Periode zaterdag 29 september - donderdag 4 oktober 2012. Route Ameglia, Pisa, Vada/Cecina Mare, Marina di Bibbona, Riotorto, Sarteano.

Zaterdag 29 september 2012.

Helaas .... de verbinding geeft nog steeds problemen en dus ga ik - na het plegen van een aantal telefoontjes - op pad. Eindbestemming (was afhankelijk van de telefoontjes) is vandaag Pisa op ongeveer een uurtje rijden. Onderweg wil ik nog 1 camping bezoeken, maar daar krijg ik niemand te pakken. Gisteren heb ik wel contact gehad en toen werd aangegeven dat de eigenaren er vandaag wel zouden zijn.

Bij de 1e de beste supermarkt stop ik even om broodjes te scoren, maar als ik terug kom bij de camper blijk ik behoorlijk vastgezet te zijn. Tja ... om nou te gaan wachten tot de eigenaren van de auto's weer terug zijn ..... Dus maar gewoon proberen en ja hoor ... even later kan ik weer verder.

Even voor 11.00 uur rijd ik Marina di Massa (inmiddels Toscane) binnen, althans niet het centrum maar over de enorme boulevard. Het weer is er trouwens niet beter op geworden en wel heel frappant --> toen ik hier vorig jaar kwam was het ook superslecht weer. Bij de ingang van Camping dal Pino word ik - was al bang voor - geconfronteerd met een gesloten hek. Achter het hek zie ik net iemand wegfietsen, dus geheel op z'n Italiaans schreeuw ik naar de vrouw en die reageert ook nog ha ha.

Ze is heel behulpzaam, maar ze spreekt alleen maar Italiaans. Met mn "handen en voeten Italiaans" maak ik haar duidelijk dat ik graag de eigenaren wil spreken. Ze brabbelt wat en fietst weg. Dus ik denk "die zien we nooit meer terug". Maar voor de zekerheid wacht ik toch maar even. En ja hoor ... even later komt de vrouw al bellend weer terug en geeft me door het hek haar telefoon. En dus krijg ik de eigenaresse aan de lijn :-) Maar goed, ook zij spreekt alleen maar Italiaans en dan wordt het met "handen en voeten Italiaans" nog moeilijker. Dan krijg ik haar man aan de lijn en die spreekt gelukkig Engels.

Ze geven aan niet te kunnen komen en we spreken af om verder contact via de mail te hebben.

Wil je trouwens meer informatie over deze camping in Marina di Massa (mooi centraal gelegen om bijv. de Cinque Terre en de prachtige Toscaanse steden Pisa, Lucca en Florence te bezoeken) kijk dan even op:

Ik ga gauw verder want dan kan ik nog net voor 12.00 uur in Pisa zijn. Dat lukt net want in Pisa is het - zoals altijd - weer megadruk. Als ik Camping Village Torre Pendente op rijd staat ook daar een rij met campers en heel grappig ... eigenaar Marco staat het verkeer een beetje te regelen en wenkt mij dat ik de camper de camping op moet rijden. Pas als ik bij hem ben ziet hij dat ik het ben. Omdat Marco altijd druk is of gewoonweg niet aanwezig, maak ik direct van de gelegenheid gebruik om een gesprek met hem aan te knopen.

We kletsen even bij over het afgelopen seizoen en we maken een deal voor de overnachting. Want Camping Village Torre Pendente is een mooie camping en bovendien op loopafstand gelegen van de Toren van Pisa (Torre Pendente betekent scheve toren), maar daar kom ik nu niet voor. Want ik heb - mede doordat de internetverbinding gisteren niet goed werkte - nog flink wat werk liggen. Dus een goede internetverbinding en genoeg stroom is voor mij genoeg.

Ik vind een mooi plekje en raak direct aan de klets met mn Nederlands/Duitse buurman. Hij helpt me ook even op de plek zodat ik niet de takken van de bomen rijd en als ik even later de camper te plek heb blijkt ook de schotel te werken. De stroom doet het ook en dus direct maar een bakkie senseo bij de lunch. Al direct hapert mn stroomverdeler in de camper (zorgt ervoor dat mn laptop niet teveel of te weinig stroom krijgt ... kunnen ze niet zo goed tegen) en meteen schakelt ook de koelkast over op gas. Oei ... dit lijkt niet goed.

