dat ze niet veel in publiciteit wil investeren omdat er plannen zijn de camping en het bijbehorende restaurant te verkopen. Dus als je interesse hebt ..... meld je dan even bij mij of rechtstreeks bij eigenaresse Tordis Berne.

Maar de vermelding op Mol Travel wil ze wel verlengen. Voor meer info over deze prachtig gelegen camping, kijk maar even op:

www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2668/vakantiewoning/nordland-noord-lofoten-vesteralen/noorwegen

Vorig jaar heb ik trouwens deze foto's genomen ....om je even een idee te geven:

Het is hier echt verschrikkelijk mooi !!

Maar ik moet weer verder. Het is niet echt mooi weer om over dit prachtige eiland te reizen, maar het is niet anders.

Mn 1e adres ligt op zo'n klein uurtje rijden en rond 11.00 uur rijd ik Brustranda Sjøcamping op, iets voorbij Leknes aan de oostzijde van het eiland Vestvagoy. Ik heb hier even de E10 verlaten omdat ik hier 2 jaar geleden ook geweest ben en naar mijn idee is deze camping "een kanshebber". Als ik de receptie annex winkel annex restaurant binnenloop heb ik het idee dat er iets niet klopt ... Als ik even later met eigenaresse Laila in gesprek zit, blijkt mn gevoel wel redelijk te kloppen. Ze vertelt dat het gehele gebouw in november 2008 is afgebrand ... sjonge ...waar heb ik dit eerder gehoord ? (Torghatten Camping ca. 1 week terug).

Maar ze is wel geïnteresseerd om promotie voor de hytter te maken en dus loop ik even later met een nieuw contract de deur uit. Superrr.

Voor meer informatie over deze camping, kijk maar even op: www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3072/vakantiewoning/nordland-noord-lofoten-vesteralen/noorwegen.

Op de weg hier naar toe regende het nog steeds flink, maar vlak voordat ik weer de E10 opdraai lijkt het wat op te knappen. Om je even een idee te geven hoe mooi het hier is:

Maar als je je dan omdraait zie je dit:

Als het hier nou s (zoals ik 2 jaar geleden had) zonnig en onbewolkt was ...

Mn volgende bestemming is Henningsvaer, maar onderweg bezoek ik nog even Lyngvaer Lofoten Bobil Camping waar ik 2 jaar geleden overnacht heb. Eigenlijk tegen beter weten in, maar ik rijd erlangs en je weet nooit.

Maar inderdaad doe ik hier geen zaken, de camping heeft eigenlijk geen hytter en het is er meestal behoorlijk druk. Ook nu staan er behoorlijk wat caravans en campers ..

Ik twijfel nog even wat ik zal doen. Hier werkt de schotel en ik hoorde net van de eigenaar dat er nu ook WIFI is. Maar het is pas net 12.00 uur geweest en dat is me eigenlijk nog wat te vroeg om te stoppen.

En dus rijd ik door naar Henningsvaer waar ik een potentiële klant wil bezoeken. De rit vanaf de E10 naar Henningsvaer is een ervaring op zich, maar op sommige stukken niet al te breed dus het blijft oppassen. In Henningsvaer aangekomen is het inmiddels weer flink gaan regenen en ik besluit het dorpje verder te laten zoals het is. Voor (mooie) foto's van dit heerlijke dorpje kijk maar even in mn verslag van 28 juni 2008.

Mn contactpersoon is helaas niet aanwezig en dus loop ik nog even bij de Tourist Office naar binnen waar ik een goed gesprek heb voor een eventuele vermelding op Mol Travel.

Even later zit ik weer achter het stuur en ga ik op zoek naar een leuk plekje om even wat te eten. Een leuk plekje vinden hier op de Lofoten is geen probleem:

en even later zit ik achter een ouderwets bakkie leut en een broodje.

Mn eindbestemming vandaag is Kabelvag waar ik nog 2 campings wil bezoeken. Beide campings beschikken (volgens mij) over WIFI en volgens mij is tv kijken daar ook geen probleem.

Rond 13.30 uur ga ik weer verder. Eerst weer richting E10 en dan ineens zie ik onderweg een grote walvis ....

Maar even later is ie weer verdwenen en ga ik weer op pad. Een klein half uurtje later rijd ik Sandvika Camping op.

Met de eigenaar van deze camping heb ik 2 jaar geleden een goed gesprek gekomen, maar tot een contract kwam het niet. Zoals verwacht is hij niet aanwezig, maar ik krijg m wel even aan de telefoon te spreken en dus spreken we voor morgenvroeg af. Ook mag ik op de camping overnachten.

Even later heb ik de camper te plek en probeer eerst mn WIFI verbinding maar dat werkt wel redelijk goed. De schotel hoef ik eigenlijk niet te proberen, want er staan behoorlijk wat Duitse caravans en campers en die hebben - en dat zal geen verrassing zijn - allemaal de schotel omhoog.

Ik kruip nog even achter de laptop en ga even na 16.00 uur even naar Duitsland - Engeland kijken. Nou houd ik dat geen hele wedstrijd vol en bovendien heb ik nog voldoende te doen. En ... ik word ook goed ingeseind want bij het 1e Duitse doelpunt beginnen al mn buren te toeteren. En even later weer ...

En dus kan ik het niet laten als even later Engeland een tegendoelpunt maakt en begin even flink (tegen) te toeteren ha ha.

Tja ... helaas belet de scheidsrechter niet alleen Engeland maar ook mij heel veel plezier door het 2e doelpunt van Engeland te missen en vervolgens toeteren de Duitsers er flink op los. Ik heb de neiging mn screens dicht te doen ha ha.

Ondertijd ben ik bezig met mn verhuursites, ga even na 18.00 uur met het eten aan de gang en kruip daarna nog een poos achter de laptop om mn verslag bij te werken. Ook nu kijk ik met een schuin oog naar Argentinië - Mexico en ga later op de avond verder met mn verhuursites. En op het eind van de avond heb ik flink wat gedaan en ben ik weer behoorlijk bij.