Vervolgens ben ik een poosje aan het knooien met verwisselen van het stroompunt, van de kabels, apparaten in- en uitschakelen in de camper, maar het wordt niet beter. Tja ... en nu ? Ik besluit het maar even te laten (ik hoop dat het een probleem van de stroom van de camping is en niet van de camper) en ga aan het werk. Maar vervolgens krijgt ook mn droam kuren en af en toe schakelt ook de stroom van de laptop volledig uit.

Uiteindelijk schakel ik de stroomverdeler uit en dat lijkt wat te helpen. En dus kan ik aan de bak. Na het eten (Spaghetti due) en de afwas kruip ik nog even weer achter de laptop, maar opnieuw heb ik problemen. Om 21.30 uur vind ik het genoeg. Ik bel mn vriendin en sluit de laptop af. Bovendien is het bijna tijd voor SCH .... yessssssssssssssss !! eindelijk gewonnen ...

Zondag 30 september 2012.

Sjonge jonge wat was het vannacht warm ... je zou toch bijna om die reden een camping in de bergen zoeken ha ha.

Vanochtend eerst maar even een frisse douche en daarna antwark. En dus ga ik met presentaties aan de slag, met mailtjes, met mn verslag en met voorstellen richting campings.

Aan het eind van de ochtend komt er echter een kink in de kabel ... letterlijk en figuurlijk. Want had ik gisteren al problemen met de stroom, vandaag hoor ik een plof ... er is rook (geen vuur in dit geval) en stank. Mn buurman had al aangegeven even te willen kijken en ik vraag m er nu gelijk maar even bij.

Even later is me meer duidelijk en lijkt het probleem voorlopig te zijn opgelost. Tijd om even een foto van mn plekkie hier te maken:

De buren gaan er trouwens vandoor:

En gek genoeg heb ik vanaf dat moment nauwelijks meer problemen met de stroom ha ha. Waarschijnlijk komt dat zij ook op dezelfde electriciteitskast aangesloten waren ... dat zou betekenen dat het probleem inderdaad bij de camping ligt.

Zoals je op bovenstaande foto's kunt zien is het opnieuw warm en heb ik de screens dicht om de zon wat buiten de deur te houden. Op de achtergrond zie je het sanitairgebouw ... zeer fraai !!

Wil je trouwens meer informatie over deze camping, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2904/vakantiewoning/toscane/italie

De rest van de middag ben ik aan het werk, o.a. om morgen vast voor te bereiden. Morgenvroeg ga ik met de planning aan de slag.

Even voor 18.00 uur ga ik met het eten aan de slag (Kip Tandoori), daarna even afwassen en precies op tijd zit ik voor de buis. Na het voetbal uiteraard even Boer zoekt Vrouw kijken en nog heel even achter de laptop.

Het is inmiddels overigens weer flink gaan regenen, sjonge jonge .... Maar ja, het waait ook nauwelijks dus als het regent komt het echt met bakken naar beneden ....

Maandag 1 oktober 2012.

Als ik mn uitgebreide ontbijt (bakkie melk met cruesli) op heb, kruip ik direct achter mn laptop. Voor vandaag heb ik een camping bij Livorno op de planning staan en vervolgens een aantal campings bij Vada en Cecina. Maar het probleem is dat ik de campingdirecteur van de 1e camping niet kan bereiken. Ik krijg te horen dat hij er pas om 15.30 uur is.

g

Tja ... moet ik daar nu op gaan wachten ? Even later heb ik weinig keuze meer. Tussen Vada en Cecina heb ik 4 campings op de planning staan. Bij eentje is niemand te bereiken (is al dicht), bij eentje krijg ik wel iemand aan de lijn (is ook dicht), maar die vraagt of ik een mail wil sturen en bij de 3e krijg ik te horen dat mn contactpersoon er niet meer werkt. En dat de nieuwe campingdirecteur volgende week pas weer terug is van vakantie.

Dus .... dat schiet lekker op. En dus laat ik de receptioniste van Villaggio Camping Miramare (iets ten noorden van Livorno) weten dat ik rond 15.30 uur zal arriveren.

Nu eerst hier maar even brood halen. Kan ik gelijk Marco (eigenaar) even vragen of ik pas halverwege de middag kan vertrekken. Da's geen probleem. Mooi, kan ik nu nog mooi even aan het werk. Voor de goede orde ... sinds gisteren heb ik helemaal geen problemen meer met de stroom gehad !

Mn bedoeling is om tegen 14.30 uur de camper klaar te maken voor vertrek. En ik wil hier nog even water tanken en vuil water lozen. Mn wc-cassette heb ik vanochtend geleegd, dus dan kan ik er weer even tegen.

Maar even voor half 3 begint het verschrikkelijk donker te worden. Ik besluit het maar niet af te wachten en ruim buiten (blokjes, stroomkabel) alles op. Uiteraard heb ik nog even vlug een (laatste) bakkie senseo gezet en ik ben nog maar net binnen of het begint me toch te regenen. Echt niet normaal.

Even later sta ik helemaal klaar voor vertrek, maar nu vertrekken is gekkenwerk. Als het even later wat minder hard regent besluit ik maar te vertrekken. Water tanken doe ik morgen wel, bovendien heb ik mn tijd nu wel nodig.

Daarbij heb ik al rekening gehouden met het feit (schreef ik ook al toen ik hier zaterdag arriveerde) dat het bij Pisa altijd giga druk is.

Ook nu weer ...  Eenmaal op de autostrada richting Livorno houd ik me aan de snelheid van de vrachtwagens. Toch maar even rustig an ...

En precies om 15.30 uur rijd ik de camping op. De slagboom staat open en da's mooi want ik wil de camper niet aan de Via Aurelia laten staan. Ik vang nog een glimp op van een verbaasd kijkende receptioniste als ik de slagboom aan de linkerkant passeer. Ik ben hier inmiddels zo vaak geweest dat ik een trucje gevonden heb voor het probleem dat ik hier steeds met de achterzijde van de camper aan de grond kom. Schuin insteken en aan de linkerkant passeren. Aan de groeven in het asfalt kun je zien dat dat hier regelmatig gebeurt. Blijft alleen de vraag over waarom de camping daar nooit iets aan doet.

Het gesprek met campingdirecteur Jeremy (inderdaad ... geen Italiaan, maar een Fransoos) is lastig, maar als ik een half uurtje later de camping af rijd (weer schuin) heb ik toch een goed gevoel.

Wil je meer informatie over deze camping, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/3577/vakantiewoning/toscane/italie

Het regent overigens nog steeds en bij de 1e bocht zie ik dat een auto een flink stuk in de vangrail hangt. De auto zit tot aan het raam in elkaar. Ik zie dat de mensen erbij staan te kijken en er staan meerdere auto's. Dus mijn hulp is niet nodig en daar ben ik eigenlijk wel blij om ... want om hier mn camper te parkeren ...

De Via Aurelia krult op dit gedeelte overigens langs de kust en als het later iets opklaart heb ik een geweldig uitzicht ! Eigenlijk geen idee waarom de Via Aurelia (soort van vierbaans autoweg) hier langs de kust gaat. Best wel abrupt houdt de snelweg op en dat is al zo lang ik hier langs rijd. (al 6 jaar dus ...) Om half 5 rijd ik Camping Mareblu op en campingdirecteur Marco staat me al grijnzend op te wachten. Nu moet je weten dat hij eigenlijk altijd lacht, tis gewoon een leuke vent.

We kletsen even wat bij en hij geeft aan dat de grote baas toevallig ook aanwezig is en dat die mij ook even wil spreken. Oh jee ... Maar geen punt (bij Karwei ..), het gesprek is goed en hij betaalt me ook direct de verlenging van de presentatie van de mobilhomes hier op de camping. Dus wil je meer info, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/2914/vakantiewoning/toscane/italie

Als ik Marco vraag of er ook nog "boomvrije" plekken beschikbaar zijn geeft hij aan dat die allemaal bezet zijn, maar dat mn vaste plekkie wel beschikbaar is. Eh .. okay. Als ik de camping op rijd zie ik dat Marco niet heeft overdreven ... sjonge jonge wat is het hier toch altijd druk. Uiteraard veel Duitsers, maar ook veel Zwitsers en Oostenrijkers. Maar ja ... veel campings zijn al dicht en dus zijn de nog geopende campings automatisch ook beter bezet.

Waarom deze camping zo vol staat ? Allereerst de gemoedelijke sfeer die er hangt .. het personeel is hier al jaren hetzelfde en eigenlijk geldt dat volgens mij voor alles. Het sanitair is nog in dezelfde staat als jaren terug en van een Nederlander op de camping begreep ik dat het er zo 12 jaar geleden ook al uit zag. Redelijk schoon, maar oud. Maar verder beschikt de camping over een mooi zwembad en de zee met een mooi strand ligt slechts op een paar honderd meter. En dus heeft de camping veel jaarlijks terugkerende gasten.

Marco heeft me ook voorzien van de WIFI code en dus test ik die gelijk even. Werkt prima ! En daarna kan ik eigenlijk direct met het eten aan de slag. Eten, afwassen, tv kijken, nog even achter de laptop en de dag is al weer voorbij.

Dinsdag 2 oktober 2012.

Pfff ... afgelopen nacht heeft het weer verschrikkelijk hard geregend. Maar goed, zoals JC altijd zegt "elk nadeel hep zn voordeel" ... want als het dan toch regent heb ik liever dat het 's nachts regent. En inderdaad is het vanochtend weer droog. Dus eerst even douchen en daarna antwark.

Ook nu begin ik met de voorbereiding van de te bezoeken campings voor vandaag. Om 12.30 uur heb ik een afspraak bij een andere camping in Cecina Mare en daarna ga ik richting Marina di Bibbona. Daar heb ik 5 campings op het programma staan en omdat de meeste nog open zijn besluit ik verder geen afspraken te maken.

Omdat ik hier WIFI heb, maak ik daar nog even gebruik van en pleeg nog wat (internationale) telefoontjes. Bovendien moet ik nog wat "zware" mailtjes met contracten versturen, dat kan ook nu nog mooi even. Maar al met al kom ik dus gewoon nog tijd tekort en opeens bedenk ik me dat ik nu toch echt op moet schieten. Een foto van mn plek heb ik dan ook niet gemaakt, maar de afgelopen jaren heb ik steeds op dezelfde plek gestaan .. dus kies zelf maar:

5 oktober 2009.                                                                                               22 september 2011.

Dit keer moet ik toch echt even van de camperserviceplaats gebruik maken want ik heb bijna geen water meer. Terwijl "ik aan de slang sta" kleed ik me om en ga vast Marco even een hand schudden. Terug bij de camper heb ik weer 100 liter water aan boord, voorlopig kan ik er weer tegen. Nu gauw naar mn afspraak.

Daar arriveer ik ook weer precies op tijd en het gesprek met de campingdirecteur van New Camping Tamerici is goed. Deze week hoor ik meer en ook hier heb ik een goed gevoel bij !

Naschrift --> nou, mn gevoel was goed ... want een weekje later ontving ik akkoord voor het gehele pakket (4 websites).

Wil je meer informatie kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/4087/vakantiewoning/toscane/italie

Zoals altijd als ik van deze camping kom ga ik vlakbij de camping even boodschappen doen bij de Conad. Want daar kun je gemakkelijk de camper kwijt en dat is te zien want er staan meerdere campers.

Om aan te geven dat de prijzen hier iets anders liggen dan bijv. in Noorwegen, maar zelfs t.o.v. Nederland .. hier mn boodschappenlijstje:

6 x 1,5l. water EUR 2,04

0,75l. Rum Bacardi (staat toevallig onder het water hoor :-) EUR 10,39

5 bananen EUR 0,84

3 rode paprika's EUR 0,80

1 baguette EUR 0,76.

Omdat ik weet dat er tussen Cecina en Marina di Bibbona niet veel "lunchplaatsen" zijn ga ik hier ook gelijk even eten. Mn maag knort overigens ook al.

En daarna op pad. Bij Cecina ga ik langzaam onder het treinviaduct door (3m. hoog .. mn camper is 2,90m. hoog ..) en om 14.30 uur rijd ik Marina di Bibbona binnen. Ik heb toch nog even een campingdirecteur gebeld (van een camping welke gesloten is), maar daar kan ik pas om 15.00 uur terecht.

En dus ga ik eerst naar Camping Casa di Caccia. Maar ook daar zit alles nog op slot tot 15.00 uur. Wat nu ? Een half uur van mn kostbare tijd verloren laten gaan ? Ik besluit de volgende camping op mn lijstje te bellen en daar kan ik wel terecht. En dus sta ik even later bij de receptie van Camping Village Le Esperidi. Mn contactpersoon Erika heeft al aangegeven dat de grote baas niet aanwezig is, maar ik kan nu in ieder geval mn verhaal en mn papieren kwijt en we spreken af verder contact via de mail te laten lopen.

En dus rijd ik even later weer van de camping. Vanochtend heb ik ook contact gehad met de groep waar de campings Free Time en Free Beach onder vallen, maar het lukt me weer niet om een afspraak te maken. Wel is er een overnachting voor me geregeld op Camping Free Time. Super ! Voorheen overnachtte ik altijd op de naast gelegen camping Arcobaleno ... maar als ik daar even later arriveer zit alles op slot. Niemand aanwezig. Oef ... maar goed dat ik al een overnachtingsplekje heb.

Even voor de duidelijkheid: Camping Casa di Caccia en Camping Le Esperidi zijn wel open en daar is het ook behoorlijk vol. Vol omdat deze campings direct aan het strand liggen, maar voor mij niet interessant omdat mn internetontvangst daar echt minimaal is. Oorzaak: "de antenne" staat verder in het binnenland in en hoe verder naar de kust hoe slechter het bereik. En daarnaast liggen de campings in een dicht bos waardoor het signaal sowieso al wordt verzwakt. Ik heb op beide campings gestaan de afgelopen jaren, dus ik spreek uit ervaring :-)

Ik ga nu verder naar Camping Il Gineprino waar ik een afspraak heb met campingdirecteur Paolo. Z'n laatste woorden vorig jaar waren "we are interested, i send you a mail". Nou ... die moet nog komen. Maar dat soort dingen onthoud ik altijd goed en dus probeer ik nu iets meer druk te zetten. Maar helaas ... de eigenaren moeten het voorstel eerst goedkeuren. Hij probeert het nog voor morgenochtend in orde te maken, maar of het lukt ...

Zo ... nu nog een keer naar Camping Casa di Caccia, maar dan blijkt dat mn contactpersoon EN de campingdirecteur pas morgenochtend aanwezig zijn. Okay ... klaar voor vandaag. Maar als ik even later langs Camping Free Beach rijd zie ik dat er mensen in de receptie (camping is gesloten) zijn. Toch nog even proberen. En ik heb geluk. Mn contactpersoon (waar ik vanmorgen al mee gebeld had) is aanwezig en ze wil uiteindelijk toch een voorstel.

Nu is het echt genoeg voor vandaag en even later ga ik bij Camping Village Free Time op zoek naar een plekje. Maar da's nog niet zo makkelijk. Want er ligt hier overal gigantisch veel water. In overleg met een onderhoudsman/bewaker rijd ik over het pad wat onder water staat naar een hoger gelegen plek en eenmaal op de plek sta ik eigenlijk best goed. En inderdaad is de verbinding hier prima.

Eerst even een bakkie senseo (werkt ook) en ik krijg de schotel net langs de bomen en daarna hijs ik mezelf achter de laptop. Pff ... kheb nog niet echt veel zin.

Ik kijk ook vast even naar de planning voor morgen en overmorgen. Want i.v.m. afspraken "moet" ik ook even het binnenland in. En om te voorkomen dat ik eerst langs de kust zuidwaarts ga, vervolgens "door het midden" weer naar noordwaarts en vervolgens weer zuidwaarts naar Rome ben ik aan het kijken welke campings ik hier aan de kust nu niet ga bezoeken. Dus zeg maar --> waar stop ik ?

Morgenvroeg maar even wat campings en contactpersonen bellen. Nu eerst eten. Voor vandaag: nasi met satésaus .... mmm.

Woensdag 3 oktober 2012.

He he ... het was vannacht droog. En volgens de weersvoorspellingen hebben we het nu ook gehad. Voor de komende week wordt er zonnig weer met een graad of 22/23 voorspeld. Warm zat ha ha.

Zoals gezegd ga ik vanmorgen eerst met de planning aan de slag. Mn eindbestemming vandaag is Riotorto op zo'n 45 min. rijden. Voor onderweg heb ik nog een afspraak gemaakt en hier in Marina di Bibbona heb ik nog 2 stops.

Maar eerst even een paar shotjes van mn plekkie hier:

het pad achter de camper stond dus gisteren volledig onder water. En geloof het of niet maar ik ben echt over dit pad gekomen. Wordt straks wel even strak draaien ... komt wel goed :-)

In het midden van 4 kampeerplaatsen staat trouwens een sanitairgebouwtje en iedereen krijgt toegang tot z'n eigen sanitair d.m.v. een sleutel:

Daarnaast heb je de beschikking over een keukentje en over een picnictafel:

Echt goed geregeld. En het zwembad hier is ook zeer fraai:

Wil je meer informatie over deze camping (met ook zeer veel accommodaties), kijk dan even op: www.freetimecamping.it

Rond 11.30 uur rijd ik van de camping. Mn 1e stop is opnieuw Arcobaleno Camping en voor de 3e keer Camping Casa di Caccia. Maar in beide gevallen ben ik niet echt succesvol. Gauw door !

M'n volgende bestemming is Country & Beach Residential Resort Poggio All Agnello vlakbij Piombino. Ik heb om 13.00 uur met de directeur afgesproken en da's maar goed ook want het Resort blijkt voor de winter te zijn gesloten.

Even bellen en Ali Baba opent de poorten:

Als ik me meld bij de receptie blijkt directeur Riccardo nog even in (telefoon)gesprek en dus kan ik vast zelf even een foto nemen:

Even later komt Riccardo naar me en ik krijg een rondleiding over dit enorme complex:

Op de achtergrond zie je de zee. Het complex beschikt over prachtige zwembaden:

Maar liefst 200 appartementen, een restaurant, congrescentrum, bar, groot park, fitness en 4 sportvelden. De gebouwen zijn allemaal in traditionele stijl opgetrokken en ook de appartementen zijn op traditionele wijze ingericht.

Terug in de receptie gaan we om tafel. Het feit wil dat Poggio All Agnello haar deuren heeft geopend in 2011 en ik ben al ruim 1,5 jaar met Riccardo aan het "steggelen" over het contract. Steeds krijg ik - standaard - mailtjes waarin wordt aangegeven dat ze graag het contract met ons willen verlengen .... er is alleen nog nooit een contract getekend. Dat wordt dus nu wel een keer tijd ha ha.

Of het goed komt weet ik niet. De eigenaar moet het nog goedkeuren. Geïnteresseerd ? Houdt dan deze pagina: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/vakantiehuizen/italie/toscane in de gaten !

Naschrift --> nou ... het is goed gekomen. Een weekje later ontving ik voor zowel www.vakantiehuisjes.nl als voor mn eigen site het contract.

Wil je meer informatie over dit prachtige Resort, kijk dan even op: http://www.vakantiewoningen-in-europa.nl/4089/vakantiewoning/toscane/italie

Na mn vertrek stop ik nog even op een camperplaats in het naast gelegen dorpje ... de camperplaats ligt overigens volledig in de schaduw ! Heerlijk ....

Even een broodje eten en uitblussen. Want het is weer behoorlijk warm. Mn eindbestemming (Pappasole Camping Village in Riotorto) ligt overigens nog maar een klein eindje verderop.

Ik spring weer als een jonge vent achter het stuur en vlakbij Riotorto kom ik op een typisch Toscaans weggetje:

Kmoet trouwens ook wel een beetje in het midden van de weg blijven rijden, anders rijd ik straks met takken aan de luifel de camping op :-)

Bij Pappasole Camping Village is het - zoals gebruikelijk hier - weer een drukte van jewelste. Ik heb geluk ... ik tref campingdirectrice Barbara bij de receptie. Hoef ik tenminste niet zo veel uit te leggen als ik hier wil overnachten. Ze vraagt of we morgenvroeg om 11.00 uur in gesprek kunnen. Tuuuuurlijk. Graag zelfs .... want het lijkt erop dat de temperatuur alleen maar op loopt.

Ik krijg opnieuw een plekje toegewezen "onder de doeken" en net als vorig jaar ga ik op zoek naar een ander plekje (348). Want op de aangewezen plek krijg ik de schotel niet eens omhoog (doek + stellage hangen te laag) en bovendien niet bij de bomen langs. Op een andere plek:

lukt dat wel... al is het wel even passen en meten. Uiteraard loop ik wel even richting receptie om te vragen of het een probleem is dat ik van plaats verwisseld ben. Dat blijkt niet het geval, maar even later kom ik erachter dat het voor mezelf wel consequenties heeft. Want op het gedeelte tussen de vaste gasten blijkt niet voldoende ampère te zijn. En dus verleg ik mn kabel richting de plek welke me was toegewezen en ja hoor. De senseo begint al te pruttelen.

Pappasole Camping Village is trouwens een fraaie camping. Niet voor niets staat deze behoorlijk grote camping behoorlijk vol en ook de accommodaties zijn goed bezet. Vooral met heeeeeeeeeeeel veel Zwitsers en natuurlijk Duitsers. Grootste reden zijn de vele spel- en sportvoorzieningen en het fraaie zwembad. Kijk maar even in mn verslag van vorig jaar --> http://www.waarisdemol.nl/italie20113index.html (26 sept. 2011) voor meer informatie en foto's.

De website van de camping is --> http://www.pappasole.it/

Er is overigens - vind ik - wel een groot probleem bij deze camping ... en dat is dat zowel de spoorlijn als de Via Aurelia vlak achter de camping langs loopt. Vooral als je achter op de camping staat heb je daar behoorlijk last van. De camping heeft echter ook andere plaatsen voor op de camping (heb ik een paar jaar geleden een paar nachten gestaan en nog getennist met een Zwitser, nee ... niet met Roger Federer), maar daar is nauwelijks schaduw. Dus ik vind het eigenlijk wel prima dat ze "me hier stallen".

Aan de andere kant ligt de camping ook - gescheiden door een weg - aan een prachtig mooi strand. En beschikt de camping over prima sanitair !! Een aanrader.

Na een kop koffie weet ik mezelf weer achter de laptop te hijsen want ik moet nu echt gaan plannen. Een uurtje en verschillende telefoontjes later ben ik er uit: morgen trek ik het binnenland in.

En dus ben ik de rest van de middag bezig met plannen, printen en met mn administratie.

Ook na het eten en de afwas kruip ik nog even achter de laptop en kijk met een schuin oog naar de verrichtingen van Ajax. Maar na een paar minuten heb ik al weer het idee dat het dezelfde kant op gaat als de vorige keer en ja hoor. De 1e de beste aanval van Real Madrid en hij ligt er al weer in ... sjonge jonge ....

Donderdag 4 oktober 2012.

Na een heerlijke douche kruip ik nog even achter de laptop en omdat ik straks nog een flink stuk moet rijden (ca. 2,5 uur) en ik niet zeker weet of ik daar (Sarteano) wel kan overnachten neem ik de camper mee naar voren. Kan ik straks direct weg. Het gesprek met Barbara duurt inderdaad niet lang. Ze is heel duidelijk: ze hebben geen behoefte aan promotie in Nederland. Hun promotie is - en dat is te zien - meer gericht op Zwitserland en Duitsland.

En dus ga ik gauw op pad. Vlakbij de camping is trouwens (direct aan het strand) ook nog een grote camperplaats en ook daar is het behoorlijk druk:

Even een uitleg over mn ommezwaai van kust richting binnenland --> normaal gesproken rijd ik altijd langs de kust richting Rome, maar ik heb een aantal "ik zal proberen u te bezoeken" afspraken in het binnenland. Helaas is EN langs de kust EN het binnenland in niet mogelijk. En dus laat ik een flink aantal campings links eh ... rechts liggen en ga ik nu naar mn afspraak in Sarteano. Deze afspraak ga ik dan combineren met een afspraak in Assisi en wil ik een aantal campings aan het Trasimeno meer bezoeken.

Zoals gezegd: Sarteano is ca. 2,5 uur rijden en ik probeer zo veel mogelijk de grote weg aan te houden. Als ik daarin wil volharden moet ik via Siena omrijden, maar dat is me een beetje te ver om. Dat vindt Helga - mn navigatiesysteem - ook en dus rijd ik via Grosseto wel richting Siena, maar neem ik bij Paganico de afslag. De E78 is trouwens behoorlijk opgeknapt. Ik kan me nog herinneren dat ik hier in 2006 en 2007 ook langs gegaan ben en toen was het een verschrikkelijke weg. Het stuk van Grosseto naar Paganico is volledig nieuw en bovendien dubbelbaans.

Even later duik ik de bergen in. Het weer is geweldig en ik heb steeds prachtige uitzichten, onder andere van slaperige dorpjes op rotsen welke steeds aan het eind van de weg lijken op te doemen:

Dit is trouwens wel een heel mooi plaatsje:

Ik ben er echter nog niet helemaal achter hoe het heet ... volgens mij San Qujrico d'Orcia. Maar zeker weten doe ik het niet.

Ook dit is trouwens typisch Toscane:

De bruin-grijsachtige (klei ?) omgeploegde akkers, met af en toe een boom.

En steeds weer mooie dorpjes:

..... en soms een kasteeltje (sorry voor dat bord ... stond in de weg ...):

Om 14.30 uur rijd ik Camping Parco delle Piscine op. En waar ik al een beetje bang voor was --> niemand te zien.

En dus maak ik even een wandeling over (een gedeelte van) het park en terug bij de camper blijkt de eigenaar te zijn gearriveerd. En dus gaan we direct in gesprek.

Dat loopt in het begin niet ... helemaal niet eigenlijk .... goed, maar verandert als de marketingmanager erbij komt.

Met marketingmanager Roberto kan ik het goed vinden en als ik even later het kantoor uit loop heb ik er toch wel een redelijk gevoel aan over gehouden.

Hij loopt even met me mee naar de poort want ze hebben de (stroom)kabel al klaar liggen. De laatste keer dat ik hier was (11 november 2006) heb ik hier het gehele weekend overnacht. En ik had gevraagd (omdat ik niet precies wist hoe lang het gesprek zou duren en of we gelijk in gesprek konden ...) of ik eventueel hier weer mocht overnachten.

Dat is geen probleem en de stroomkabel lag zoals gezegd al klaar. Tja ... en dan heb ik genoeg ... stroom en zicht voor de schotel. Want anders zijn de avonden wel errug lang.

De internetverbinding werkt ook prima. Heel even achter de laptop en vervolgens met het eten aan de slag.

En ik heb het eten nog niet op of ik merk al dit ik hier op ca. 600m. hoogte sta. Want het wordt snel frisser. Niet echt koud, want ook vandaag was het gewoon weer iets van 26 graden en voordat het dan echt koud is ...

Vanmiddag ben ik trouwens opnieuw met de planning bezig geweest. Dat was een heel gepuzzel, maar in ieder geval moet ik morgenochtend al om 8.30 uur rijden.